Kreidler RMC 1977
Re: Kreidler RMC 1977
1 gear er noget svært at finde, men man kan godt finde det, man efter noget tid, springer den ud af 1.gear af sig selv.. Tænker det måske har noget med vandringen at gøre.
Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg har samlet de skiver korrekt i den kobling......
Her kommer rækkefølgen:
En udligningsskive mellem kobling og leje
En skive mellem kobling og koblingsnav, men skal det være en almindelig "rund" skive, eller sådan en skive? http://www.mopedspeed.dk/produkter/kobl ... 9y27Pl_tX8" onclick="window.open(this.href);return false;
Der kommer så en låseskive på koblingsnavet.
"stiften" bliver opshimset med skiver, så koblingsarmen står vandret på blokken når koblingen aktiveres(0,2 - 0,3 mm slør inde ved trykpladen).
Er det den rigtige rækkefølge?
Mvh Ruben
Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg har samlet de skiver korrekt i den kobling......
Her kommer rækkefølgen:
En udligningsskive mellem kobling og leje
En skive mellem kobling og koblingsnav, men skal det være en almindelig "rund" skive, eller sådan en skive? http://www.mopedspeed.dk/produkter/kobl ... 9y27Pl_tX8" onclick="window.open(this.href);return false;
Der kommer så en låseskive på koblingsnavet.
"stiften" bliver opshimset med skiver, så koblingsarmen står vandret på blokken når koblingen aktiveres(0,2 - 0,3 mm slør inde ved trykpladen).
Er det den rigtige rækkefølge?
Mvh Ruben
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Det skal være en skive, som matcher akslen, da den har en specifik tykkelse.
Besvær med første gear skyldes enten, at gearpedalen rammer mod fodhvilernonsollen, eller excentrikken skal trimmes; Det er den løse bolt på den firkantede klods, som monteres på den aksel, der går op i motoren. Løsn møtrikken og drej bolten en anelse, inden du spænder møtrikken igen.
Smæk motoren i andet gear og justér på excenterbolten, indtil der er lige lang vandring i 'kastet' mellem tredje gear og frigear. Det plejer at være meget tæt på noget rigtigt.
Besvær med første gear skyldes enten, at gearpedalen rammer mod fodhvilernonsollen, eller excentrikken skal trimmes; Det er den løse bolt på den firkantede klods, som monteres på den aksel, der går op i motoren. Løsn møtrikken og drej bolten en anelse, inden du spænder møtrikken igen.
Smæk motoren i andet gear og justér på excenterbolten, indtil der er lige lang vandring i 'kastet' mellem tredje gear og frigear. Det plejer at være meget tæt på noget rigtigt.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler RMC 1977
Koblingen er nu shimset op, og exentrikken er blevet justereret så at alle tre gear er der nu, og vandringen er rimelig, men skal stadig justeres lidt måske
Maskinen skal nu dyses om osv. så den køre 100 %, men man kan godt køre en tur på den nu!!
Jeg har arbejdet lørdag og søndag, så det bliver først næste weekend jeg kan se på den igen, da jeg bor på Skolehjem på den Jyske Håndværks skole.
Mvh Ruben
Maskinen skal nu dyses om osv. så den køre 100 %, men man kan godt køre en tur på den nu!!
Jeg har arbejdet lørdag og søndag, så det bliver først næste weekend jeg kan se på den igen, da jeg bor på Skolehjem på den Jyske Håndværks skole.
Mvh Ruben
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Godt så!
Jeg krydser fingre for, du er blandt de få heldige, som har en velfungerende 10mm Bing.
Jeg krydser fingre for, du er blandt de få heldige, som har en velfungerende 10mm Bing.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler RMC 1977
Jeg købte en ny 17mm, da jeg skilte motoren ad sidste gang
Mvh Ruben
Mvh Ruben
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Det var der da også noget med...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler RMC 1977
Kreidleren har fået lidt flere modifikationer:
Det ene gevind til udstødningen i cylinderen var meget medtaget.. Og det skulle ses på. Jeg og min far har derfor prøvet at lavet en helicoil selv. Jeg skærer 8mm gevind i cylinderen, til det 8mm gevind bruges der en tilsvarende bolt, som er boret ud, og skæret 6mm gevind i, så pindbolten til cylinderen kan skrues i. Derudover fik det noget logtite lejesikring, og det fungere fint, pindbolten sidder godt til.
Gearene er samtidig blevet indstillet, så vandringen er er tæt på at være ens, og det er nemt at finde alle gear, så det skulle gerne være iorden nu.
Karburatoren er renset(havde glemt filter til at starte med, men sidder på nu). Og er afprøvet med forskellige dyser.
Har lige taget en prøvetur på 5km, som den bestod ganske fint Den lød godt, træk ganske udemærket iforhold til dens opsætning. Da jeg kom hjem skruet jeg tændrøret af, og ser at det lysebrunt, så karburator indstillingen er ikke helt ved siden af, det kan godt ske at jeg prøver at købe en størrelse størrer og en mindre og tester dem.
Mvh Ruben
Det ene gevind til udstødningen i cylinderen var meget medtaget.. Og det skulle ses på. Jeg og min far har derfor prøvet at lavet en helicoil selv. Jeg skærer 8mm gevind i cylinderen, til det 8mm gevind bruges der en tilsvarende bolt, som er boret ud, og skæret 6mm gevind i, så pindbolten til cylinderen kan skrues i. Derudover fik det noget logtite lejesikring, og det fungere fint, pindbolten sidder godt til.
Gearene er samtidig blevet indstillet, så vandringen er er tæt på at være ens, og det er nemt at finde alle gear, så det skulle gerne være iorden nu.
Karburatoren er renset(havde glemt filter til at starte med, men sidder på nu). Og er afprøvet med forskellige dyser.
Har lige taget en prøvetur på 5km, som den bestod ganske fint Den lød godt, træk ganske udemærket iforhold til dens opsætning. Da jeg kom hjem skruet jeg tændrøret af, og ser at det lysebrunt, så karburator indstillingen er ikke helt ved siden af, det kan godt ske at jeg prøver at købe en størrelse størrer og en mindre og tester dem.
Mvh Ruben
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Hvis den kører godt, går rent og tændrøret er brunt (eller i det mindste hverken hvidt eller gråt!), så er der næppe nogen grund til at prøve med flere dyser.
Det er da skønt, den kører!
Det er da skønt, den kører!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler RMC 1977
Ja det er en fornøjelse at køre på den
Re: Kreidler RMC 1977
Nu kan jeg sætte et flueben for motoren. Næste skridt bliver så at få alt el til at fungere.
Jeg har idag set noget på ledningsnettet, hvor jeg lynhurtigt kan konstatere at det er noget være sjusk, ingen ledninger hænger sammen, og der er ikke styr på en dyt.
Jeg har planer om at bygge mit eget ledningsnet fra bunden, også få alt til at fungere. Jeg har fundet et rigtig godt ledningsdiagram på kreidlerreg.dk
Jeg har lige et par spørgsmål:
Kan jeg købe en løs nøgle til min tændingslås?
I kan se lidt nær billeder af de forskellige dele, og jeg tror nogle af dem er org.
Skriv endelige for gode råd osv. Jeg regner med at bestille alt stik, ledning og grej hjem fra jmpb.nl da de har en del.
Mvh Ruben
Jeg har idag set noget på ledningsnettet, hvor jeg lynhurtigt kan konstatere at det er noget være sjusk, ingen ledninger hænger sammen, og der er ikke styr på en dyt.
Jeg har planer om at bygge mit eget ledningsnet fra bunden, også få alt til at fungere. Jeg har fundet et rigtig godt ledningsdiagram på kreidlerreg.dk
Jeg har lige et par spørgsmål:
Kan jeg købe en løs nøgle til min tændingslås?
I kan se lidt nær billeder af de forskellige dele, og jeg tror nogle af dem er org.
Skriv endelige for gode råd osv. Jeg regner med at bestille alt stik, ledning og grej hjem fra jmpb.nl da de har en del.
Mvh Ruben
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
hejsa... du kan ihvertfald sagtens købe en ny nøgle, det ved jeg fordi jeg selv har gjort det - alle nøgler er ens
hilsen olieklud
hilsen olieklud
Re: Kreidler RMC 1977
Super tak for det
Mvh Ruben
Mvh Ruben
Re: Kreidler RMC 1977
Koblingsarmen vender en halv gang forkert. Den skal vende ind over motoren.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Nemlig!Kai skrev:Koblingsarmen vender en halv gang forkert. Den skal vende ind over motoren.
Den lille nippel for enden af inderkablet skal gennem et hul i 'pinden', som er svejset på stellet nær bagskærmen.
Den løse nippel på kablet skal så sidde i armen.
Ja, det er en underlig konstruktion!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Kreidler RMC 1977
Tak for hjælpen!!
mvh Ruben
mvh Ruben
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Kreidler RMC 1977
Velbekomme!Ruben skrev:Tak for hjælpen!!
mvh Ruben
Det er som sagt ikke specielt intuitivt, og jeg har efterhånden set mange, sjove måder at gøre det på.
Husk at give niplerne en klat fedt, inden de er på plads. Også ved koblingsklingen!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!