Hej
Hvad sker der hvis jeg sætter en 43 mm cylender på en ellers lovlig yamaha ?
jeg tænker på hastigheden ??
min nabo og jeg har diskuteret denne mulighed og vi vil spørge her på denne forum
hvad sker der hel konkredt ?
43 mm cylender på en ellers lovlig jams
43 mm cylender på en ellers lovlig jams
med venlig hilsen
Dcedata
Niels Sørensen
Er nu den stolte ejer af en yamaha
Dcedata
Niels Sørensen
Er nu den stolte ejer af en yamaha
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
Enten ingen ting eller at den kører dårligere end før, i det jeg antager at det er en alm 43 mm tunings cylinder med de deraf ændrede port tider.
Jeg prøvede det med min første FS1er - denne havde en ny Protuna skod cylinder, 43 mm - det gik jeg hurtigt væk fra..
Jeg prøvede det med min første FS1er - denne havde en ny Protuna skod cylinder, 43 mm - det gik jeg hurtigt væk fra..
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
Jeg kørte en Ø43 3-kanals til på en lovlig knallert da jeg var 16-17 år. Den kørte rigtig godt, og kunne sejtrække. Udst. var også lovlig.
Gad vide, hvordan en 2-kanals kører med 43 stempel?
Der er jo masser af 2-kanals cylindre, så en enkelt til forsøg gør jo ikke noget.
Gad vide, hvordan en 2-kanals kører med 43 stempel?
Der er jo masser af 2-kanals cylindre, så en enkelt til forsøg gør jo ikke noget.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
hej Jensmc
hvor hurtigt kunne den køre så ?
jeg skulle jo nødig blive stoppet i at kører for stærkt
hvor hurtigt kunne den køre så ?
jeg skulle jo nødig blive stoppet i at kører for stærkt
med venlig hilsen
Dcedata
Niels Sørensen
Er nu den stolte ejer af en yamaha
Dcedata
Niels Sørensen
Er nu den stolte ejer af en yamaha
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
Helt lovlig, på nær de 43mm, kørte den 50. Og der var mere tilbage, men jeg lukkede af.
Når jeg nu tænker efter her 32 år senere, var udstødsporten vist nok ændret.
Når jeg nu tænker efter her 32 år senere, var udstødsporten vist nok ændret.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
Ja der skal ikke meget til at ændre motorens ydelse -blot 1 mm på udstødningen dvs, 1mm tidligere åbning af udstødningen giver nemt 10 km/t uden at ændre noget andet, det fandt jeg ud af på min Chrom FS1
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
Jeg ville ikke gøre det, min er allerede meget tæt på det ulovlige. Jeg har kun en enkelt tand for meget på fortandhjulet, og den trækker super. Tre kanals original 40 mm cylinder, indsugningsplade med 6,5 mm plumbe, kopi udstødning af den originale og 10 mm Mikuni.
-
- Moderator
- Indlæg: 3930
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 43 mm cylender på en ellers lovlig jams
En ellers lovlig, original cylinder burde ellers næsten få mildere porttider ved en opboring? Dermed burde omdrejningstallet ikke stige nævneværdigt, og med lovlig gearing skulle den altså ikke rende stærkere end ellers - alt andet lige!
Personligt ville jeg nok skifte til en JT1-krumtap, i stedet. Dernæst kan gasspjældets vandring begrænses for at holde omdrejningerne i skak. De omtrent 3ccm ekstra burde gøre en lækker forskel, og det skal altså være en skrap synsmand/tilsvarende, som spotter dén ændring!
Personligt ville jeg nok skifte til en JT1-krumtap, i stedet. Dernæst kan gasspjældets vandring begrænses for at holde omdrejningerne i skak. De omtrent 3ccm ekstra burde gøre en lækker forskel, og det skal altså være en skrap synsmand/tilsvarende, som spotter dén ændring!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!