Min gamle Scania L80S årg. 1971
Min gamle Scania L80S årg. 1971
Dette er min gamle Scania. Jeg har personligt hentet den i nord Norge (helt deroppe hvor verden er forlænget med brædder) i 2009. Ladet er lavet færdigt og jeg skal se om ikke jeg kan få mig taget sammen til at lave førerhus også. Den skal holdes i farverne rød, grå og sort, altså Puch VZ50 B farverne.
- Vedhæftede filer
-
- 5.jpg (451.6 KiB) Vist 4675 gange
Mvh. Niels
1973 Kawasaki S2 350ccm
1973 Puch VZ 50 (sort/grå)
1973 Puch VZ 50 (rød/grå)
1977 Puch MS 50 3-gear
1984 Puch Super Maxi
2008 Mercedes Benz C230 T 2,5 V6
2015 VW Up 1,0
1973 Kawasaki S2 350ccm
1973 Puch VZ 50 (sort/grå)
1973 Puch VZ 50 (rød/grå)
1977 Puch MS 50 3-gear
1984 Puch Super Maxi
2008 Mercedes Benz C230 T 2,5 V6
2015 VW Up 1,0
Re: Min gamle Scania L80S årg. 1971
vi havde dem på teknisk skole..hvor vi ordnede topstykker..camber/caster på styreakslen..og justerede slør i diferancialen..og skiftede kobling
de var vistnok 50..et eller andet- modeller med 4 cyll motore ..ikke 80 modellen..de havde vaccum viskere..eller var det trykluft..det var i 1982..så husker ikke detaljerne
de var vistnok 50..et eller andet- modeller med 4 cyll motore ..ikke 80 modellen..de havde vaccum viskere..eller var det trykluft..det var i 1982..så husker ikke detaljerne
strynboen på test profil
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Min gamle Scania L80S årg. 1971
hejsa... det ligner en rigtig lastbil - den ser ud til at være i god stand.
jeg husker Mercedes 911 fra teknisk skole i slutfirserne, da jeg tog lastbilkørekort var det også i en gammel 911, selv glatbane var en gammel 911 (civilforsvaret) - det er en kamp at drive sådan en op på 70 kmt, lydtrykket er enormt, ingen syncromesh, dobbelt udkobling og tilpasning af omdrejninger, men sjovt at have prøvet det.
hilsen olieklud
jeg husker Mercedes 911 fra teknisk skole i slutfirserne, da jeg tog lastbilkørekort var det også i en gammel 911, selv glatbane var en gammel 911 (civilforsvaret) - det er en kamp at drive sådan en op på 70 kmt, lydtrykket er enormt, ingen syncromesh, dobbelt udkobling og tilpasning af omdrejninger, men sjovt at have prøvet det.
hilsen olieklud
Re: Min gamle Scania L80S årg. 1971
Som jeg plejer at sige, den ser ud som en rigtig lastbil, den lyder som en rigtig lastbil og den lugter som en rigtig lastbil.
Den har heldigvis servostyring og er fuld synkroniseret i gearkassen og så er den med turbolader. 210 HK, tænk at dem har man kørt med på "syden" endda med hænger.... Jeg kørte den selv hjem fra Norge, og det tog 49 timer (vi var 2 der skiftes til at køre) og jeg skal hilse og sige, at komfort er en by i Rusland
Den har heldigvis servostyring og er fuld synkroniseret i gearkassen og så er den med turbolader. 210 HK, tænk at dem har man kørt med på "syden" endda med hænger.... Jeg kørte den selv hjem fra Norge, og det tog 49 timer (vi var 2 der skiftes til at køre) og jeg skal hilse og sige, at komfort er en by i Rusland

Mvh. Niels
1973 Kawasaki S2 350ccm
1973 Puch VZ 50 (sort/grå)
1973 Puch VZ 50 (rød/grå)
1977 Puch MS 50 3-gear
1984 Puch Super Maxi
2008 Mercedes Benz C230 T 2,5 V6
2015 VW Up 1,0
1973 Kawasaki S2 350ccm
1973 Puch VZ 50 (sort/grå)
1973 Puch VZ 50 (rød/grå)
1977 Puch MS 50 3-gear
1984 Puch Super Maxi
2008 Mercedes Benz C230 T 2,5 V6
2015 VW Up 1,0
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2129
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Min gamle Scania L80S årg. 1971
Hej Merc. Jeg gætter på at den er udstyret med 24 volt pærer og jeg har måske nogle brugbare fra det forlængst nedlagte Viborg Amts Vejvæsen, hvor en efterlønner har været ved at sortere i pære-sortimentet og han kender min svaghed for veteran-ting og gav mig dem. Se foto, især den mystiske sokkel på pæren på mundbindet og jeg har flere af slagsen.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)