Så blev der skåret nogle nye pladedele. Tegnet i Siemens NX10 - et 3D CAD-program som jeg benytter på skolen, og skåret ud af en kammerrat på plasmaskærer. Læser maskiningeniør, nuværende 1. semester og skal begynde på 2. efter eksamen
Resten af stumperne er nemmere at bukke og derefter rette til i hånden, og er derfor endnu ikke skåret ud
Vedhæftede filer
20170114_152923.jpg (682.73 KiB) Vist 14044 gange
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Så fik jeg med lidt hjælp tegnet en baggrund til luftreguleringen de originale var kun i små stykker, hvor den nye er lavet i et stykke. Papiret er printet i tykt papir og efterfølgende lamineret. Derudover er det hele smurt op så det kører som nyt
Vedhæftede filer
20160723_141326.jpg (449.04 KiB) Vist 13934 gange
20160723_142528.jpg (447.65 KiB) Vist 13934 gange
20170127_180254.jpg (507.81 KiB) Vist 13934 gange
20170127_180206.jpg (404.26 KiB) Vist 13934 gange
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Fuldstændig rippet på nær en bolt som sidder næsten urokkelig fast i bøsninger til bærearmen (en blæselampe vil nok hjælpe på det ). Næste projekt er at få den svejst op
Vedhæftede filer
20170128_125258.jpg (623.45 KiB) Vist 13909 gange
20170128_125326.jpg (477.04 KiB) Vist 13909 gange
20170128_125335.jpg (624 KiB) Vist 13909 gange
20170128_125414.jpg (534.73 KiB) Vist 13909 gange
20170128_125312.jpg (659.74 KiB) Vist 13909 gange
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
hej... det ser godt nok slidt ud det gamle rudehejs - det er nogle gode ting du får udskiftet.
når du en dag er færdig med den vogn er det nok lettere at fortælle hvad du ikke har lavet, end hvad du har lavet.
som altid lækkert arbejde og gode detaljer.
claus olieklud skrev:hej... det ser godt nok slidt ud det gamle rudehejs - det er nogle gode ting du får udskiftet.
når du en dag er færdig med den vogn er det nok lettere at fortælle hvad du ikke har lavet, end hvad du har lavet.
som altid lækkert arbejde og gode detaljer.
hilsen olieklud
Tak Claus. Ja det bliver helt sikkert nemmere at nævne listen og ting der ikke har været adskilt - projektet er også blevet en smule større end jeg regnede med Men det er sjovest når der er noget som kan laves - når det endelig er færdig kommet det ofte bare til at stå
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
Selerne er blevet adskilt og dele fra renault 30'eren er blevet brugt som erstatning - resultat så godt som nye seler
Sprinkleren og kasse trængte til en udskiftning. Den nye kasse blev bestilt ved sidste sending og skulle blot have boret huller. Den originale sprinklermotor havde en sjovt system som virker på samme måde som når man klemmer på en tandpastetupe, og slangen er derfor blevet både mør og lang over siden. Den "nye" motor er en VDO, som er blevet sandblæst, malet og smurt op. Den kører i modsætning til den originale med tandhjul, som jeg formoder ikke slides på samme måde
Vedhæftede filer
20170202_111303.jpg (513.2 KiB) Vist 13802 gange
20170202_111318.jpg (586.68 KiB) Vist 13802 gange
20170204_125831.jpg (505.45 KiB) Vist 13802 gange
20170204_144307.jpg (580.71 KiB) Vist 13802 gange
20170204_144335.jpg (631.42 KiB) Vist 13802 gange
20170204_144403.jpg (506.91 KiB) Vist 13802 gange
20170204_144429.jpg (526.91 KiB) Vist 13802 gange
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
det orginale arbejde er ikke for pænt..så hvis du bare holder stilen,,så der ikke er synlige overgange/forskelle går den glat gennem..utroligt hvdf fabrikker kan få godkendt..
jeg har engang rep svejset på en kran..vi fik den ultralyd kontroleret..og alt var ok...men hvis man målte på de fabriks svejste dele var de alle defekte..endda på 80% af enmets længde..(.vi måtte ikke have en eneste fell..på hele enmets fulde længde)..
knallert skrev:det orginale arbejde er ikke for pænt..så hvis du bare holder stilen,,så der ikke er synlige overgange/forskelle går den glat gennem..utroligt hvdf fabrikker kan få godkendt..
jeg har engang rep svejset på en kran..vi fik den ultralyd kontroleret..og alt var ok...men hvis man målte på de fabriks svejste dele var de alle defekte..endda på 80% af enmets længde..(.vi måtte ikke have en eneste fell..på hele enmets fulde længde)..
Jeg har vores lokale smed til at hjælpe, som er rigtig dygtig til at svejse - jeg kan godt selv men det er ikke lige nu jeg skal eksperimentere
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
det ser også godt ud..ingen tvivl om det..så hvis i lige pusser efter alle steder bliver det hele ens og fint..men man skal også passe på, det ikke ser for fint ud..
knallert skrev:det ser også godt ud..ingen tvivl om det..så hvis i lige pusser efter alle steder bliver det hele ens og fint..men man skal også passe på, det ikke ser for fint ud..
I hvilken forbindelse tænker du det? Syn eller hvordan?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
ja netop..der er)vistnok( regler for hvad og hvor(og hvor meget) man skifter.entelig må man ikke bare skære ud og svejse rør og vinkeljern og div jern profiler ind i et karosseri..selv om matrialerne er nye. og er samme dimisioner som orginalt..og har samme hærdning//
.men gør det så det ikke kan ses..så er det ingen der nogensinde opdager det
jeg kender ikke reglerne til bunds..så mit råd er at lave arbejdet så det ikke er synligt,,,så bliver der ingen problemer..
problemer er også værdien på din færdige bil er høj..så en eventul gen vurdering af registerings afgiften ved en opbygning..vil udløse en ny betaling.( Harley reglen)(.håber det kun er en skrøne..men der er vist en %sats på renovering..kommer man over regnes den for en ny/anden bil..og alt bliver forfra med afgifter)
(min gamle Taunus er intet værd så har ingen risko..med mindre jeg sætter en stor motor i..eller andre ændringer..som giver ny inditet=afgift)
men måske er vores biler så gamle at de er fritaget for afgift..så kan vi ændre og renovere så meget vi vil uden at få smæk..jeg kunne måske toldsyne min med stor motor..og batale afgiften ..som så er nul...så koster det kun toldsynet
Angående udskift at pladedele, så synes jeg også at have læst ca det samme et sted. Men man vil aldrig kunne komme til at se de dele som er skiftet - da det for det første er dækket af glasfiber og plastdele, og for det andet ligner det originale på en prik
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'
ja lige presis..reglerne for import er ret fine..og er der endelig en afgift er den utrolig lav..for gamle køretøjer..
og som du siger..kan det ikke ses ,,så er alt fint..man ser bare nogle som overdriver med nogle detaljer..som så står tydeligt frem..og beder om problemer..det skal se jævnt fint ud..så øjet ikke stopper ved detaljer..har jeg lært til syn..
Udskiftning af dele på stellet har efterhånden grebet om sig, men det er nu ved at være svejst helt op - mangler kun tårnene i front, hvor der skal fremstilles nogle nye skåle
Vedhæftede filer
20170311_104303.jpg (521.85 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104315.jpg (528.2 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104326.jpg (464.35 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104337.jpg (582.67 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104347.jpg (544.72 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104354.jpg (408.64 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104359.jpg (423.66 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104428.jpg (505.97 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104448.jpg (564.26 KiB) Vist 13503 gange
20170311_104505.jpg (578.18 KiB) Vist 13503 gange
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79' Yamaha fs1 DX 78' MC Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil Yamaha RD350R - YPVS 94' BMW K1200S - 07'