Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
majbom
Junior knallert
Kontakt:

Re: Skift af krumtapslejer, Monza 2G

Indlæg af majbom »

Nå, jeg fik aldrig gjort mere ved tændingen, da jeg fandt ud af at udstødningen var piv utæt 🙄 så jeg gik på vinterferie 😅
Nu er det jo blevet vejr til at rende rundt derude igen, så nu skal den have det sidste for denne gang - desværre er forrør og potte udsolgt hos FA Cykler, men jeg tror tilsvarende kan findes hos mopedspeed.dk.
Jeg kan se at den drypper olie fra motoren, så jeg overvejer om jeg skal lægge flydende pakning mellem de 2 dele af blokken. Men hvis jeg gør det, hvordan så med shimning af krumtappen? Tør jeg løbe an på at det er ca. lige tykt?
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
MCL
Stor knallert
Kontakt:

Indlæg af MCL »

Hej Morten

Godt at høre du er igang igen 🙂 Vi vil stadig gerne have billeder.

Ift. flydende pakning, så betyder det ikke noget for shimsning af krumtappen. Det er så uendeligt lidt det betyder, pas bare på du ikke får smurt for meget på pakfladerne, så du ved sammenspændning ender med flydende snask i motoren og specielt i/ved cylinderen.

Nu ved jeg ikke hvor du har købt pakningssæt til motoren, men jeg har gode erfaringer med den fra puchparts.dk, både på pasform og at materialet er i god kvalitet. Min egen Monza fik også Cyril T2 flydende pakning sammen med "papirs"-pakningerne.

Jeg tror jeg vil overveje at købe en anden kruptap hvor mærkerne passer. Når du alligvel skal skille det hele ad, så vil det være rart at få den korrekte krumtap på, så du ikke skal kæmpe med tænding efterfølgende.
Brugeravatar
majbom
Junior knallert
Kontakt:

Indlæg af majbom »

Jeg har også købt en tube T2, så jeg var forberedt, men jeg må hellere have en ny pakning også. Jeg tror jeg endte med at købe pakninger hos RBO, da den første jeg havde købt havde elendig pasform.

Jeg har også overvejet flere gange at skifte krumtappen, da jeg ikke stoler på mine egne evner ift. til at sætte svinghjulet korrekt - især hvis det skal af flere gange for at justere timing.
Spørgsmålet er bare, hvad jeg så skal købe. Jeg fik lidt råd fra 12V i starten af tråden, så jeg må lige studere de forskellige shops.
// Morten

Brugeravatar
majbom
Junior knallert
Kontakt:

Indlæg af majbom »

Jeg har ikke fået undersøgt hvor det er den drypper med olie, men hvis jeg skal have blokken skilt ad, skifter jeg krumtappen, så jeg ikke skal bøvle med dét 😊
Hvad siger panelet til denne: https://www.puchparts.dk/dan/products/d ... o-chrank-1 ?
Jeg synes jeg har læst at nogen havde modtaget en kopi ved køb af en rito 🤔
// Morten

MCL
Stor knallert
Kontakt:

Indlæg af MCL »

Jeg har denne på min Monza, og kan selvfølgelig ikke sige noget om holdbarhed endnu, men pasform - notgang mv. er i orden.

https://www.puchparts.dk/dan/products/d ... acer-crank
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"