må slettes
må slettes
.
- Vedhæftede filer
-
- En anden plade til indsugningen..
- IMG_1761.JPG (229.03 KiB) Vist 15396 gange
-
- En Tysker olie-dæksel med autolube drev..der er fræst lidt i..(fy!)
- IMG_1763.JPG (206.4 KiB) Vist 15396 gange
-
- ...ka´ den være der, Gerda?....en Jog membran -lettere molestreret..
- IMG_1762.JPG (221.47 KiB) Vist 15396 gange
-
- ..vi ved det jo godt: den er astmatisk anlagt .. så´en Yamaha (Daddy! I can´t breathe)
- IMG_1766.JPG (191.01 KiB) Vist 15396 gange
-
- ..There My Son! now You can!
- IMG_1764.JPG (160.05 KiB) Vist 15396 gange
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:37, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
Alu-plade + bespændingen fra en 22mm Kreidler-studs + Durafix = SÅ er der hul igennem!
Jeg synes rigtig godt om det! Har du tænkt dig at teste med standardmembran vs. denne, så du kan registrere evt. forskel?
Jeg synes rigtig godt om det! Har du tænkt dig at teste med standardmembran vs. denne, så du kan registrere evt. forskel?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:37, rettet i alt 1 gang.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
hejsa... standart membranen sidder i forvejen lidt ivejen for højre skyllekanal, så hvordan mon det bliver med special membranen ? ihvertfald ikke bedre...
når du aligevel vil køre med rd cylinder hvorfor så ikke bare havde indsugningen udvendigt ? det vil da være mere effektivt !
knallerten kommer jo aligevel til at se ulovlig ud med rd cylinder, så kan kaburatoren lige så godt sidde rigtigt udvendigt...
hvis du gør som du har gang i, må jeg lige gøre opmærksom på at rd cylinderen bør havde fortrængt en del af membranhuset i forbindelse med aflukning - af hensyn til underkompression...
det er fint at hygge sig lidt med experimenter, jeg tror bare ikke du opnår det forventede...
hilsen olieklud
når du aligevel vil køre med rd cylinder hvorfor så ikke bare havde indsugningen udvendigt ? det vil da være mere effektivt !
knallerten kommer jo aligevel til at se ulovlig ud med rd cylinder, så kan kaburatoren lige så godt sidde rigtigt udvendigt...
hvis du gør som du har gang i, må jeg lige gøre opmærksom på at rd cylinderen bør havde fortrængt en del af membranhuset i forbindelse med aflukning - af hensyn til underkompression...
det er fint at hygge sig lidt med experimenter, jeg tror bare ikke du opnår det forventede...
hilsen olieklud
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:37, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
To karburatorer på en lille motor er vist mere interessant end det er sjovt at rode med - umuligt er det ikke, men jeg tvivler på, der er nogen brugbar gevinst... Måske nr. to kunne trimmes til brug ved overdrejning, så motoren får noget ekstra foder?
Overvej bare forskellen i motorens resonansgang, når man åbner karburator nr. 2, når nu der er nul symmetri mellem de to indsugningsforløb. Blot en strø-tanke... jeg har intet, at ha' det i.
Men mon ikke, det er en af de ting, hvor tanken er sjov, men i praksis er gevinsten lig nul? Selvfølgelig, hvis den trækker 15.000rpm, kan det da være...
SÆT I GANG!!!
Hvad moderne motorer angår, så behøver man kun kaste et blik på indsugningen kontra membranens fysiske størrelse, samt det faktum at skyllekanalerne i blokken er gigantiske, og den temmeligt store, tunge, brede krumtap, for man kan se, at krumtaphusets volumen er vokset med tiden.
Højtliggende skyllekanaler betyder også noget, idet jo tidligere de åbner, desto tidligere øges den samlede 'indsugningsvolumen' = man forlader sig ikke på overtryk fra krumtaphuset, men derimod vacuum fra forbrændingskammeret, som netop skabes af pottens ekspansionsdel = større volumen og dermed mere sug.
Kompressionsforholdet (statisk) er ligeledes presset over 13.5:1 (op til 16:1 for 50cc!) og potterne er blevet 20-40% tykkere...
Trækområdet er blevet bredere og spidseffekten er steget gevaldigt ift. dengang man fokuserede på korkpropper i krumtappen, lavtliggende skyllekanaler og smalle potter med skrappe vinkler, som alt sammen medfører en høj ydelse og et ultra-snævert, eksplosivt trækområde samt tomgang ved 4.000rpm.
Hvis ikke tingene var ændret til det bedre, ville forskellene ikke være konsekvente over hele linien.
Overvej bare forskellen i motorens resonansgang, når man åbner karburator nr. 2, når nu der er nul symmetri mellem de to indsugningsforløb. Blot en strø-tanke... jeg har intet, at ha' det i.
Men mon ikke, det er en af de ting, hvor tanken er sjov, men i praksis er gevinsten lig nul? Selvfølgelig, hvis den trækker 15.000rpm, kan det da være...
SÆT I GANG!!!
Hvad moderne motorer angår, så behøver man kun kaste et blik på indsugningen kontra membranens fysiske størrelse, samt det faktum at skyllekanalerne i blokken er gigantiske, og den temmeligt store, tunge, brede krumtap, for man kan se, at krumtaphusets volumen er vokset med tiden.
Højtliggende skyllekanaler betyder også noget, idet jo tidligere de åbner, desto tidligere øges den samlede 'indsugningsvolumen' = man forlader sig ikke på overtryk fra krumtaphuset, men derimod vacuum fra forbrændingskammeret, som netop skabes af pottens ekspansionsdel = større volumen og dermed mere sug.
Kompressionsforholdet (statisk) er ligeledes presset over 13.5:1 (op til 16:1 for 50cc!) og potterne er blevet 20-40% tykkere...
Trækområdet er blevet bredere og spidseffekten er steget gevaldigt ift. dengang man fokuserede på korkpropper i krumtappen, lavtliggende skyllekanaler og smalle potter med skrappe vinkler, som alt sammen medfører en høj ydelse og et ultra-snævert, eksplosivt trækområde samt tomgang ved 4.000rpm.
Hvis ikke tingene var ændret til det bedre, ville forskellene ikke være konsekvente over hele linien.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:37, rettet i alt 1 gang.
Re: Mit projekt "større membran"
Ohhh ! det bringer sjove minder frem !!
Jeg havde engang en 41.5mm RD cylinder, sikkert en STD 40mm der var boret op + et højkomprimeret topstykke dertil.
Der fulgte en RD membran og 19mm studs og en 19mm Dellorto karb med til den også.
Da jeg fik den var membranhuset på cylinderen fyldt op med noget kemisk metal agtig snask, så den sammen med en 1.5mm spacer kunne passe på en FS1 med dens alm indsugning nede i siden.
Den trak fint, men ikke mere end den 41mm FS1 cylinder og oplagt udstødning jeg ellers kørte med.
Så ud med "proppen" i indsugningen på cylinderen og på med Dellortoen på cylinderen og en gummiprop banket i indsugningspladen nede i motoren = optrækket var bedre men topfarten var ca den samme.
What to do.. jo ud med gummiproppen igen, og 16mm karburator på igen, og gaskabel/oliepumpe fordeler på så der var et kabel til begge karburatorer samtidig ( ulempe: Dellortoen åbner ikke helt op, da kablet kun kan trække til den på 16mm er fuldt åbent) og en Y fordeler på benzinslangen.
Rigtig fint optræk i 1-2 gear, også bedre end normalt i 3'de, men 4'de..nej.. "BÅÅÅÅÅÅÅÅRP " det var ingen succes..det var åbenbart for meget "hul igennem" ved for lave omdrejninger
Til gengæld kunne den starte fra kold tilstand med choker, på enten den ene eller den anden karburator
Det blev til en del fiflen med dyser i hver karburator, men ingen større succes ud af det. Den virkede faktisk allerbedst med gaskabel på den alm 16mm, og så en stump løs kabel hængende ud af Dellortoen, som jeg kunne trække i med håndkraft når den var godt oppe i fart i 4'de gear: så var der lige lidt mere at gi af.
Det hele endte brat en fredag eller lørdag aften hvor den stod udenfor grillen i Kaas i mørket, og "nogen" syns de havde mere brug for Dellortoen end mig.. så væk var den da jeg ville hjem. Det er altså ikke nemt at køre med en tommelfinger i studsen, bare det at komme igang uden at bruge koblingen lyder træls når man kun kan trille den lidt og så trampe den i 1'ste gear.
Så tilbage igen og fiske en skrueprop op af skraldespanden (sådan en fra en 70cl Cocio flaske) den passede lige på og SÅ kunne jeg komme hjem og så blev den gamle FS1 cylinder skruet på igen et par dage efter.
Jeg havde engang en 41.5mm RD cylinder, sikkert en STD 40mm der var boret op + et højkomprimeret topstykke dertil.
Der fulgte en RD membran og 19mm studs og en 19mm Dellorto karb med til den også.
Da jeg fik den var membranhuset på cylinderen fyldt op med noget kemisk metal agtig snask, så den sammen med en 1.5mm spacer kunne passe på en FS1 med dens alm indsugning nede i siden.
Den trak fint, men ikke mere end den 41mm FS1 cylinder og oplagt udstødning jeg ellers kørte med.
Så ud med "proppen" i indsugningen på cylinderen og på med Dellortoen på cylinderen og en gummiprop banket i indsugningspladen nede i motoren = optrækket var bedre men topfarten var ca den samme.
What to do.. jo ud med gummiproppen igen, og 16mm karburator på igen, og gaskabel/oliepumpe fordeler på så der var et kabel til begge karburatorer samtidig ( ulempe: Dellortoen åbner ikke helt op, da kablet kun kan trække til den på 16mm er fuldt åbent) og en Y fordeler på benzinslangen.
Rigtig fint optræk i 1-2 gear, også bedre end normalt i 3'de, men 4'de..nej.. "BÅÅÅÅÅÅÅÅRP " det var ingen succes..det var åbenbart for meget "hul igennem" ved for lave omdrejninger
Til gengæld kunne den starte fra kold tilstand med choker, på enten den ene eller den anden karburator
Det blev til en del fiflen med dyser i hver karburator, men ingen større succes ud af det. Den virkede faktisk allerbedst med gaskabel på den alm 16mm, og så en stump løs kabel hængende ud af Dellortoen, som jeg kunne trække i med håndkraft når den var godt oppe i fart i 4'de gear: så var der lige lidt mere at gi af.
Det hele endte brat en fredag eller lørdag aften hvor den stod udenfor grillen i Kaas i mørket, og "nogen" syns de havde mere brug for Dellortoen end mig.. så væk var den da jeg ville hjem. Det er altså ikke nemt at køre med en tommelfinger i studsen, bare det at komme igang uden at bruge koblingen lyder træls når man kun kan trille den lidt og så trampe den i 1'ste gear.
Så tilbage igen og fiske en skrueprop op af skraldespanden (sådan en fra en 70cl Cocio flaske) den passede lige på og SÅ kunne jeg komme hjem og så blev den gamle FS1 cylinder skruet på igen et par dage efter.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:38, rettet i alt 1 gang.
Mit projekt "større membran"
.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1772.JPG (214.82 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1773.JPG (130.14 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1774.JPG (143.19 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1775.JPG (190.69 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1776.JPG (172.07 KiB) Vist 15228 gange
-
- en RF spændskive slebet op og bore huller til at virke som spænde-flange og en afkortet gummi overgang til scooter karburator (en kopi Black edition m/ spåner o.a. skidt i)
- IMG_1778.JPG (255.03 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1779.JPG (160.45 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1780.JPG (219.44 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1781.JPG (192.3 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1782.JPG (203.64 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1783.JPG (182.19 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1784.JPG (157.75 KiB) Vist 15228 gange
-
- skrue gevind til omløber på karburator er efterfølgende kortet af for at mindske behovet for antallet af de laserskårede pakninger fra Jan
- IMG_1786.JPG (188.52 KiB) Vist 15228 gange
-
- IMG_1787.JPG (177.93 KiB) Vist 15228 gange
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:38, rettet i alt 1 gang.
Mit projekt "større membran"
.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1788.JPG (159.39 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1789.JPG (186.73 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1790.JPG (147.43 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1791.JPG (181.83 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1792.JPG (224.56 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1793.JPG (193.28 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1794.JPG (187.84 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1795.JPG (188.96 KiB) Vist 15186 gange
-
- IMG_1796.JPG (215.56 KiB) Vist 15186 gange
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:38, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
Det ser da helt godt ud, efterhånden
Er det kropumuligt at fjerne lidt alu fra overgangen mellem membran og skyllekanalen i den side? Det burde hjælpe lidt på flowet.
'Bulen' bagerst i den øverste skyllekanal ville jeg fjerne helt, hvis den ikke er kritisk for konstruktionen.
Kreativ løsning med karburatorens bespænding! Det er dog værd at nævne, man altså kan få en ægte Dellorto med krave til studsen. Desværre ikke i en Black Edition, men dens primære luksuskonstruktion ligger i skruelåget. Bundkarret kan erstattes af et med bundskrue på alle modeller.
Disse Dellortoer er endda 15-20% billigere end de sorte udgaver.
Er det kropumuligt at fjerne lidt alu fra overgangen mellem membran og skyllekanalen i den side? Det burde hjælpe lidt på flowet.
'Bulen' bagerst i den øverste skyllekanal ville jeg fjerne helt, hvis den ikke er kritisk for konstruktionen.
Kreativ løsning med karburatorens bespænding! Det er dog værd at nævne, man altså kan få en ægte Dellorto med krave til studsen. Desværre ikke i en Black Edition, men dens primære luksuskonstruktion ligger i skruelåget. Bundkarret kan erstattes af et med bundskrue på alle modeller.
Disse Dellortoer er endda 15-20% billigere end de sorte udgaver.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit projekt "større membran"
.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1802.JPG (165.41 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1803.JPG (180.33 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1806.JPG (178.92 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1809.JPG (212.12 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1810.JPG (129.1 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1811.JPG (155.57 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1812.JPG (176.94 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1815.JPG (200.29 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1824.JPG (187.32 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1827.JPG (165.17 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1847.JPG (190.05 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1849.JPG (105.78 KiB) Vist 15127 gange
-
- IMG_1799.JPG (136.2 KiB) Vist 15121 gange
-
- IMG_1800.JPG (132.15 KiB) Vist 15121 gange
-
- IMG_1798.JPG (171.29 KiB) Vist 15118 gange
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:38, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
Hmm... nu kan jeg se, hvor Claus ville henad, tidligere. Flowet fra membran til den højre skyllekanal bliver ikke optimalt ift. den originale membran, logsk set.
Hvis krumtappen drejer mod uret (set fra tændingsiden:)), vil den skabe et naturligt flow i den rigtige retning, så om det bliver et reelt problem, ved jeg ikke.
Det bliver fedt, når den kommer ud at køre - der bliver da gjort noget ved den!
Hvis du nu øger boringen 2mm hvor meget gods er der så lige tilbage ved skyllekanalerne? Det er trods alt 1mm i hver side, og papirstyndt støbejern er ikke for godt, mig bekendt.
Hvis krumtappen drejer mod uret (set fra tændingsiden:)), vil den skabe et naturligt flow i den rigtige retning, så om det bliver et reelt problem, ved jeg ikke.
Det bliver fedt, når den kommer ud at køre - der bliver da gjort noget ved den!
Hvis du nu øger boringen 2mm hvor meget gods er der så lige tilbage ved skyllekanalerne? Det er trods alt 1mm i hver side, og papirstyndt støbejern er ikke for godt, mig bekendt.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:38, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mit projekt "større membran"
Tjah... det må tiden vise! Om ikke andet kan vi få stablet en rangorden på benene, som beskriver den respektive 'vigtighed' af indsugningsareal vs. flow.
Jeg kan godt følge grundidéen med, at der skal være direkte og jævn adgang til den højre skyllekanal, når nu den originale membran er så astmatisk indrettet. Hvorvidt flowet så opfører sig, som man fornemmer, er kun et (kvalificeret) gæt.
Nu kommer der jo hul igennem i den modsatte retning, også. Det kunne tænkes, at gasserne derved får lettere adgang bagom krumtappen til de resterende skyllekanaler!
Man kan også se det som problematisk, at gasserne nu kun har adgang direkte ind i krumtapvangen = brager ind i den og taber al deres kinetiske energi. Omvendt kan dette også medføre, at de netop fordeles bedre rundt i hele krumtaphuset, og som direkte konsekvens deraf kan smøringen af både søle og venstre hovedleje øges SAMT man opnår bedre udnyttelse af de resterende skyllekanaler!
Gisninger, gætterier og formodninger...! Og derfor er det netop sjovt at eksperimentere!!!
Og som jeg har nævnt nogle gange:
Hvis der bare er sug nok, skal gasserne nok komme i den rigtige retning!
Flowoptimering er fedt nok, men hvor meget skal motoren presses, før det gør en reel forskel? Det er et af de spørgsmål, jeg virkelig savner svar på, da man ellers meget let kommer ud i en masse overflødigt arbejde...
Jeg kan godt følge grundidéen med, at der skal være direkte og jævn adgang til den højre skyllekanal, når nu den originale membran er så astmatisk indrettet. Hvorvidt flowet så opfører sig, som man fornemmer, er kun et (kvalificeret) gæt.
Nu kommer der jo hul igennem i den modsatte retning, også. Det kunne tænkes, at gasserne derved får lettere adgang bagom krumtappen til de resterende skyllekanaler!
Man kan også se det som problematisk, at gasserne nu kun har adgang direkte ind i krumtapvangen = brager ind i den og taber al deres kinetiske energi. Omvendt kan dette også medføre, at de netop fordeles bedre rundt i hele krumtaphuset, og som direkte konsekvens deraf kan smøringen af både søle og venstre hovedleje øges SAMT man opnår bedre udnyttelse af de resterende skyllekanaler!
Gisninger, gætterier og formodninger...! Og derfor er det netop sjovt at eksperimentere!!!
Og som jeg har nævnt nogle gange:
Hvis der bare er sug nok, skal gasserne nok komme i den rigtige retning!
Flowoptimering er fedt nok, men hvor meget skal motoren presses, før det gør en reel forskel? Det er et af de spørgsmål, jeg virkelig savner svar på, da man ellers meget let kommer ud i en masse overflødigt arbejde...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:39, rettet i alt 1 gang.
Re: Mit projekt "større membran"
Genial ide Har gjordt næsten det samme bare med en hot 50 membran
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:39, rettet i alt 1 gang.
Re: Mit projekt "større membran"
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:39, rettet i alt 1 gang.