Guide "Original kontra uoriginal"
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
så er der nye billeder,
gul gevindlængde 18 mm,m10x1,25 stigning 14mm møtrik
overtakkelasen er 21 mm ude ved hullet til bolten
(ps ja jeg ved godt at over og underdel er kommet til at vende modsat)ups.
sølv gevindlængde 25 mm,m10x1,5 stigning 17mm møtrik
overtakkelasen er 20 mm ude ved hullet til bolten, hvilket også giver en større plan flade til bolten at spænde imod.
hva med bolterne nogen der kan kende dem???
hvilken er original?????????????????????????
gul gevindlængde 18 mm,m10x1,25 stigning 14mm møtrik
overtakkelasen er 21 mm ude ved hullet til bolten
(ps ja jeg ved godt at over og underdel er kommet til at vende modsat)ups.
sølv gevindlængde 25 mm,m10x1,5 stigning 17mm møtrik
overtakkelasen er 20 mm ude ved hullet til bolten, hvilket også giver en større plan flade til bolten at spænde imod.
hva med bolterne nogen der kan kende dem???
hvilken er original?????????????????????????
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Kunne måske godt være Org begge 2, den sølvfarvede ser ud som om der bare har været knoklet en alm 10x1.5 møtrik på engang
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Efter lidt forvirring omkring hvordan forskellige udstødninger ser ud, hermed lidt dokumentation.
Original lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum er i ca halv højde som tallene 178 381-14711, skriften er slået/trykket i overfladen. T i tum kan minde om det matematiske pi. Udstødningen har synlige svejsesømme både på langs og på tværs.
Gammel type uoriginal fra T-hansen/Larsen Trim lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum 178 er i ca halv højde som tallene 381-14711, skriften er slået/trykket i overfladen. T i tum ligner meget et J. Udstødningen har synlige svejsesømme både på langs og på tværs.
Ny type uoriginal fra T-hansen lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum 178 381-14711 står i samme højde, skriften er laserpræget i overfladen. T i tum ligner meget et J. Udstødningen har synlige svejsesømme kun på langs og ikke på tværs.
Er der nogen der har relevant billedmateriale eller flere sikre kendetegn til at skelne varianterne, så kom endeligt frem med det.
Original lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum er i ca halv højde som tallene 178 381-14711, skriften er slået/trykket i overfladen. T i tum kan minde om det matematiske pi. Udstødningen har synlige svejsesømme både på langs og på tværs.
Gammel type uoriginal fra T-hansen/Larsen Trim lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum 178 er i ca halv højde som tallene 381-14711, skriften er slået/trykket i overfladen. T i tum ligner meget et J. Udstødningen har synlige svejsesømme både på langs og på tværs.
Ny type uoriginal fra T-hansen lovlig dansk Yamaha FS1 udstødning skal se ud som følger; tum 178 381-14711 står i samme højde, skriften er laserpræget i overfladen. T i tum ligner meget et J. Udstødningen har synlige svejsesømme kun på langs og ikke på tværs.
Er der nogen der har relevant billedmateriale eller flere sikre kendetegn til at skelne varianterne, så kom endeligt frem med det.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Nippen Denso tændrørshætte, sammenlignet med sin nærmeste konkurrent.. det er den med længst grå plast der er den korrekte (39,5mm). Modstand på 8,82 kOhm
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Igen et par super indlæg fra "Yamahaprofessor" Dewil.
Jeg kan ikke sige det nok. Hvor er det godt at du vil dele din viden med os.
Heldigvis er der en del unge mennesker bladt os der også har fået interessen for vores Yamaha.
De har jo ikke en jordisk chanse for at kunne huske detailer de aldrig har oplevet fra ny. Og øhhh jeg kan da faktisk heller ikke huske ret meget længere
Jeg kan ikke sige det nok. Hvor er det godt at du vil dele din viden med os.
Heldigvis er der en del unge mennesker bladt os der også har fået interessen for vores Yamaha.
De har jo ikke en jordisk chanse for at kunne huske detailer de aldrig har oplevet fra ny. Og øhhh jeg kan da faktisk heller ikke huske ret meget længere
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Nu var chancen der endelig, så er det vel netop med at dele så vi alle kan blive klogere og stå stærkere næste gang vi støder på sådan en fætter...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Jeg er i den grad enig med Michael.Michael skrev:Igen et par super indlæg fra "Yamahaprofessor" Dewil.
Det er en fornøjelse at læse dine indlæg - man bliver klogere for hver gang.
Eneste problem er at mit hoved ikke kan rumme al den information
Keep up the good work
/Claus
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Senest rettet af serenade1 tors 11. apr 2013 23:03, rettet i alt 1 gang.
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Kunne det være de sidste til 2-gears?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Hedder de ikke 381-14710-10 ?Dewil skrev:Kunne det være de sidste til 2-gears?
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Jeg prøvekørte en 2-gears da den lige var kommet på markedet. Den havde Tum nr. i potten.
Den røde jeg har. er ikke med Tum nr. - kun res. nr.
Den røde jeg har. er ikke med Tum nr. - kun res. nr.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Det er en gåde med de udstødninger Måske det Petersas har er originalt ???
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Det ville være dejligt hvis en med en patina 78´ville ligge billeder ind så vi kan se hvordan den ser ud...... men den er vel som den på min egen (R-stel solgt i feb 1979)?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
der er jo heller ikke tum nr på motorblokken på en 2 gears,,, men knægtens 2 gear som jeg mener er fra første årg har også tum nr på udstødningen,,,,Jensmc skrev:Jeg prøvekørte en 2-gears da den lige var kommet på markedet. Den havde Tum nr. i potten.
Den røde jeg har. er ikke med Tum nr. - kun res. nr.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Originale allesammen?serenade1 skrev:Div kædeskærme
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Ja, det nederste er vist til en 2RU eller den grimme med lang forgaffel
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Yamaha Special Edition aka Sheriff? Den er da herrefedserenade1 skrev:... eller den grimme med lang forgaffel
/Claus
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Re: Guide "Original kontra uoriginal"
Den er ihvertfald anderledes