![Dust :dust](./images/smilies/inthedust.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Farvekombinationen kom fra dens storebror - Renault Alpine 110-50...
Derudover er kabinen færdigbeklædt med lydisolering
![(y) :(y)](./images/smilies/PDT_Armataz_01_34.gif)
Hej Claus. Jeg vidste godt at de fire plader midt muligvis skulle skiftes, men at resten var så medtaget, blev jeg overrasket over. Det har været godt gemt under det glasfiber....claus olieklud skrev:hej... for pokker da også, kan tydeligt se det er rimeligt slemt, det må havde været godt skjult siden du ikke har opdaget det tideligere under renoveringen.
tænk om man byggede biler af rustfri stål ? det er mærkeligt at der ikke er nogen der har gjort det, også selv om de ville blive lidt dyrere af det.
hilsen olieklud
claus olieklud skrev:hej... for pokker da også, kan tydeligt se det er rimeligt slemt, det må havde været godt skjult siden du ikke har opdaget det tideligere under renoveringen.
tænk om man byggede biler af rustfri stål ? det er mærkeligt at der ikke er nogen der har gjort det, også selv om de ville blive lidt dyrere af det.
hilsen olieklud
Hej Claus.claus olieklud skrev:hej... der er sørme kommet god plads nu - nu kan du vel lige så godt fjerne alt rust når den er så adskilt, jeg tænker også det som ikke er gennemtæret, men som bare er rustent ? det vil se sejt ud med en undervogn som er nymalet.
hilsen olieklud
Husk at du ikke må varmgalvanisere bærende dele. Altså, hvis du har tænkt at den senere skal synes..Nikolaj Y skrev:...total adskille det hele, og derefter få det sandblæst, svejst op og sendt stellet til galvanisering og resten til maling
Vil det sige at stellet ikke må varmgalvaniseres? Og hvis ja, hvad så med koldgalvanisering?Twinsport skrev:Husk at du ikke må varmgalvanisere bærende dele. Altså, hvis du har tænkt at den senere skal synes..Nikolaj Y skrev:...total adskille det hele, og derefter få det sandblæst, svejst op og sendt stellet til galvanisering og resten til maling
/Steen
Man må ikke varmgalvanisere bærende dele, da varmen påvirker stålets styrke. Elgalvanisering er ok - så længe der ikke er tale om højstyrkestål. Derfor er fx. 12.9 bolte altid sorte.Nikolaj Y skrev:Vil det sige at stellet ikke må varmgalvaniseres? Og hvis ja, hvad så med koldgalvanisering?Twinsport skrev:Husk at du ikke må varmgalvanisere bærende dele. Altså, hvis du har tænkt at den senere skal synes..Nikolaj Y skrev:...total adskille det hele, og derefter få det sandblæst, svejst op og sendt stellet til galvanisering og resten til maling
/Steen
Jeg har ledt lidt omkring, men kan ikke finde det på skrift. Udfordringen er, at du kommer i kategori med dem som ombygger hjulophæng, affjedring og bremser. Alt sammen noget som ikke er tilladt. Jeg er selv blevet bøffet til syn med et varmgalvaniseret anhængertræk, som jeg synes var verdensklasse, men som bilen blev kasseret på. Det er ikke "detailforeskrifter for køretøjer", så måske kan det stå i en vejledning for syn?Nikolaj Y skrev:Har du en kilde til dette Steen?![]()
Jeg har set billeder af flere udenlandske biler, som er galvaniseret. Der står dog ikke om det er varmgalvaniseret eller elgalvaniseret. Jeg har dog også hørt at stellet muligvis kan "slå sig" ved varmgalvanisering - om det er rigtigt ved jeg ikke?
Jeg vil prøve at kontakte synsmandenTwinsport skrev:Jeg har ledt lidt omkring, men kan ikke finde det på skrift. Udfordringen er, at du kommer i kategori med dem som ombygger hjulophæng, affjedring og bremser. Alt sammen noget som ikke er tilladt. Jeg er selv blevet bøffet til syn med et varmgalvaniseret anhængertræk, som jeg synes var verdensklasse, men som bilen blev kasseret på. Det er ikke "detailforeskrifter for køretøjer", så måske kan det stå i en vejledning for syn?Nikolaj Y skrev:Har du en kilde til dette Steen?![]()
Jeg har set billeder af flere udenlandske biler, som er galvaniseret. Der står dog ikke om det er varmgalvaniseret eller elgalvaniseret. Jeg har dog også hørt at stellet muligvis kan "slå sig" ved varmgalvanisering - om det er rigtigt ved jeg ikke?
/Steen