Jonsered havetraktor

Her er det frit at poste andet mekanik, biler, både, atv, maskiner osv.
Besvar
Kmp82
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 22. maj 2021 13:35
Kontakt:

Jonsered havetraktor

Indlæg af Kmp82 »

Hey alle motorkyndige

Jeg har en havetraktor som pludselig ikke vil starte.
Problemet opstod sidste weekend efter jeg havde kørt i en times tid, slukker og 15min efter vil den ikke starte. Når jeg drejer tændingen kommer der et klik og så sker der ikke mere.
Jeg har skiftet start relæet og problemet er det samme. Nogle herinde der kan hjælpe en ikke så kyndig motorkender😊
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Jonsered havetraktor

Indlæg af Kai »

Er der strøm nok på batteriet ? 12.6-12.8V

Kan du høre startrelæet klikke højlydt når du træder bremsen ned og drejer nøglen til start ? og ikke kun et lille klik fra anti backfire ventilen på karburatoren (hvis den forefindes) når du drejer nøglen til RUN.

Hvis startrelæet IKKE klikker når du drejer nøglen over på start (nu har du skiftet startrelæ, så i første omgang går vi ud fra det er ok) så er der fejl på tændingslås/ledningsnet eller mere sandsynligt en af sikkerhedskontakterne. Der sidder en på bremsepedalen, en il klipperen (klipper skal være koblet fra under start) og sædekontakt.

Har du et sæt startkabler, så sæt det røde kabel på batteriets plus-pol, og kortvarig den anden ende direkte på terminalen på startermotoren, tørner den nu ? (sørg for traktoren er i frigear !)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Øvrige køretøjer & nostalgi"