Hej.
Jeg har et irriterende problem. Min ny renoverede motor vibrerer ved ved høje omdrejninger. Jeg har prøvet at skifte følgende: svinghjul, krumtap, primærhjul, komplet kopling uden ændringer. Jeg købte knallerten defekt så jeg ved ikke hvor længe den har gjort det. Det skal lige siges den er lovlig. Jeg syntes ikke rigtig jeg har andre ideer andet en hoved akslen hvor primær hjulet sidder måske kan slå lidt men ellers har jeg ingen andre ideer. Hvad siger i er der nogle friske bud.
Vh jan
vibrationer fra motor
Re: vibrationer fra motor
Hvis bare bagsvingeren ikke er rigtigt spændt, vil hele knallerten vibrere.
Mit forslag er derfor at efterspænde hele knallerten.
Mit forslag er derfor at efterspænde hele knallerten.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: vibrationer fra motor
Syntes det hele er spændt da den er ny samlet. Det skal lige siges den ikke kun gør det når man kører men også når den holder stille og der gives gas.
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: vibrationer fra motor
Definér "vibrerer", "høje omdrejninger"og supplér evt. med den samlede opsætning.
Typisk skyldes vibrationer noget helt banalt, såsom bolte, der ikke er spændt til. Det gøres bedst med momentnøgle.
Bare én af boltene i motorophænget er løs, kan det forekomme.
Det gælder også udstødningen og dennes ophæng.
Det kan skyldes manglende balance i svinghjulet eller en forskydning mellem krumtapvangerne.
Ved tuning kan det forekomme, hvis stemplet er for tungt eller for let, idet man derved forskyder balancefaktoren; Et lidt tørt emne, som jeg ikke vil uddybe.
Typisk skyldes vibrationer noget helt banalt, såsom bolte, der ikke er spændt til. Det gøres bedst med momentnøgle.
Bare én af boltene i motorophænget er løs, kan det forekomme.
Det gælder også udstødningen og dennes ophæng.
Det kan skyldes manglende balance i svinghjulet eller en forskydning mellem krumtapvangerne.
Ved tuning kan det forekomme, hvis stemplet er for tungt eller for let, idet man derved forskyder balancefaktoren; Et lidt tørt emne, som jeg ikke vil uddybe.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: vibrationer fra motor
Hmm ,,,, af en eller anden mærk værdi grund,,, så syntes jeg det vil være en del nemmere at hjælpe med en fejlfinding,,, hvis man viste hvilken knallert mærke og type det gjaldt ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: vibrationer fra motor
Det er en Yamaha fs1 4 gear. og med standard opsætning.