Eriks Bravo
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Eriks Bravo
Inspireret dels af 12V's crossprojekt, Jens's Ciao, og dels fordi jeg havde en Bravo inde til lidt "hjemmepleje" i sidste uge, så har jeg gravet kasserne med Vespastumper frem.
Delene har jeg fra en "redningsaktion" for flere år siden, hvor jeg hentede en Bravo der havde boet 7 år i en hønsegård
Nå, men jeg er begyndt at se lidt på motordelene for at se om der kunne blive en komplet motor ud af alle løsdelene. Det viser sig at der er det meste af 4 motorer. Den ene er med 12mm hul, elektronisk tænding og en kobling der er højere og tungere end de øvrige.
Så nu er mit spørgsmål til jer "Vespadrenge": Hvad er det?
Erik
Delene har jeg fra en "redningsaktion" for flere år siden, hvor jeg hentede en Bravo der havde boet 7 år i en hønsegård
Nå, men jeg er begyndt at se lidt på motordelene for at se om der kunne blive en komplet motor ud af alle løsdelene. Det viser sig at der er det meste af 4 motorer. Den ene er med 12mm hul, elektronisk tænding og en kobling der er højere og tungere end de øvrige.
Så nu er mit spørgsmål til jer "Vespadrenge": Hvad er det?
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Dejligt med flere projekter
Motor og kobling er vidst brugt på modellerne Italjet Tiffany og Berini Kinetic. De har fået lidt hjælp af Piaggio med deres modeller, og fået lidt specielle konstruktioner. Det underlige ved den tænding er, at den passer i en platinblok. Piaggios egen motor med CDI tænding har en helt anden motorblok, spoler, svinghjul.
Hvorfor koblingen er anderledes, er jeg aldrig blevet klog på.
Motor og kobling er vidst brugt på modellerne Italjet Tiffany og Berini Kinetic. De har fået lidt hjælp af Piaggio med deres modeller, og fået lidt specielle konstruktioner. Det underlige ved den tænding er, at den passer i en platinblok. Piaggios egen motor med CDI tænding har en helt anden motorblok, spoler, svinghjul.
Hvorfor koblingen er anderledes, er jeg aldrig blevet klog på.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Tak for svar Carsten,
Det var da et par modeller vi ikke har set meget til i DK. Så kan man jo fundere over hvordan den har fundet vej til et legehus i Viby hvor en 16 årig knægt opbevarede sine motordele
Jeg startede med at undre mig over at der ikke var Piaggio logo i blokken, men "et A i en klokke". Derefter kom undren over tændingen. Min "rustne Vespa erfaring" mener at huske at CDI tændingen har 3 ledninger til tændspolen - mærket med farverne i det italienske flag. Denne har kun 2 (rød og hvid) samt en gul fra lysspolen.
Nå, men jeg skal ikke ud og køre ræs, så den kommer nok med til Års på lørdag.
Erik
Det var da et par modeller vi ikke har set meget til i DK. Så kan man jo fundere over hvordan den har fundet vej til et legehus i Viby hvor en 16 årig knægt opbevarede sine motordele
Jeg startede med at undre mig over at der ikke var Piaggio logo i blokken, men "et A i en klokke". Derefter kom undren over tændingen. Min "rustne Vespa erfaring" mener at huske at CDI tændingen har 3 ledninger til tændspolen - mærket med farverne i det italienske flag. Denne har kun 2 (rød og hvid) samt en gul fra lysspolen.
Nå, men jeg skal ikke ud og køre ræs, så den kommer nok med til Års på lørdag.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Jeg har set en knægt på facebook der havde en magen til motor, også her i danmark. Jeg ved ikke hvordan de er havnet her, om vi har haft en knallert herhjemme jeg ikke kender til, eller det er import?
Jeg kunne godt være interesseret i motoren med tænding og svinghjul, hvis vi kan finde en ok pris? Skal desværre ikke til Års.
Jeg kunne godt være interesseret i motoren med tænding og svinghjul, hvis vi kan finde en ok pris? Skal desværre ikke til Års.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Undskyld Carsten, jeg har ikke set dit indlæg fra 31/1 før nu Og ja, vi kan helt sikkert finde en ok pris på motoren
Nå men jeg har holdt hyggeeftermiddag i værkstedet med egne dele for første gang i laaang tid.
Resultatet blev en komplet lovlig motor, og så den nævnte "tuningsblok". Begge samlet med nye lejer og pakninger. Den lovlige skulle også lige have et nyt stempel, men ellers var alt i rodekasserne i brugbar stand - krævede blot rengøring og glasblæsning.
Nu får vi så se hvornår jeg vover mig i haveskuret efter resten af knallerten - synes jeg husker noget med rustne steldele og mosgrønne dæk og fælge
Erik
Nå men jeg har holdt hyggeeftermiddag i værkstedet med egne dele for første gang i laaang tid.
Resultatet blev en komplet lovlig motor, og så den nævnte "tuningsblok". Begge samlet med nye lejer og pakninger. Den lovlige skulle også lige have et nyt stempel, men ellers var alt i rodekasserne i brugbar stand - krævede blot rengøring og glasblæsning.
Nu får vi så se hvornår jeg vover mig i haveskuret efter resten af knallerten - synes jeg husker noget med rustne steldele og mosgrønne dæk og fælge
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Og forresten,
Mht. hvordan de motorer KAN være dukket op i DK - dog uden garanti for at det er rigtigt:
Uden for min naboby Mårslet ligger MB Spare Parts. Han har altid gjort sig i Italienske autodele, men for måske 12-14 år siden havde han hjemtaget en hel container brugte knallerter fra Italien. Han annoncerede lokalt, og jeg var selv derude og købte en temmelig ny SI med bøjet forgaffel samt en tilsvarende gammel/grim med brugbar forgaffel.(det blev en fin og hurtiggående knallert i 5-600 kroners klassen). Der var også knallerter vi aldrig havde hørt om herhjemme - jeg havde bla. kig på en Bianci fra først i tresserne- men der var en der var hurtigere end mig.I årene efter hans "lagersalg" har jeg set ham på Herning stumpemarked nogle gange.
Erik
Mht. hvordan de motorer KAN være dukket op i DK - dog uden garanti for at det er rigtigt:
Uden for min naboby Mårslet ligger MB Spare Parts. Han har altid gjort sig i Italienske autodele, men for måske 12-14 år siden havde han hjemtaget en hel container brugte knallerter fra Italien. Han annoncerede lokalt, og jeg var selv derude og købte en temmelig ny SI med bøjet forgaffel samt en tilsvarende gammel/grim med brugbar forgaffel.(det blev en fin og hurtiggående knallert i 5-600 kroners klassen). Der var også knallerter vi aldrig havde hørt om herhjemme - jeg havde bla. kig på en Bianci fra først i tresserne- men der var en der var hurtigere end mig.I årene efter hans "lagersalg" har jeg set ham på Herning stumpemarked nogle gange.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Det er efterhånden 4 år siden jeg hentede Bravoen i en hønsegård, og selv om jeg har været hjemsendt fra marts til august skete der ikke noget på knallertfronten - til gengæld er hus og have opdateret så jeg næsten er på niveau med naboerne
Nå men nu hedder det fordeling resten af året, så jeg har gravet vraget frem og er så småt begyndt at få nogen af delene "til at ligne noget".
De malede dele er nu blæst og stel og smådele har fået en epoxyprimer.
Hjulene har jeg pulverlakeret. Min kollega mente at han havde noget "fælgegrå" på lager. Det viste sig at det hed "Sparkling silver" - en rigtig fin farve, men med noget mere bling bling effekt end jeg havde forestillet mig (og mere end det fremgår af billedet). Næste skridt bliver at vælge farve til knallerten. Jeg tror nu den bare bliver sort - nok mest fordi jeg er lidt bange for at en fin metallic farve kombineret med hjulene vil blive lige rigeligt "tivoli effekt"
Erik
Nå men nu hedder det fordeling resten af året, så jeg har gravet vraget frem og er så småt begyndt at få nogen af delene "til at ligne noget".
De malede dele er nu blæst og stel og smådele har fået en epoxyprimer.
Hjulene har jeg pulverlakeret. Min kollega mente at han havde noget "fælgegrå" på lager. Det viste sig at det hed "Sparkling silver" - en rigtig fin farve, men med noget mere bling bling effekt end jeg havde forestillet mig (og mere end det fremgår af billedet). Næste skridt bliver at vælge farve til knallerten. Jeg tror nu den bare bliver sort - nok mest fordi jeg er lidt bange for at en fin metallic farve kombineret med hjulene vil blive lige rigeligt "tivoli effekt"
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Dejlig knallert, er spændt på dit farvevalg. Den originale metallic røde ser også godt ud
Hvordan har bundrammen det? Det er nærmet eneste svage led p sådan en bravo. Alt andet er super simpel und og stabil.
Hvordan har bundrammen det? Det er nærmet eneste svage led p sådan en bravo. Alt andet er super simpel und og stabil.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Nå ja, den ligger på min arbejdsplads så den kom ikke med på billedet.
Den så noget rusten ud, men efter sandblæsning virkede den hæderlig og stabil det var nok mest overfladerust. Der skulle lige repareres et par steder hvor nogen synes der skulle være vinkelsliber udskæringer.
Erik
Den så noget rusten ud, men efter sandblæsning virkede den hæderlig og stabil det var nok mest overfladerust. Der skulle lige repareres et par steder hvor nogen synes der skulle være vinkelsliber udskæringer.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Så er knallerten malet. Farvevalget blev sort. Dels fordi jeg engang har haft en sort SI som jeg synes var helt pæn (altså bortset fra forlygten)
Men mest fordi jeg er en jysk nærigrøv der engang har fået 15 liter sort autolak, så det blev en "gratislakering"
Billeder kommer i morgen når stumperne er ude af ovnen.
Erik
Men mest fordi jeg er en jysk nærigrøv der engang har fået 15 liter sort autolak, så det blev en "gratislakering"
Billeder kommer i morgen når stumperne er ude af ovnen.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Så er der lavet "sort arbejde"
Jeg forsøgte også at samle forgaflen, men gik kold da jeg simpelthen ikke kan regne ud hvor de 2 skiver der sidder øverst på gaffelbenet skal være:
Erik
Jeg forsøgte også at samle forgaflen, men gik kold da jeg simpelthen ikke kan regne ud hvor de 2 skiver der sidder øverst på gaffelbenet skal være:
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Sort klæder den godt
Er det ikke fjederstyr?
Kan disse tegninger fra super bravo hjælpe?
http://knallertforum.dk/download/sudeur ... vedele.pdf
Eller måske dette billede fra min renovering:
https://12v.dk/wp-content/gallery/bravo ... -01-22.jpg
Er det ikke fjederstyr?
Kan disse tegninger fra super bravo hjælpe?
http://knallertforum.dk/download/sudeur ... vedele.pdf
Eller måske dette billede fra min renovering:
https://12v.dk/wp-content/gallery/bravo ... -01-22.jpg
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Tak Carsten, det hjalp.
Det er fjederstyr i toppen af fjederen. Troede ikke den kunne gå med ind i rørkappen, men den skal nærmest presses i.
Erik
Det er fjederstyr i toppen af fjederen. Troede ikke den kunne gå med ind i rørkappen, men den skal nærmest presses i.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Der er sket lidt fremskridt den sidste uges tid.
Forgaflen er samlet og forhjul monteret - jeg valgte at montere 6002 kuglelejer i stedet for løse kugler og skåle i hjulet. Og dejligt med rustfri skærme - de skal bare have rettet buler ud og poleres, så er de som nye.
Nu venter jeg på en pakke fra Holland med nyt styr, støddæmpere, pedalarme og pedaler.
Lygtehuset var lidt af en udfordring - ligegyldigt hvor jeg søgte kunne jeg kun få modellen ældre og nyere, så jeg valgte at genbruge det gamle selv om der manglede et stykke af underparten.
Løsningen blev hvad jeg har valgt at kalde "analog 3D print" Hjørnet er bygget op af ABS tråd lag på lag med en lille varmepistol. Der skal lige slibes lidt mere, og så må det blive et malet lygtehus.
Forgaflen er samlet og forhjul monteret - jeg valgte at montere 6002 kuglelejer i stedet for løse kugler og skåle i hjulet. Og dejligt med rustfri skærme - de skal bare have rettet buler ud og poleres, så er de som nye.
Nu venter jeg på en pakke fra Holland med nyt styr, støddæmpere, pedalarme og pedaler.
Lygtehuset var lidt af en udfordring - ligegyldigt hvor jeg søgte kunne jeg kun få modellen ældre og nyere, så jeg valgte at genbruge det gamle selv om der manglede et stykke af underparten.
Løsningen blev hvad jeg har valgt at kalde "analog 3D print" Hjørnet er bygget op af ABS tråd lag på lag med en lille varmepistol. Der skal lige slibes lidt mere, og så må det blive et malet lygtehus.
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Sikke et arbejde, analog 3D print
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Så er der sket en smule mere:
Styr, støddæmpere og pedaler og arme er kommet. Sideskjolde og lygtehus er malet, og efter lidt eksperimenter kom delene faktisk næsten til at ligne plastik igen. Tænding og elanlæg (3 ledninger) er også på plads.
Det næste bliver at renovere bagnavet så der også kan komme hjul på agterude
Erik
Styr, støddæmpere og pedaler og arme er kommet. Sideskjolde og lygtehus er malet, og efter lidt eksperimenter kom delene faktisk næsten til at ligne plastik igen. Tænding og elanlæg (3 ledninger) er også på plads.
Det næste bliver at renovere bagnavet så der også kan komme hjul på agterude
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Nydeligt arbejde.
Jeg købte nye pedalarme i det sydlige Århus. Pedalerne kunne ikke skrues i, da gevinderne var meget dårlige. Måtte til en cykelsmed for at skære gevinderne op.
Armene var ellers dyre nok.
Der er efterhånden mange, der har lavet Piaggio i stand. Måske man skulle køre tur en dag næste år.
Jeg købte nye pedalarme i det sydlige Århus. Pedalerne kunne ikke skrues i, da gevinderne var meget dårlige. Måtte til en cykelsmed for at skære gevinderne op.
Armene var ellers dyre nok.
Der er efterhånden mange, der har lavet Piaggio i stand. Måske man skulle køre tur en dag næste år.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4254
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Eriks Bravo
Jeg har også prøvet det med for stramt gevind i pedalarmene da jeg lavede Maxi. Jeg har købt arme og pedaler til denne hos JMPB og de passede fint sammen. Glemte dog at bestille kilebolte
I dag er grebene blevet pyntet med glasblæsning og pulverlak.
Desværre var venstre grebklinge knækket. Jeg har søgt efter en ny flere steder, og det nærmeste jeg kan komme er hos T. Hansen (den ligger dog kun på hovedlager). Er der en af jer Vespa nørder der ved om det er "originale" Domino klinger de har???
I dag er grebene blevet pyntet med glasblæsning og pulverlak.
Desværre var venstre grebklinge knækket. Jeg har søgt efter en ny flere steder, og det nærmeste jeg kan komme er hos T. Hansen (den ligger dog kun på hovedlager). Er der en af jer Vespa nørder der ved om det er "originale" Domino klinger de har???
- Vedhæftede filer
-
- IMG_20201029_171834337_HDR.jpg (154.95 KiB) Vist 8361 gange
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Eriks Bravo
Det kunne være denne her.
- Vedhæftede filer
-
- 1604067359738-1165762614.jpg (97.48 KiB) Vist 8136 gange
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.