Mit efterhånden langtids projekt har ændret sig lidt da jeg for noget tid siden købte en Tysk DX der kun har kørt 1684 km fra ny, bruger en del af stumperne fra den, så den bliver med et strejf af patina
Har fået sat den Danske nummerblok over, selvom det gjorde lidt ondt at skille sådan en fin motor ad
Ja, den er fin.
Det har bare ikke meget med en restaurering at gøre, da det meste jo er nyt. Sommetider er det billigere at sætte nyt på, end at få lavet det gamle.
Jeg ville nok ikke få den samme følelse til køretøjet, nå det er "nyt" som det her.
Men fin det er den dælme.
Meget af det er brugt, det er man jo nød til hvis man skal have det rigtige fra dengang Vil ikke håbe det er billigere at sætte nyt på, synes den er blevet rigelig dyr
Ja, jeg tager også fra hylden, hvis det er nødvendigt.
Jeg kan ikke rigtig nænne at bruge nye dele, og der er jo sporten i at genbruge mest muligt af det gamle, men kun af de originale dele. Det andet ryger på losseren.
Jeg har aldrig sat en ny bremsepedal på en FS1. Den gamle er ret let at fixe og el-galvanisere, så den er som ny. Næsten da.
Nogle dele er bare umulige at redde. Skærme, udstødning, visse chromdele og speedometer f.eks.