Karburatorjustering
Karburatorjustering
Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland )
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?
Re: Karburatorjustering
Hej Venlig.
Ja, 85 dyse er ret lille, så jeg kan godt forstå at du skal køre med choker. Jeg synes det lyder fornuftigt at prøve med en 110 dyse, det er meget nårmalt til lovlig motor, jeg har dog også hørt om nogen som køre bedst med 105 dyse, men det kan du jo prøve hvis du finder ud af, at den får i overkanten med en 110 dyse, det kan være forskelligt fra den ene motor til den anden. god fornøjelse.
Hilsen Kim.
Ja, 85 dyse er ret lille, så jeg kan godt forstå at du skal køre med choker. Jeg synes det lyder fornuftigt at prøve med en 110 dyse, det er meget nårmalt til lovlig motor, jeg har dog også hørt om nogen som køre bedst med 105 dyse, men det kan du jo prøve hvis du finder ud af, at den får i overkanten med en 110 dyse, det kan være forskelligt fra den ene motor til den anden. god fornøjelse.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: RE: Karburatorjustering
Havde samme problem med en scooter en gang. Op i dyse var det eneste der hjalp. Så lyder fornuftig med en str.110.Venlig skrev:Jeg har lavet min Yamaha lovlig med bla en helt ny Mikuni 10 mm karburator ( fandt den fornuftigt i Tyskland )
jeg har lidt problemer med indstillingen, nålen sad i 2 øverste tak, denne har jeg sat i midten, dette hjalp meget, den kører bedst med choker trukket, og da dysen er en 85, håber jeg det vil hjælpe at skifte den til en 110, er der andre gode råd ?
sendt fra Sony Xperia Z5
Fur.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Suzuki K50D, projekt total renovering.
Re: Karburatorjustering
Hej Igen
Nu har jeg sat en 110 dyse i, den er mere jævn i gassen, men vil stadig ikke ret gerne gå i tomgang, og er ikke helt glad for at tage max gas , men det hjælper stadig at rykke i chokeren, kan det passe at jeg skal i f.eks en 120 dyse ?
Nu har jeg sat en 110 dyse i, den er mere jævn i gassen, men vil stadig ikke ret gerne gå i tomgang, og er ikke helt glad for at tage max gas , men det hjælper stadig at rykke i chokeren, kan det passe at jeg skal i f.eks en 120 dyse ?
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4252
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Karburatorjustering
Det kan sagtens passe - flere af mine kører med 125 dyse til en ganske svagt portet F5B cylinder.
Har vi hørt hvilken cylinder og udstødning du har på???
Erik
Har vi hørt hvilken cylinder og udstødning du har på???
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Karburatorjustering
Det er en ny lovlig udstødning fra Thansen og en F5B cylinder
Re: Karburatorjustering
Så har jeg sat nyt topstykke på og skiftet dysen til en 120 er, det hjalp lidt, men er ved at erkende at min indsigt der er 32 år siden er kommet til kort, er der en nordjysk specialist som jeg kan få hjælp hos, evt. mod betaling ?
MVH Knud
MVH Knud
Re: Karburatorjustering
Følger lige med...
Har hoveddysen indvirkning på tomgangen? Er det ikke hovedsageligt pilotdysen og luftskruen, der styrer tomgangen? Slås selv med at få en stabil tomgang på en lovlig opsætning (karb m/110 dyse, 6,5 mm indsugning, 3-skyls, original (renset) udstødning).
MVH Mikkel
Har hoveddysen indvirkning på tomgangen? Er det ikke hovedsageligt pilotdysen og luftskruen, der styrer tomgangen? Slås selv med at få en stabil tomgang på en lovlig opsætning (karb m/110 dyse, 6,5 mm indsugning, 3-skyls, original (renset) udstødning).
MVH Mikkel
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Karburatorjustering
hej mikkel... jeg er helt enig med dig, hoveddysen er fuldstændig uden betydning for tomgang.
det er nøjagtig som du skriver alene pilotdyse og luftskrue der bestemmer hvor meget benzin den får med lukket gasspjæld.
hilsen olieklud
det er nøjagtig som du skriver alene pilotdyse og luftskrue der bestemmer hvor meget benzin den får med lukket gasspjæld.
hilsen olieklud
Re: Karburatorjustering
Hej Igen
Tak for de gode råd, men jeg har konstateret at der kommer olie fra gearkassen ind i cylinderen, dette gør det umuligt at justere den + den banken der er i motoren går jeg ud fra kommer fra krumtappen eller andet = jeg skiller blokken af og renoverer den, er der nogen der har erfaring med T hansens renoveringssæt til motoren med Japanske kvalitetsdele ?, passer delene fra en 4 gear til en 2 gear fra 1990 ?
MVH Venlig
Tak for de gode råd, men jeg har konstateret at der kommer olie fra gearkassen ind i cylinderen, dette gør det umuligt at justere den + den banken der er i motoren går jeg ud fra kommer fra krumtappen eller andet = jeg skiller blokken af og renoverer den, er der nogen der har erfaring med T hansens renoveringssæt til motoren med Japanske kvalitetsdele ?, passer delene fra en 4 gear til en 2 gear fra 1990 ?
MVH Venlig