Fra sjælland til fyn/jylland på knallert

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Louis123
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 14. sep 2022 10:20
Kontakt:

Fra sjælland til fyn/jylland på knallert

Indlæg af Louis123 »

Hej alle

jeg havde tænkt mig at tage en tur på knallert fra sjælland over til fyn eller jylland men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal transportere min knallert. Kan man køre over storebælts broen med den?

jeg har også hørt noget om en storebælts bus der skulle kunne transportere knallerter mc'er osv men syntes ikke at kunne finde noget om den nogen steder

nogen råd?

på forhånd tak
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3470
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Fra sjælland til fyn/jylland på knallert

Indlæg af 12V »

Du må ikke køre på motorvejen med knallert, så både storebæltsbro og den nyere lillebæltsbro er udelukket. Så du skal enten have din knallert læsset på et køretøj der må, eller få en lækker tur ud af det og tage med færge.

Lolland-Falster-Langeland-Sydfyn er fantastisk på knallert, især hvis man følger de nationale/regionale/lokale cykelruter. Du kan køre over den gamle lillebæltsbro, eller tage en færge til Als (Bøjden/Fynshav).

Men man fordobler hurtigt km antallet, ved at køre sådan en rute. Men for mig er det smukkeste når man rejser på knallert, selve turen, ikke destinationen ;)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Fra sjælland til fyn/jylland på knallert

Indlæg af knallert »

ja tårs/spodsbjerg overfarten er fin..der er også færgeforbindelse til sønderjylland evt over ærø til als
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"