Havde også tænkt på det, men er ikke sikker på den kan slåes ud og er lidt bekymret for, hvad jeg kan ødelægge, hvis jeg skal banke hårdt
Platiner
Re: Platiner
Hej Kai!
Havde også tænkt på det, men er ikke sikker på den kan slåes ud og er lidt bekymret for, hvad jeg kan ødelægge, hvis jeg skal banke hårdt
Havde også tænkt på det, men er ikke sikker på den kan slåes ud og er lidt bekymret for, hvad jeg kan ødelægge, hvis jeg skal banke hårdt
Re: Platiner
Nå jeg får da slebet mere og mere ud. Der løsnede sig et lille stykke
. Jeg tænker der blot skal slibes så meget ud, at noten kan sidde i og svinghjul lige kan gå på. Det hele bliver jo så spændt fast..
- Vedhæftede filer
-
- 25DB946E-9BB1-4A8E-A3A2-4D08006D388C.jpeg (189.73 KiB) Vist 373 gange
Re: Platiner
Kan stadig se lidt “sølvfarvet” i bunden af hullet. Ved ikke om jeg kan lade det sidde 
Re: Platiner
Så er den kørende. Tak for hjælpen 
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2129
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Platiner
Godt det lykkedes, men blev der så også klarhed over hvordan platinerne lukker op ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Platiner
Ikke helt! Det var noget med knasten
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2129
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Platiner
Ja og som Carsten også forklarede præcist sidder denne knast (forhøjning) på indersiden af svinghjulet, så når stemplet er næsten i top rører knasten platinsættets bakkelit, der åbner platin'erne, der så (sammen med kondensatoren) udløser den magnetiske energi til sinuskurver, der forinden er opbygget i fødespolen, der igen er forbundet med tændspolens primærvikling, der igen påvirker sekunderviklingen til en gnist på ca 15.000 volt til tændrøret. Dermed er platinsættets formål "kun" at kortslutte energien, indtil knasten åbner dem for at slippe kortslutningen kortvarig for hver omdrejning.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)