Så er jeg igen blevet en smule klogere på min knallert...
Det lader til at dyse 46 som jeg kører med nu er "the sweetspot". Jeg prøvede først med en 47'er men det gik slet ikke, den kunne dårligt tage gas og gik let ud, nok fordi den drukner gætter jeg på.
Da jeg dysede den ind i forgårs sprang jeg fra 44 til 46 så jeg forsøgte mig også med en 45 for at se om det skulle være bedre men det var det bestemt ikke. Nærmest ingen trækkraft og mistede i hvert fald 5km/t på toppen. Jeg smed 46'eren i igen og den kørte ganske fint, igen; stadig lidt sløv i optrækket fra 0-10 men jeg mangler endnu at forsøge mig med strammere fjedre i koblingen. Det føles faktisk som om, at den trækker bedre fra 0-10 når den er kold men måske det er noget jeg bilder mig selv ind.
Uanset hvad, så kan jeg sagtens leve med måden den kører på nu, ja faktisk er jeg lykkelig over måden den kører på nu set i lyset af hvad jeg har været igennem med den. Den er nem at starte og trækker fint op af bakke og kører 37-38km/t (målt med GPS) på en lige strækning.
Et nyt "problem" er dog opstået, som heldigvis ikke relaterer sig til mekanikken: Jeg har købt sådan et universal sidespejl som jeg ville knalde på, men jeg kunne ikke få den til at stramme ordentligt omkring styret, jeg spændte og spændte, ja faktisk så meget at gevindet på den nu er total ødelagt så skal nok have investeret i en ny, men hvordan filen får jeg den til at gribe godt nok fast om styret? Små bump gjorde at jeg sku justere spejlet hele tiden og det vil jeg jo godt være fri for. Skal jeg mon ligge noget omkring styret, i form af pap, papir eller lign for at spænde den rundt om det, eller hvad har i andre gjort hvis i da har erfaringer med den slags.
Edit: Tror måske jeg selv fik det løst. Fandt noget gummibånd som man bruger til lister og skar til og lagde under. Nu sidder den i hvert fald godt fast og samtidig agerer gummi'et som vibrationsdæmper. Halli hallo, hvor god er jeg...
![Hihi :hihi](./images/smilies/qqb006.gif)