Havde egentlig skrevet en lang uddybende forklaring, men min bruger loggede ud under processen da jeg ville poste det såå jeg vil uddybe/udbygge på et senere tidspunkt..
Det korte af det lange: jeg har opdaget man kan kombinere en samurai forgaffel med en hot 50 forgaffel hvilket ikke går langt fra det originale udseende, forbedrer bremse evnen, og så er det nemt/billigt
OBS: bruges denne metode skal man enten bruge en uorg. forskærm. som bruges på hot benene's beslag eller der skal laves et hjemmelavet beslag til dm50 forskærmen
både dm50 og hot 50 har unbraco bolte i bunden af benene skru dem ud så kan inderbenene med indmad trækkes ud
Tag dm50 inderbenet, byt Fig.4 ud med Fig. 8, rens og smør der og sæt det sammen som før, sæt det ned i hot 50 benet og skru unbraco bolten i igen (husk kobberpakning/skive)
Hæld 84ml forgaffel olie i med en viskositet på 20w i hvert ben og sæt forgaffelen sammen igen
Så burde resultatet være lidt lig denne:
Mht. forhjul og speedometer drev leder jeg efter en løsning og opdaterer når jeg har fundet den. dog kan kaliber fra hot 50 bruges lige på hvis man ikke går over den originale bremseskivestørrelse.
DM50 SAMURAI: tromle til skive konvertering
Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
DM50 SAMURAI: tromle til skive konvertering
Indlæg af juhl-drengen »
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Gå til
- Ny på forum? Læs her!
- Vigtig information
- Frit Forum - Off Topic
- Præsenter dig selv
- Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked
- Knallert Grupper
- ↳ Yamaha Forummet
- ↳ Webshoppen
- ↳ Info og download af Yamaha
- ↳ Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m.
- ↳ Karburator, rensning og justering trin for trin.
- ↳ Reperationshåndbog - Step by step
- ↳ Tilspændings momenter for Yamaha FS1
- ↳ Ledningsnettet tilsluttes på Yamaha FS1
- ↳ Bagsvinger opmåling
- ↳ 12 gode råd ved køb af knallert
- ↳ Tændings justering
- ↳ Motor renoverings guide - Step by step
- ↳ Koblingsguide - En guide der gennemgår FS1 koblingen
- ↳ Hjul & eger - en guide i opspænning af hjul
- ↳ 2 takts olie - en lille fil til computer / mobilen som kan regne oliemængde ud ved blanding af 2 taktsbenzin
- ↳ Cylinderudregning - en lille fil til computer / mobilen som kan regne Cylindervolumen ud
- ↳ Indregistrering af Yamaha FS1
- ↳ Malerguide - En guide til lakering af tank
- ↳ Regneark til grader VS mm Fortænding
- ↳ Reservedelskataloger, el-diagrammer og officiel teknisk dokumentation
- ↳ Reservedelskatalog 5 gears årg. 1969-71 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1969 (Kan kun åbnes i Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (zip fil med jpg filer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1973
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1974 (Scan i PDF format af den lille reservedelsbog i ca. A6)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1975 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1976
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1978 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog Årg 1979 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog 1974-1978 incl DX (Bemærk mange årgangsfejl fra importør)
- ↳ Reservedelskatalog fs1 2 gear DK
- ↳ Servicebog Dansk/Svensk
- ↳ Service manual FS1 5gear 1969-71 + modellerne: F5, J5, & G5G
- ↳ Stempel / Cylinder tolerancer
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Gammel model
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Ny model
- ↳ Ledningsdiagrammer
- ↳ Tum178 typegodkendelse
- ↳ Tun og reservedelslister fra "gamle dage"
- ↳ Passola reservedels katalog
- ↳ Sting reservedels katalog
- ↳ Fakta, Farver og nørdet information om FS1
- ↳ Mekanikken på Yamaha
- ↳ Start / køreproblemer > Læs her før du poster !
- ↳ Mekaniske problemer & spørgsmål
- ↳ Specialværktøjer & konstruktionsændringer af Yamaha
- ↳ Tuning
- ↳ Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha
- ↳ El-teknik på og til Yamaha
- ↳ Elektriske problemer & spørgsmål
- ↳ Guide ledningsnettet på Yamaha FS1 - udarbejdet af Nielsfup
- ↳ Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger
- ↳ Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)
- ↳ Projekter & Maskiner
- ↳ Mine kørende Yamaha'er
- ↳ Renoverings projektet, nuværende..
- ↳ Billeder af Specials
- ↳ Køb, Salg & Søges - Yamaha
- ↳ Søg efter - og registrér selv dine stel, motorer nøgler/låse
- ↳ Køb, salg og bytte
- ↳ Yamaha Passola SA50
- ↳ Yamaha Sting SG50
- ↳ Skandinavien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Vesteuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Østeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Sydeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Asien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Knallertsnak
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Tuning
- ↳ Litteratur og information
- Det gamle guld
- ↳ Motorcykler
- ↳ Øvrige køretøjer & nostalgi
- Handel
- ↳ Køb og salg af knallerter
- ↳ Køb og salg af reservedele
- ↳ Køb og salg af øvrige ting
- ↳ Henvisning
- ↳ Ydelser