![Dust :dust](./images/smilies/inthedust.gif)
Har lige renoveret min motor og nu vil den ikke starte
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Crying :crying](./images/smilies/qqb020.gif)
MVH Claus
Godt du fandt den fejl - brug ikke Thassans not - den er blød som en l...Spacefox skrev:Takker for de gode rådfandt den første fejl og det var at noten til svinghjulet var knækket, så hjulet havde rykket sig. Ny kom på og jeg gav den lige en anden indsugnings plade, membraner og et nyt tændrør, justeret lidt på platiner og så var det ud og løbe.
JUBIIII den sprang i gang og kørte sådan nogenlunde fint, men kunne høre at den skulle have en større dysse, det fik den men den dysse var lige lidt for stor, så i med den gamle igen. NU ER MASKINEN HELT DØD IGEN
Nu kan det godt være jeg spørger dumt,Christian M skrev:Hej.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!!Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
JØPSDibii skrev:Nu kan det godt være jeg spørger dumt,Christian M skrev:Hej.
Det er ikke så længe siden jeg har haft ligende problemer! Min opførte sig på fuldstændig samme måde, som du beskriver det!
Så jeg begyndte at tage de forskellige ting en efter en, så jeg kunne udelukke nogle ting.
Først og fremmest fik jeg renset min karburator med trykluft, og jeg tog nogle enkelte hår fra en stålbørste og prikkede ind igennem de huller der nu var. Og der viste det sig så at den næsten var stoppet til flere steder.
Efter det fik jeg sat karburatoren på og startet den op. Nu gik den så fantastisk i tomgang.... MEEN!!! Så skulle jeg lige køre en tur og det gik pisse godt i starten, men efter 300-400m så gik den ud og var helt død, så jeg måtte trække hjem. Da jeg kom hjem kunne jeg slet ikke sparke den igang, så jeg valgte lige at tjekke tændingen og justere den. BRUM BRUM så var der sku liv igen!!Så slog det mig at det kunne være selve knikser kontakten der var slidt helt op, så jeg købte en ny fra Yamahafs1.dk i luksus kvalitet. Og jeg har ikke haft nogle problemer siden, den har bare kørt som en drøm.
men er.. knikser kontakten = platiner ??