Det er også fint med lidt olie på filtpuden, men overdriv ikke. Knasten roterer jo med over 5000 omdrejninger, så der kan hurtigt slynges noget rundt.
Ja mit værksted er også et slags tempel, der falder mange ting på plads når jeg sidder der og skruer
Tag fotos af støttefoden, hvordan fjedrene vender. Og så monter i omvendt rækkefølge. Første gang kan være lidt svær, men fjedre der står under spænd.
Den originale aksel er "stukket" i enderne. Dem borer man væk, eller sliber det fladt, så kan akslen fjernes. Den nye, hvis den er uoriginal, er med C clips.
Husk at der findes både gammel og ny model, mener største forskel er at akslen gik fra 10 til 12 mm. Sidst jeg lavede en gammel version, tror jeg at jeg brugte en ny model, og bare borede hullerne op, med sådan et step-bor / juletræsbor.
Jeg plejer at montere en fjeder ad gangen, placer første fjeder, skub akslen lidt ind så den holder fjederen, sæt fjeder under spænding og skub akslen længere ind. Placer næste fjeder, aksel lidt ind, forspænding og så hele vejen igennem med akslen. Skruetrækkere/dorn hjælper med at styre akslen gennem hullerne, mens fjedrene prøver at drille dig