Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
akaup
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 16. feb 2021 20:02
Kontakt:

Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af akaup »

Hejsa på forumet

Netop tilmeldt - men købte en Yamaha FS1 K1 '78 for et par uger siden :)

Jeg havde en god, men desværre afdød kollega for ca 10 år siden, som interesserede sig for Yamaha-knallerter, veteran-fiskehjul og Ducati-motorcykler - en god blanding.
Kan se at han var aktiv her som "sailor" - han var maskinmester ved AP Møller.

Da vi sejlede sammen snakkede vi selvfølgelig meget om de gamle knallerter, og jeg forstod på ham at han havde en hel del - men så kun enkelte under et par besøg i privaten i Lystrup. Han havde dog en imponerende samling tank- og skjold-sæt - noget med et sæt fra hver årgang så vidt jeg husker.
Senere fik jeg oplyst på facebook, at hans knallerter hovedsageligt var solgt i dele - og at han nåede at gøre det inden han gik bort til kræften.

Nogen der købte tankene - eller andre knallerter af ham?
Nogen der husker ham, samt har en idé om hvad han havde af FS1'ere?

Han ville have glædet sig over at jeg nu har set lyset - og æret være hans minde.

Mvh Andreas
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej og velkommen til.

Jeg har aldrig mødt Sailor, men overtog et tysk Yamaha FS1 stel med 5 gears motorblok i oktober 2019 via anden bruger her på Forum. Jeg ved ikke om resten til denne Yamaha er solgt i dele, men hvis en anden ligger inde med det, kunne jeg være interesseret.
Jeg mener også at huske, at det var Sailor, der skaffede typegodkendelsen til FS1 fra 16 nov. 1971. Han bragte også et billede af den omtalte tank-samling, men der var et hackerangreb herpå for en del år siden, så billedet er nok forsvundet, desværre. :-)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af FS1originalen »

Også velkommen herfra :(y)

Jeg blev kontaktet af Poul Erik vel omkring 2009 hvor han lige havde kastet sig ud i Yamaha interessen. Dengang fordi han havde købt et "læs" blandede reservedele som han bad om hjælp til at finde numre, funktion etc. på.
Senere hen blev det ham der var eksperten i reservedelsnumre og originalitet :hihi
Sailor var "samleren". Han afsøgte alle verdenshjørner og opkøbte NOS reservedele der var helt årgangskorrekte. Jeg tror aldrig han nåede til at opbygge nogen knallerter af de mange dele, og udover et par maskiner købt til reservedele så har jeg kun set en komplet FS1 hos ham. Det var så til gengæld en original japansk maskine som han havde købt derude og selv fået fragtet hjem.
Jeg har stort set ikke haft kontakt med ham efter han blev syg, men ja, han havde hjælp til at sælge ud, så det meste var vist væk før han døde.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
akaup
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 16. feb 2021 20:02
Kontakt:

Re: Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af akaup »

Tak for velkomst og svar :)

Som jeg husker det havde han en lejet en garage eller lign, hvor han havde stumper/knallerter liggende - ud over tank-samlingen der var i en hjemmebygget reol i sammenhæng med dobbeltgaragen.
Vi afmønstrede engang i Bremerhaven i Tyskland. Forinden havde vi været i england, hvor han via vores agent havde fået tilsendt bl.a. en NOS tank - måske også fra Japan. Den var med hjem i taxien, og der røg derfor ikke told/moms på :)
Brugeravatar
Per P
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10
Kontakt:

Re: Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af Per P »

Her er et billede af den tanksamling som Poul Erik havde.
Vedhæftede filer
DSCN0192.jpeg
DSCN0192.jpeg (55.41 KiB) Vist 3311 gange
Mvh

Per P
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Brugeren "Sailor" - Poul Erik E.

Indlæg af Jensmc »

I række 2 ser det ud til at de 2 blå SS-tanke er metallic cosmic blue og balboa blue. Sidstnævnte blev brugt på FS50
Herlig samling. Kan godt huske billedet.
Sailor husker jeg også udmærket. Har dog aldrig set ham.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"