Dax karburator får ikke benzin

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
Rasmus_T
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 20:20
Kontakt:

Dax karburator får ikke benzin

Indlæg af Rasmus_T »

Hjælp søges igen til min dax, da mine mekaniker kompetencer ikke er de helt store endnu 😊

Min dax kørte fint før vinterpausen, men nu vil den ikke starte.
Jeg har checket at der er gnist i tændrøret, men det virker ikke til at min karburator får benzin. Jeg har prøvet at åbne benzinhanen og forsøgt starte den mange gange, derefter har jeg løsnet skruen til at tømme karb for benzin, men der kommer intet.
Hvad er det jeg skal kigge på for at checke benzin tilførslen? Er det ved min benzinhane at den kan være stoppet?
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Dax karburator får ikke benzin

Indlæg af knallert »

nok nærmere flyderen som sidder fast...prøv at løsne bundskruen..og tag en skruetrækker..og bank på kaburator huset..med håndtaget på skruetrækkeren...det vil nok få flyderen til at falde ned. og trække nåleventilen med ned...og åbne for bensin flowet
strynboen på test profil
Rasmus_T
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 20:20
Kontakt:

Re: Dax karburator får ikke benzin

Indlæg af Rasmus_T »

Det virkede ikke helt at banke på karburatoren, men jeg tror jeg fandt fejlen.
Tankdækslet under sæddet stod naturligvis på ON, men da jeg prøvede at skifte til OFF så startede knallerten i første hug :whew
Jeg kørte så ca 500m før den så døde. Jeg satte den tilbage til ON og så kørte den som en drøm.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Dax karburator får ikke benzin

Indlæg af knallert »

det kan være svært at få reservetank slangen rigtigt på i første forsøg...ofte byttes der rundt...
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Asien"