Mange tak - den er ikke perfekt som fs1'erne, men bestemt pæn nok til at jeg vil kendes ved denclaus olieklud skrev:hejsa... den ser ellers flot ud den gamle dtèr... på min kan man heller ikke dreje ankerpladen så tændingstidspunktet er fast, dog ved jeg ikke om yamaha dt cdièn kan forskyde tændingen - sådan er det ihvertfald på 2 takt påhængsmotorer, alså sen tænding ved lave omdrejninger og tidligere tænding ved høje omdrejninger...
jeg hælder også mest til strynboens teori ang. den har kørt lidt tyndt, men lad os endelig høre hvad værkstedet siger
hilsen olieklud
Det med om tændingen kan justeres ved jeg ikke lige men jeg tror det er en blanding af disse ting der har forsaget hullet i stemplet:
- Svampet luftfilter
- Hul i gummi til luftfilter
- For varmt tændrør std. er en 8'er og der sad en 9'er i.. den anbefaler en 7'er hvis den skal køre over længere afstande med høje omdrejninger - hvilket den også gør!
- Benzinhanen var rimelig stoppet
Og så ved jeg ikke med tændingen endnu om den fejler noget men det finder jeg jo ud af