Den går da fiiiint!
Umiddelbart har jeg svært ved at se formålet med at gå op til en Evo-cylinder. De kommer først til deres ret over 10.000rpm, og gevinsten er ret ringe ift. forøgelsen af omdrejningerne samt sliddet på motoren. Fra 15HK til 20HK ligger ca. 10km/t til forskel på toppen, hhv. 135km/t og 145km/t under ideelle forhold.
Læg dertil, at over Racing-klassen kommer man ud for et mere snævert trækområde, som bare slet ikke matcher springene i gearkassen.
Ikke at jeg skal bestemme, hvad du vælger - jeg ved blot, at det er muligt at få næsten samme ydelse og væsentligt bedre holdbarhed ud af et kit i racing-klassen.
Umiddelbart ville jeg også holde ved den 21mm karburator. Ydelsesforskellen op til en 24mm er begrænset kontra hvor snot-hysterisk en halv-stor fladspjældskarburator kan være at have med at gøre på en fingerbølsmotor.
Det er detaljer, som er værd at tage i betragtning. Spidsydelse er værdiløs, hvis man kun kan bruge tre ud af fire gear, når det ikke lige går ned ad bakke!
Velmente råd herfra - glæder mig til at se mere!
P.S. Stavning går vi ikke sååå meget op i, herinde. Originalitet og heftige modifikationer deler derimod vandene, men nu er du jo nået så langt, at der ikke er grund til at kommentere den slags!
![Teeth2 :teeth2](./images/smilies/qqb011.gif)