Jeg takker for jeres forslag, og burde ha væbnet mig med tålmodighed. Men ak.
Havde ladet det ligge natten over i et bad af rustløsner, og varmede stemplet op med en varmepistol, så rustløsneren boblede ud ved samlingen. Dappede ringen med et træskaft hele vejen rundt, men den gav sig ikke.
Fik en meget lille flad skruetrækker ned mellem stiften og den ene ende, da soden havde fjernet sig i samlingen. Desværre vred jeg så hårdt, at en lille flig af ringen brækkede af.
Så tog jeg en lidt større skruetrækker og slog forsigtigt på enden, og den løsnede sig efterhånden hele vejen rundt. Lagde ringen i cylinderen, men den sluttede ikke tæt pga. et lille bitte hjørne på max. 0,5mm. var slået af ud imod cylindervæggen. Kan desværre ikke lægge billeder ind via min tlf. Men deler dem med jer senere.
Nu er stemplet renset efter Jens MC's anvisning, hvilket jeg også plejer at praktisere.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det meste var sod, men også hvidt ir.
Men ville gerne ha forsøgt mig med at varme dieselolie op.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nogen foreslår også dansk vand. Nogen herinde der har erfaringer med brug af det i fastsiddende motore/lign?
Tak for hjælpen skal I ha.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)