Nej. Den fra '77 har helstøbte fælge og i øvrigt den sjældneste udgave med skivebremse. Disse helstøbte findes med både seks og syv eger og blev mig bekendt lavet af Akront.
Op til 1972 er udvalget af maskiner nogenlunde begrænset:
Modeller, som begynder med "R" (RM for Renn Mokick = 40-knallert og RS for Renn Sport = MC) har fartvindkølet cylinder, og resten er blæsekølet. GT og TM er mere eller mindre ens, omend med lidt forskellige sæder... nogle gange. Den mest markante forskel mellem GT/TM er forlygten, som på TM er magen til RS'ens.
I '72 dukker den større fartvindkølede cylinder op, som så bliver fast inventar på RS.
TM droppes (næsten) som modelbetegnelse i '72, men popper stadig op hist og her, og samtidig introduceres en anden forgaffel med længere standrør.
Blæsekølede modeller starter herefter med "L" (Luftgekühlt) og "R" forbliver indikation for fartvindkølet cylinder. RM bliver en lidt skrabet udgave, hvor RMC så har cockpit. "Elektronik" kommer også til med batteri og blinklys, og RS-L (Luksus) eller RS Elektronik for samme udstyrspakke, hvor L dog altid medfører en krom-tank.
Derefter begynder div. underlige sammenstykninger:
RS-GS (Renn Sport Gussräder Scheibenbremse eller RS med støbte fælge og skivebremse)
LF og LF-F, hvor den første er luftkølet (blæsekølet) og den anden er magen til, men blot med farvindkølet motor. (Nej, det giver ikke mening!)
RMC-S5 (Renn Mokick Cockpit Scheibenbremse 5-gang...)
Nogle får Elektronik-badget oveni, andre gør ikke. Nogle får støbte fælge, andre får splitfælge og andre igen får egerfælge.
RS-H (RS med højt styr)
RSH-L (højt styr og luksus)
RSH-GS
Der er ingen reel rød tråd efter introduktionen af den nye forgaffel i 1972-'73. Forskellen mellem motorcykel og knallert er primært bremsernes størrelse (160mm til motorcykel, 120mm til knallert) men ellers er det en rodebutik af karat.
Hvis ellers linket virker, kan du her se en masse reservedelskataloger med div. modelbetegnelser:
http://www.kreidleroriginal.com/pecas/index1.php?id=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har derfor frit valg!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Har den, du køber, ingen beslag til sidekasser, er det sådan set 'bare' at få den lakeret i den originale farve og vælge et tilfældigt sæde fra den årgang, samt vælge den tank, du er mest hooked på. Fælge? Tjah, frit valg, stort set. Dog vil jeg påstå, uden at have alverden at have det i, at splitfælgene (Weinmann) hører til fra engang i 1977 og frem. Op til og med '76 mener jeg bestemt, at alle maskiner kører med egerfælge!