Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Opspændingsværktøj til udboring af gevindet til bremserørsniplen, så der kan sættes en bøsning i.
Bliver spændende at prøve
Bliver spændende at prøve
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
lidt voldsomt for et opspændings værktøj...jeg spænder den da bare op i skruestikken...og bore i søjle boremaskinen...skulle hullet flytte sig 0,1 er det da ligemeget..men hvis du skal lave 1000 enmer er der da fint nok..men er du værktøjsmager..så er det helt normalt...maskinarbejdere springer altid over hvor det er lettest..det er forskellen på os.. ...men skide godt håndværk
der findes en helicoil..hvis bunden er ok.
.man kan trække keglen ud..skær et lille indv gevind i kegle spidsen...skru en lang skrue ned i keglen..og hiv det hele ud.
keglespids tætningen.de kan fås nye fra auto reservedels firmaer
der findes en helicoil..hvis bunden er ok.
.man kan trække keglen ud..skær et lille indv gevind i kegle spidsen...skru en lang skrue ned i keglen..og hiv det hele ud.
keglespids tætningen.de kan fås nye fra auto reservedels firmaer
Senest rettet af knallert søn 3. jan 2016 20:54, rettet i alt 3 gange.
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
her er det udl niplen..jeg limede den bare med lockteit..det har holdt i 3 år nu..men en konus tætning i bunden er mere perfekt..evt med en bly pakskive i mellemlæg...den er ikke skruet i på billed..den blev skruet i bund ..og slebet i plan med resten
- Vedhæftede filer
-
- bremse udluft nippel.-250.jpg (31.03 KiB) Vist 14785 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Strynboen >
Fremstilling af værktøjet er jo den halve fornøjelse
Jeg har flere kalibrer liggende, hvor både gevind og konus er helt smadret.
Jeg drejer en bøsning med M14x1.0 udvendig, og nyt gevind og bund indvendig - og en ny keglespidstætning
Fremstilling af værktøjet er jo den halve fornøjelse
Jeg har flere kalibrer liggende, hvor både gevind og konus er helt smadret.
Jeg drejer en bøsning med M14x1.0 udvendig, og nyt gevind og bund indvendig - og en ny keglespidstætning
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har fremstillet lidt plade til værktøjskassen...
et nyt sidedæksel...det er lavet med en klemkant..og en fix skrue..med håndtag..ikke med låsesystem som det orginale..der skal jo kun være et tændrør/nøgle derinde....har brugt de orginale huller..så den kan gøres orginal..har kun skåret 8 mm gevind i det orginale beslag
et nyt sidedæksel...det er lavet med en klemkant..og en fix skrue..med håndtag..ikke med låsesystem som det orginale..der skal jo kun være et tændrør/nøgle derinde....har brugt de orginale huller..så den kan gøres orginal..har kun skåret 8 mm gevind i det orginale beslag
- Vedhæftede filer
-
- puch værktøj dæksel.jpg (469.01 KiB) Vist 14724 gange
-
- sidedæksel puch.jpg (455.88 KiB) Vist 14724 gange
-
- sidedæksler malet.jpg (356.75 KiB) Vist 14724 gange
-
- forskærm.jpg (397.39 KiB) Vist 14720 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Flot arbejde
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
I denne weekend har jeg hjulpet den lokale MC forhandler med at få gammelt lager pakket i kasser. Vi er næsten færdige med Yamaha delene. Der var intet til FS1, med lidt gode dele til Sting (dem har jeg snuppet). Desuden var der nogle dele til Passola.
Næste weekend er det Suzukidele, der skal pakkes. Håber der er noget til K50 og Samurai.
Det bedste, jeg fandt var et betræk til YL1 og 2 nye cylindre til samme.
Næste weekend er det Suzukidele, der skal pakkes. Håber der er noget til K50 og Samurai.
Det bedste, jeg fandt var et betræk til YL1 og 2 nye cylindre til samme.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har samlet lidt på puch vz... den har fået tectyl indvendig i stellet...monteret forgaflen..efter at have rettet rørene..så er klar til at ´mont motor
- Vedhæftede filer
-
- vz montage1-250.jpg (76.14 KiB) Vist 14594 gange
-
- vz montage 3-250.jpg (77.07 KiB) Vist 14594 gange
-
- vz mont lygte.jpg (82.15 KiB) Vist 14593 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Jeg har "moret" mig med at kickstarte en gammel defekt tændspole/kondensator tester, og forsøgt at tegne printopbygning og komponenter, og generel opbygning af den ned på papir, så jeg har lidt dokumentation på den hvis den skulle brænde af igen engang.
Den er ikke så let at finde halvledere til hvis det skal være germanium transistorer og ensrettere som den er bestykket med fra ny.
Den er ikke så let at finde halvledere til hvis det skal være germanium transistorer og ensrettere som den er bestykket med fra ny.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej
Jeg har pudset lidt på mine nye nippelnøgler som jeg fik laserskåret hos en ven:
Bagefter samlede jeg min nye motorholder, som er lavet i en lille serie af én af RD500-vennerne, og prøvemonterede en reservemotor. Snedigt design - man kan afmontere gearkassen separat mens motoren sidder i holderen, eller man kan nøjes med at løfte toppen af, hvis det kun er krumtappene som skal tilses:
/Steen
Jeg har pudset lidt på mine nye nippelnøgler som jeg fik laserskåret hos en ven:
Bagefter samlede jeg min nye motorholder, som er lavet i en lille serie af én af RD500-vennerne, og prøvemonterede en reservemotor. Snedigt design - man kan afmontere gearkassen separat mens motoren sidder i holderen, eller man kan nøjes med at løfte toppen af, hvis det kun er krumtappene som skal tilses:
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Nå ja! Hyggede mig også lidt med lidt krumtaprenovering.
Første krumtap var denne Sting krumtap fra en vandfyldt motor.
Før:
Der var desuden en JT1 krumtap i lignende stand, som trængte til ny original plejlstang, mens jeg havde en Sting-krumtap mere, som bare skulle have checket plejllejet.
Venstre: Sting mosefund.
Højre: Sting krumtap som blev efterset.
Forrest: JT1 mosefund:
/Steen
Første krumtap var denne Sting krumtap fra en vandfyldt motor.
Før:
Der var desuden en JT1 krumtap i lignende stand, som trængte til ny original plejlstang, mens jeg havde en Sting-krumtap mere, som bare skulle have checket plejllejet.
Venstre: Sting mosefund.
Højre: Sting krumtap som blev efterset.
Forrest: JT1 mosefund:
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
har nået lidt mere på puch vz...har monteret olieklud"s baglygte.med et nyt gummibagstykke..og hjemmelavet bagstykke til fatningen...fra en traktor blinklys..det passede lige ind i...
- Vedhæftede filer
-
- puch vz 250-3.jpg (68.9 KiB) Vist 14418 gange
-
- puch vz-2-250.jpg (71.61 KiB) Vist 14418 gange
-
- puch vz-250.jpg (76.63 KiB) Vist 14418 gange
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Det er squ en flot gammel Puch besætter
Er motoren ikke lidt for ny til den, med det kantede koblingsskjold ? eller kom den i de sidste årgange ?
Er motoren ikke lidt for ny til den, med det kantede koblingsskjold ? eller kom den i de sidste årgange ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hejsa... den er blevet flot den gamle puch - en rigtig jernhest der bare kører.
det glæder mig at det baglygteglas er kommet i brug hvor det hører til - det er næsten 20 år siden jeg fandt det.
hilsen olieklud
det glæder mig at det baglygteglas er kommet i brug hvor det hører til - det er næsten 20 år siden jeg fandt det.
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
jo motoren er kantet..og sikkert en m 9 motor. ikke orginal..knallerten har årgang kode H..så er tidelig start 70" erne..så burde have crome dækrør..og ikke gummimuffer på forgaflen..og en anden udstødning...og baglygten..er fra en ms...
men jeg resturere kun for at bevare stumperne. for eftertiden.ikke for at bygge dem helt korrekt..
.så over tid forsøger jeg at finde/bytte,, så mange dele som muligt til de rigtige...det er for at få lidt sjov ud af maskinerne...hvis de skal stå gemt væk, til de er perfekte resturede...ser de jo aldrig dagens lys mere...denne bliver nok til niels peter..han får den i komfirmations gave..han køre jo lidt i smug..politiet er jo på grænse kontrol...
motoren blev brugt i de sidste ms super.( den guld lakerede med sort udstødning).med vindkølet cylender og store "kreidler bremser"..ved ikke om de også sad på de sidste vz..har ikke set så mange sene modeller af dem..vi fik grand prix hos den lokale mekaniker..de sidste år..og sluttede med Monza 2 gear...så lukkede både puch og værkstedet
men jeg resturere kun for at bevare stumperne. for eftertiden.ikke for at bygge dem helt korrekt..
.så over tid forsøger jeg at finde/bytte,, så mange dele som muligt til de rigtige...det er for at få lidt sjov ud af maskinerne...hvis de skal stå gemt væk, til de er perfekte resturede...ser de jo aldrig dagens lys mere...denne bliver nok til niels peter..han får den i komfirmations gave..han køre jo lidt i smug..politiet er jo på grænse kontrol...
motoren blev brugt i de sidste ms super.( den guld lakerede med sort udstødning).med vindkølet cylender og store "kreidler bremser"..ved ikke om de også sad på de sidste vz..har ikke set så mange sene modeller af dem..vi fik grand prix hos den lokale mekaniker..de sidste år..og sluttede med Monza 2 gear...så lukkede både puch og værkstedet
strynboen på test profil
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hej igen
Så ordnede jeg lige et hold krumtappe mere til knægtenes Yamaha Sting. De to fik nye plejlstangskit, mens den tredje blot blev adskilt, checket og samlet igen:
To timers arbejde, så var de to rettet til 1/100mm, mens den tredje ikke kunne blive bedre end 2/100mm.
/Steen
Så ordnede jeg lige et hold krumtappe mere til knægtenes Yamaha Sting. De to fik nye plejlstangskit, mens den tredje blot blev adskilt, checket og samlet igen:
To timers arbejde, så var de to rettet til 1/100mm, mens den tredje ikke kunne blive bedre end 2/100mm.
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
I skal da heller ikke snydes for min gamle fars dagsprojekt.
En opstilling til kontrol af friskoliepumpen til en vandbøffel (drevet af boremaskine fra bagsiden):
En imponerende pumpe. Den kører med fast mængde til hovedlejerne, men med variabel oliemængde til indsugningerne. Fascinerende..
/Steen
En opstilling til kontrol af friskoliepumpen til en vandbøffel (drevet af boremaskine fra bagsiden):
En imponerende pumpe. Den kører med fast mængde til hovedlejerne, men med variabel oliemængde til indsugningerne. Fascinerende..
/Steen
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Heheknallert skrev:...denne bliver nok til niels peter..han får den i komfirmations gave..han køre jo lidt i smug..politiet er jo på grænse kontrol...
Sådan er det også her hos os. Drengene er vilde med det - og alle deres venner aner stort set ikke hvad en knallert er! Jeg kan stadig huske første gang deres venner så min Velo. Der så de altså NOGET skeptiske ud
/Steen
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
hej steen... du er sej til de krumtappe, storproduktion når det er bedst.
og også smart opstilling til forsøg med oliepumpe, det ser ud til den giver nøjagtig hvad den skal - jeg har set det samme med dieselpumper og små glas til at måle mængden... på en hundestedmotor kan man løbende tjecke smørreapperatets mængde ud til de enklete smørresteder ved at tælle dråber der trænger op igennem glycerinfyldte glas.
GT 750 vandbøffel - det med 2 takt ligger til familien... he he
hilsen olieklud
og også smart opstilling til forsøg med oliepumpe, det ser ud til den giver nøjagtig hvad den skal - jeg har set det samme med dieselpumper og små glas til at måle mængden... på en hundestedmotor kan man løbende tjecke smørreapperatets mængde ud til de enklete smørresteder ved at tælle dråber der trænger op igennem glycerinfyldte glas.
GT 750 vandbøffel - det med 2 takt ligger til familien... he he
hilsen olieklud
Re: Hvad har du lavet på værkstedet idag:::
Hvad nummer har motoren? 92-93 er VZ, 97 er MS, 200-204 er Monza/GP, bare et lille uddrag af de numre der findes.knallert skrev:jo motoren er kantet..og sikkert en m 9 motor. ikke orginal..knallerten har årgang kode H..så er tidelig start 70" erne.
motoren blev brugt i de sidste ms super.( den guld lakerede med sort udstødning).med vindkølet cylender og store "kreidler bremser"..ved ikke om de også sad på de sidste vz..har ikke set så mange sene modeller af dem..
Kantet koblingsskjold kom i slut 1975 - http://www.puchvenner.dk/meddelelse_50.html - både til blæserkølet og fartvindskølet.
Forskel på M8 og M9 er hhv. blæserkølet eller fartvindskølet, begge findes med rund og kantet koblingsdæksel.
120 mm Monza bremser kom til MS i Maj 1977, også både til blæserkølet og fartvindskølet. VZ nåede ikke at få dem inden Grand Prix/Monza overtog.