Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Hej alle,
Jeg ved det.. jeg bliver ved med at skrive..
Men...
Idag oplevede jeg at min velo startede fint, efter cirka 300 meter tog den selv farten af og lød som om motoren ikke fik ordenligt fat.
Den gik ud da den kørte meget langsomt..
Efter det gad den ikke at starte.. så jeg trak motoren op og kørte 3km. uden motor
Prøvede 3-4 gange undervejs at starte den med den gad ikke.. men i slutningen af de 3km. startede den (ikke som den plejer, der skulle lidt mere til)
Men som jeg har skrevet før i en anden post så oplever jeg tit at den tager farten af selv.. og det er sygt irreterende.. HJÆLP!!!
Jeg overvejer at skifte tændrøret, men hvilket tændrør skal der i sådan en 1700 fætter?
Håber helt vildt at i kan hjælpe mig..
Med venlig hilsen
Anders
Jeg ved det.. jeg bliver ved med at skrive..
Men...
Idag oplevede jeg at min velo startede fint, efter cirka 300 meter tog den selv farten af og lød som om motoren ikke fik ordenligt fat.
Den gik ud da den kørte meget langsomt..
Efter det gad den ikke at starte.. så jeg trak motoren op og kørte 3km. uden motor
Prøvede 3-4 gange undervejs at starte den med den gad ikke.. men i slutningen af de 3km. startede den (ikke som den plejer, der skulle lidt mere til)
Men som jeg har skrevet før i en anden post så oplever jeg tit at den tager farten af selv.. og det er sygt irreterende.. HJÆLP!!!
Jeg overvejer at skifte tændrøret, men hvilket tændrør skal der i sådan en 1700 fætter?
Håber helt vildt at i kan hjælpe mig..
Med venlig hilsen
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
tjek din tænding..måske er tændspolen lidt svag..er der ordenlig forbindelse på den messing flap som stikker ud af spolen..som ledningen skrues ned på
jeg plejer at skrue ledningen ud..og lige pudse med lidt sandpapi´r.-.nede gennem hullet ..på spolen og på den skrue i enden af tændkablet
mine velo"er var 3800..ved ikke om 1700 er på samme måde...har den blæser på svinghjulet?..eller er det slibestenen..som den blev kaldt den uden blæser
tanken skal tages helt af..og renses totalt..helst blæses ud med trykluft...og måske en håndfuld møtrikker i og ryste rundt. og blæse luft i samtidig.hvis der er noget halvløst belægning indvendig
jeg plejer at skrue ledningen ud..og lige pudse med lidt sandpapi´r.-.nede gennem hullet ..på spolen og på den skrue i enden af tændkablet
mine velo"er var 3800..ved ikke om 1700 er på samme måde...har den blæser på svinghjulet?..eller er det slibestenen..som den blev kaldt den uden blæser
tanken skal tages helt af..og renses totalt..helst blæses ud med trykluft...og måske en håndfuld møtrikker i og ryste rundt. og blæse luft i samtidig.hvis der er noget halvløst belægning indvendig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
http://www.solex-motobecane.com/schemas ... ur2200.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
er motoren magen til denne 2200
som du kan se er tændkablet til at skrue ud nede i motoren..så kan du slibe det i enden..og inde på spolen er der en messing flap..som kablet går imod når det skrues ind i motoren...den skal også slibes blank..platinen kan ses ind gennem svinghjulet..den skal åbnes og slibes let..mellem kontakt sættet (åbningen)
tanken udluftes gennem kaburatoren op gennem luftfilteret...dækslet er samtidig målekop for 2 takt olie..man smurte med motor olie i gamle dage..så brug kun en halv mængde med nutidens olie
udstødningen stoppes af sod,,med tiden..og udstødnings kanalen i cylenderen stoppes også til..der samles olie og snavs i krumtaps huset ...det hæmmer motorens virke..det skal aftappes..og evt skyldes ud med bensin ..som heldes ned i tændrørs hullet..og motoren køres rundt..uden tændrør for at vaske den indvendig..pas på gnister da bensinen let explodere..hvis tændkablet er monteret
er motoren magen til denne 2200
som du kan se er tændkablet til at skrue ud nede i motoren..så kan du slibe det i enden..og inde på spolen er der en messing flap..som kablet går imod når det skrues ind i motoren...den skal også slibes blank..platinen kan ses ind gennem svinghjulet..den skal åbnes og slibes let..mellem kontakt sættet (åbningen)
tanken udluftes gennem kaburatoren op gennem luftfilteret...dækslet er samtidig målekop for 2 takt olie..man smurte med motor olie i gamle dage..så brug kun en halv mængde med nutidens olie
udstødningen stoppes af sod,,med tiden..og udstødnings kanalen i cylenderen stoppes også til..der samles olie og snavs i krumtaps huset ...det hæmmer motorens virke..det skal aftappes..og evt skyldes ud med bensin ..som heldes ned i tændrørs hullet..og motoren køres rundt..uden tændrør for at vaske den indvendig..pas på gnister da bensinen let explodere..hvis tændkablet er monteret
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Motoren ligner meget den du har linket til!strynboen skrev:http://www.solex-motobecane.com/schemas ... ur2200.pdf
er motoren magen til denne 2200
som du kan se er tændkablet til at skrue ud nede i motoren..så kan du slibe det i enden..og inde på spolen er der en messing flap..som kablet går imod når det skrues ind i motoren...den skal også slibes blank..platinen kan ses ind gennem svinghjulet..den skal åbnes og slibes let..mellem kontakt sættet (åbningen)
tanken udluftes gennem kaburatoren op gennem luftfilteret...dækslet er samtidig målekop for 2 takt olie..man smurte med motor olie i gamle dage..så brug kun en halv mængde med nutidens olie
udstødningen stoppes af sod,,med tiden..og udstødnings kanalen i cylenderen stoppes også til..der samles olie og snavs i krumtaps huset ...det hæmmer motorens virke..det skal aftappes..og evt skyldes ud med bensin ..som heldes ned i tændrørs hullet..og motoren køres rundt..uden tændrør for at vaske den indvendig..pas på gnister da bensinen let explodere..hvis tændkablet er monteret
Jeg startede motoren idag og tjekkede at der kom "luft" ud af udstødningen og det gjorde der.. så kan det vel ikke være tilstoppet?
Hvor er det helt præcist man aftapper snavs og olie fra krumtaps huset?
Er det farligt hvis benzinen eksplodere?
Skal svinghjulet af før man kan slibe på kontakterne?
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Bare for god ordens skyld: Benzin exploderer ikke, det forbrænder.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Så du mener ikke at der burde være noget problem der?Dewil skrev:Bare for god ordens skyld: Benzin exploderer ikke, det forbrænder.
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
det er noget bøvl hvis den gnister..og du står og vasker op i bensin...så u anset om det exp eller forbrænder..din knallert og alt i nærheden forsvinder...især dit hår..
din udstødning kan godt være 90%stoppet og aligevel kommer der lidt "luft" ud...men ikke nok til at motoren køre godt..man skal ind og tjekke visuelt om der er rent nok...
du kan godt pudse platin sættet...uden at tage svinghjulet af...der sidder en lille flad skrue på akslen..når den er taget af ..kan dækslet tages af svinghjulet.og der er frit ind
men find nu en som kan hjælpe dig..inden du ødelægger noget
din udstødning kan godt være 90%stoppet og aligevel kommer der lidt "luft" ud...men ikke nok til at motoren køre godt..man skal ind og tjekke visuelt om der er rent nok...
du kan godt pudse platin sættet...uden at tage svinghjulet af...der sidder en lille flad skrue på akslen..når den er taget af ..kan dækslet tages af svinghjulet.og der er frit ind
men find nu en som kan hjælpe dig..inden du ødelægger noget
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- apandersphilip
- Stor knallert
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
- Kontakt:
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Rør ingen ting, andet end at tjekke om udstødningen er stoppet, jeg pillede den af idag og kørte en tur.. jeg synes den kørte bedre uden. så jeg tænker at jeg vil prøve at rense den.strynboen skrev:men find nu en som kan hjælpe dig..inden du ødelægger noget
Nogle der har et godt råd til at rense sådan en?
Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
hejsa... du kan købe en helt ny udstødning for næsten ingen penge...
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
hej-jeg ved ikke rigtigt hvad der er i vejen med din velo
vil höre om du kan hjälpe mig med et problem
ved du hvordan man tjäkker en tändspole om den er i orden.det er en velo solex 3800 tändspole
mvh
jesus10
vil höre om du kan hjälpe mig med et problem
ved du hvordan man tjäkker en tändspole om den er i orden.det er en velo solex 3800 tändspole
mvh
jesus10
Re: Velo Solex 1700 - Nu er jeg ved at være godt sindsyg!
Hej jesus10, det er et snart 10 år gammel indlæg du skiver på. Ikke sikker at personen stadig læser med. Dine andre indlæg omkring samme emne står klar til at nogen måske kan hjælpe dig videre
Og velkommen til!