Hej alle.
Rigtig intersant emne.
Jeg har altid været glad for F5B cylinderen, af den grund at den har et rimelig fint bundtræk, og kan derfor trække en pæn stor gearing.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jeg gider nemlig ikke et køretøj som skriger i omdrejninger.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Og det har altid været rimelig driftsikkert på mine FS1ere, med standard 40 mm F5B og tilsvarende topstykke, er min god for 60 til 70 km/t afhængig af vinden. med 15/43 gearing, 17 mm Mikuni kaburator, 16 mm indsugning og 5,3 udstødning.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jeg kan sagtens leve med at gå ned i tredje gear op af bakke.
Jeg vil helst ikke til at ombygge motoren for at hente flere kræfter, men jeg ved at flere har fået deres Yamaha til at køre i nærheden af de 80 km/t med en F5B som er filet lidt op i udstødning, skyllekanaler og boret op til 43 mm eller mere, stadig med fornuftig bundtræk og stor gearing. Jeg har desværre ikke styr på målene, men jeg kan da nevne at Henrik (F5B) køre med en sådan cylinder som er lykkedes rigtig godt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Det vil være min måde at gøre det på til en FS1 med MC-nummerplade. Jeg vil absolut ikke holde hårt fast i 5,3 udstødningen, det kan sagtens blive noget andet hvis det bare ser pænt ud, har en god lyd og kke larmer voldsomt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jeg har også en YB100 udstødning på lager.
Jeg er sikker på at du Jesper kreidlerhansen har masser af gode forslag.
Hilsen Kim.