kreidlerhansen skrev: Min første køretur afslører, at den bremser skævt på forhjulet ('vælter' til højre)
Er den meget slidt i forgaflen? Eller er der noget løst i forgaflen?
kreidlerhansen skrev: begge tromler er ovale
En kendt svaghed i netop de nav. Den har formentlig stået fugtigt, så der er opstået ir mellem navet og den istøbte bremsering. Eneste holdbare kur er nye nav.
kreidlerhansen skrev: og nu er begge stoplyskontakter døde.
Den bageste er lidt vanskelig, som du selv har skrevet. Den forreste er svær at finde, men du kan bruge én fra en MZ ETZ 250.
kreidlerhansen skrev: Den vibrerer i fodhvilerne, så mine fødder og underben nu sover efter 15min's kørsel. Jeg går ud fra, det blot er motorophængene, som skal spændes efter.
Motoren er netop kendt for at vibrere meget lidt, så det er enten en efterspændning, eller revner i de bageste eller forreste motorophæng. Revner er set mange gange før..
kreidlerhansen skrev: Ved alt andet end FULD gas, kommer der sporadiske, skarpe klik fra hvad jeg fornemmer er venstre cylinder.
Det har jeg ingen bud på. Hvor langt har den kørt siden sidste opboring? Kan det være en stempelring, som bare bliver overdøvet ved fuld gas?
kreidlerhansen skrev: Jeg nærer mistanke til simmerringen ved trækakslen, men før dækslet er pillet af, forbliver det en mistanke.
Den er notorisk kendt for at være utæt netop dér. Det er nu ikke så meget pakdåsen bag kædehjulet, men mere olie som trækker ud langs akslen (under bøsningen) og bliver slynget af kædehjulet. Hvis kædehjulet ikke sidder ordentligt fast er den med sikkerhed utæt der. Hvis det faktisk er spændt fast, kan det godt være utæt alligevel
![Whew :whew](./images/smilies/10500.gif)
-Så må der hjælpes med lidt flydende pakning..
Det kan også være at olien trækker ud langs koblingspinden. Den er tætnet med en pertinax-skive..
Hvor langt har den egentlig kørt?
/Steen