Puch Maxi K
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
- Kontakt:
Puch Maxi K
Hej Alle
Jeg har lige købt en Puch Maxi K som volder mig en del problemer. Knallerten er købt med nyt cylindersæt og nyt tænding monteret, men tidligere ejer kunne ikke få den til at gå som den skulle, så jeg købte den og mente at det jo måtte være en smal sag. Men !!!
Mit problem er at knallerten starter som den skal og tager oså omdrejninger til en vis grænse men stopper så der og holder disse omdrejninger, menden tager slet ikke de omdrejninger den skal. På knallerten sidder en rund BING Kaburator.
Jag adskilte kaburatoren, for det måtte jo være den. Alt er renset og der sad en 64 dyse i den, men har læst at det standard skal være 54. Jeg prøvede med en 54 dyse uden dette hjalp overhovedet. Jeg har kontrolleret at benzintilførsel fra tanken er OK. Det skal siges at det er en lovlig cylinder og kaburator som sidder på den. Har haft cylinder af for at se om stempel evt var vendt forkert, men nej.
Har haft indsugningsstuds af for at kontrollere hullet ikke var stoppet.
Har justeret tændingstidspunkt og platinafstand, og skiftet tændrør. Intet hjælper.
Tændrøret var meget klistret da jeg tog det af, så jeg tømte tanken for benzin, og hældte nyt på. Ingen ændring.
Hvad er det som jeg overser ? Jeg har også prøvet at ændre på tændingstidspunktet, men det er som om uanset hvad jeg gør ændrer det intet, andet jeg kan høre tomgangshastigheden ændrer sig lidt. Kompression er også ok
Er meget åben for gode ideer.
Jeg har lige købt en Puch Maxi K som volder mig en del problemer. Knallerten er købt med nyt cylindersæt og nyt tænding monteret, men tidligere ejer kunne ikke få den til at gå som den skulle, så jeg købte den og mente at det jo måtte være en smal sag. Men !!!
Mit problem er at knallerten starter som den skal og tager oså omdrejninger til en vis grænse men stopper så der og holder disse omdrejninger, menden tager slet ikke de omdrejninger den skal. På knallerten sidder en rund BING Kaburator.
Jag adskilte kaburatoren, for det måtte jo være den. Alt er renset og der sad en 64 dyse i den, men har læst at det standard skal være 54. Jeg prøvede med en 54 dyse uden dette hjalp overhovedet. Jeg har kontrolleret at benzintilførsel fra tanken er OK. Det skal siges at det er en lovlig cylinder og kaburator som sidder på den. Har haft cylinder af for at se om stempel evt var vendt forkert, men nej.
Har haft indsugningsstuds af for at kontrollere hullet ikke var stoppet.
Har justeret tændingstidspunkt og platinafstand, og skiftet tændrør. Intet hjælper.
Tændrøret var meget klistret da jeg tog det af, så jeg tømte tanken for benzin, og hældte nyt på. Ingen ændring.
Hvad er det som jeg overser ? Jeg har også prøvet at ændre på tændingstidspunktet, men det er som om uanset hvad jeg gør ændrer det intet, andet jeg kan høre tomgangshastigheden ændrer sig lidt. Kompression er også ok
Er meget åben for gode ideer.
Re: Puch Maxi K
Hej har du tjækket cimeringene på krumtapen
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Motoren er lige renoveret med nye lejer m.v. men dette er jo ikke ensbetydende med at det er ok. Der er rigtig god kompression på den, og den starter også hver gang uden problem, men vil bare ikke tage fuld omdrejninger. Har prøvet at skifte tilbage til 64 dyse uden ændring. Hvordan kontrollerer man om simmeringe er ok ?
Re: Puch Maxi K
Check pilen på svinghjulet. Den skal selvfølgelig være i omdrejningsretningen.
Platinafstand skal være, som på de fleste andre Puch. Fortændingen skal være 1mm, og IKKE som på MS/VZ.
Platinafstand skal være, som på de fleste andre Puch. Fortændingen skal være 1mm, og IKKE som på MS/VZ.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Hej Esben og velkommen til.
Lovlig cylinder, tja, men hvilken ? Hvis det er en K-Star er den ikke umiddelbar brugbar uden ændring og jeg mener emnet har været oppe fornylig. Hvis det derimod er en original Maxi cylinder, er fejlen sikkert ikke der...
Lovlig cylinder, tja, men hvilken ? Hvis det er en K-Star er den ikke umiddelbar brugbar uden ændring og jeg mener emnet har været oppe fornylig. Hvis det derimod er en original Maxi cylinder, er fejlen sikkert ikke der...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Hej igen
Ja, der står K-Star på cylinderen, og tidligere ejer satte dette på da han renoverede motoren, men fik den heller ikke til at gå rigtigt. Mener I ikke at denne cylinder kan bruges ? Kan heller ikke rigtig forstå hvad der er galt. Har ellers rodet meget med forskellige motorer, men dette går over moin forstand.
Ja, der står K-Star på cylinderen, og tidligere ejer satte dette på da han renoverede motoren, men fik den heller ikke til at gå rigtigt. Mener I ikke at denne cylinder kan bruges ? Kan heller ikke rigtig forstå hvad der er galt. Har ellers rodet meget med forskellige motorer, men dette går over moin forstand.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Cylinder er lige til alu brok kassen desværre.. ELLER endnu bedre.. Kyl den i nakken på den ansvarlige indkøber i Taiwansen
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Puch Maxi K
Jeg har justeret tænding på en Maxi med K-STAR cylinder en gang. Den kørte ikke super godt, måske 25 km/t og sløv optræk. Men det var ikke somom den slet ikke ville, er den helt umulig at køre på?
Men nej, ikke et godt cylinderkit.
Men nej, ikke et godt cylinderkit.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
For at uddybe mit første indlæg vil jeg lige nævne, at sønnike her har prøvet det samme med det "go'e" tilbud med K-Star sættet og langt om længe fandt jeg årsagen i form af forskellen på indsugnings-portene, der er hhv runde og tragte-formede i foringen...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Hej igen
Tak for de gode input. Dette var også ved at give mig flere grå hår. Jeg kunne bare ikke forestille mig at når der var ny cylinder og tænding på at det kunne være der fejlen lå. Thansen må da også være klar over dette problem, hvis dette er generelt for disse K-Star cylindre.
Tak for de gode input. Dette var også ved at give mig flere grå hår. Jeg kunne bare ikke forestille mig at når der var ny cylinder og tænding på at det kunne være der fejlen lå. Thansen må da også være klar over dette problem, hvis dette er generelt for disse K-Star cylindre.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2146
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Lad mig lige tilføje, at vores oplevelser er faktisk for ca. 10 år siden og jeg forsøgte da også at følge op på det ved Thansen, men deres "service" afdeling mente til sidst, at det nok var topstykket der også skulle fornyes for at passe til cylinder/stempel - men nej. Så vi satte det gamle (og ridsede) cylindersæt på igen og så kørte Maxi'en videre, som om intet var hændt....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Tro mig... Taiwansen er FLINTRENDE ligeglade.. De ligger den på hylden og sælger den igen og igen...EsbenNielsen skrev:Thansen må da også være klar over dette problem, hvis dette er generelt for disse K-Star cylindre.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Puch Maxi K
Er der nogen, der har sammenlignet portene på en K-star og en original?
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
-
- Junior knallert
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Hej Alle
Man må da være klar over problemet hos Thansen. Det monterede er et komplet sæt med både Cylinder, stempel, topstykke og tændrør. De må da ellers kan fortælle hvad der skal gøres for at få det til at virke.
Endnu engang tak for alle de gode input. Jeg prøver at tage fat i Thansen, måske uden held, men forsøges skal det.
Man må da være klar over problemet hos Thansen. Det monterede er et komplet sæt med både Cylinder, stempel, topstykke og tændrør. De må da ellers kan fortælle hvad der skal gøres for at få det til at virke.
Endnu engang tak for alle de gode input. Jeg prøver at tage fat i Thansen, måske uden held, men forsøges skal det.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
God fornøjelse... Du får INTET ud af det andet end MÅSKE dine penge tilbage.. De sælger det lystigt videre selv om de udemærket ved det er lort.. Ligesom med alt andet de sælgerEsbenNielsen skrev:Hej Alle
Man må da være klar over problemet hos Thansen. Det monterede er et komplet sæt med både Cylinder, stempel, topstykke og tændrør. De må da ellers kan fortælle hvad der skal gøres for at få det til at virke.
Endnu engang tak for alle de gode input. Jeg prøver at tage fat i Thansen, måske uden held, men forsøges skal det.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Puch Maxi K
En af mine kammerater havde en K-Star cylinder på en af hans maxier engang.
Den kunne næsten ikke engang trække sig selv.. Men på en eller anden måde fik vi den alligevel til at køre 35 km/t til sidst. Dog med et pis-optræk og døden forklædt som en lille bakke..
- Efter vi tog plumben (som ikke er af hårdt metal, men af noget blødt pis som man kan bore ud), fillet udstødning, planet topstykke og hakket stempel..
Den kunne næsten ikke engang trække sig selv.. Men på en eller anden måde fik vi den alligevel til at køre 35 km/t til sidst. Dog med et pis-optræk og døden forklædt som en lille bakke..
- Efter vi tog plumben (som ikke er af hårdt metal, men af noget blødt pis som man kan bore ud), fillet udstødning, planet topstykke og hakket stempel..
Re: Puch Maxi K
Hvis ikke en original cylinder er til at støve op, så er Athena's udgave af den originale vist okay
Knallerter:
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Puch Maxi K
Det blev efterlyst i sidste emne, men jeg tror ikke, der blev gjort noget ved sagen, desværre!Jensmc skrev:Er der nogen, der har sammenlignet portene på en K-star og en original?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Sv: Puch Maxi K
Hvis nogen kommer med k-star data skal jeg nok lave et portmap af en org.