Hej!
Ville høre om nogen har prøvet, eller hørt om dette.
Juniors knægt er langt om længe kommet til at køre perfekt. dette dog med 16mm karburator og plomben pillet ud, så den PT. kører ca. 55 km/t. Dette er dog for hurtigt (Iflg. faderens mening) Junior synes dog det er ok, men er ikke vild med konsekvenserne ved at blivet stoppet af politiet. For ikke at skulle rode meget mere rundt med karburator og indsugningsplade, har jeg hørt fra en, som foreslog man lavede det så spjældet ikke kunne åbnes helt og derved fik sænket maks hastigheden. Det sænker også generelt omdrejninger derved, men måske det var en løsning. Og med færre omdrejninger, skåner man vel også motor, cylinder osv..Hvad tænker i? og hvordan kunne man i givet fald gøre det
Begrænsning af spjæld-åbning
Re: Begrænsning af spjæld-åbning
Det virker ikke ret godt. Vil du begrænse topfart ved at begrænse gasspjældet bliver den temmelig tam i optræk.
Min egen Yamaha kører uden plombe og med 16mm karburator, den render lige stærkt med fuld gas som med 1/4 gas (ca 55km/t) når først den er oppe i fart, den er bare betydelig hurtigere i optræk når der gives fuld gas, og naturligvis også hvis det går op af bakke eller i modvind.
Sæt en plombe i den, den kan købes løs til få penge på yamahafs1.dk og på med en lovlig 10mm karburator.
Min egen Yamaha kører uden plombe og med 16mm karburator, den render lige stærkt med fuld gas som med 1/4 gas (ca 55km/t) når først den er oppe i fart, den er bare betydelig hurtigere i optræk når der gives fuld gas, og naturligvis også hvis det går op af bakke eller i modvind.
Sæt en plombe i den, den kan købes løs til få penge på yamahafs1.dk og på med en lovlig 10mm karburator.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Begrænsning af spjæld-åbning
Ok Tak for input :O)