Fik mig erhvervet mig sådan en ødelagt Garelli Katia.. Stellet var der skåret i så det såkaldte "sæde" kunne sidde der, og der var også lavet så der sad en Puch Maxi motor på, fusk og klamp... Men fik lavet den tilbage til en Garelli motor.., så fik den rimelig redet fra skrotningsdøden...
Mark
Senest rettet af Mark-PC tirs 25. sep 2012 23:18, rettet i alt 1 gang.
Hej Mark.
Imponerende flot arbejde. Det er da en forbedring, man rigtig for alvor kan få øje på. Super flot køretøj.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom. Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt. Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning. Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter. Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil. Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
minder mig om min...150cc der var en anden forgaffel og tank..havde svejst et støtte rør fra sæde til kronrør..som sco tanken hang på..min havde eger hjul..nok en ældre model
Vedhæftede filer
mz 150 bike1-250.jpg (50.31 KiB) Vist 17317 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Tak for de dejlige ros,, det eneste jeg vil have ændret på den engang er der skal en mere lovlig lignende udstødning på, havde bare den der liggende. Også nogle smallere dæk som passer mere til den i udsenet.
Nåh så fik jeg endelig taget mig sammen til at få lavet en ordentlig motor til Garellién da den aldrig har gået som den skulle,, så nu blev den skilt af for første gang i dens liv,,, fik renset blokkene af og de få ting der nu sidder inde i sådan en motor..
Skal have bestilt nye lejre og pakdåser i morgen, håber det kan fåes, de har størrelsen 17 35 8 og alle 4 i motoren har den størrelse,, også paddåserne..
Har fundet et sted de måske har nye platiner til den da den virkelig trænger, men har aldrig haft held endnu med det, det en meget lille Bosch tænding
Der kommer flere billeder til efterhånden som det skrider frem.
Vedhæftede filer
Her er alt hvad der sidder inden i den bette motor
Så blev blokkene renset
Så fik jeg lejerne af,, det er en meget lille krumtap,, gevindet ved svinghjulet er kun 7mm
Det er et 16003 leje, har jeg aldrig set i en knallert før.
Jeg har 6 stk. liggende på arbejdet i std. slør med bliktætninger, disse kan dog nemt vippes ud.
Simmeringen har jeg masser af hvis du kan nøjes med en der er 7 mm bred, 8 mm bred skulle først hjemtages. Jeg kan dog ikke se noget problem i at bruge en 7 mm, dog uden at kende opbygningen.
Så kom jeg lidt videre,,, cylinder monteret med nyt stempel og en let honing.. Delene er også kommet tilbage fra sandblæser, hvor det også blev metalliseret og grundet. Så fik det også lige malet idag... Så der sker da lidt..
Vedhæftede filer
Cylinder monteret
Delene tilbage fra sandblæser og det er blevet metalliseret og grundet ved samme lejlighed
Så fik jeg tid til at komme lidt videre,, fik rykket dæk på fælgene, endda som slangeløs lidt af en opgave må jeg indrømme.. Lidt dele er der også kommet til, motoren er blevet helt færdig, og stafferingerne er kommet på,, så det skrider lidt frem af... Mangler et brugbart sæde, har før i tiden kørt med en til en Maxi men den ser altså nu for høj ud bagpå til den lille knallert.
Vedhæftede filer
Lidt dele fra Fredericia markedet
Rimelig samlet, med stafferinger og hjul
Motor helt samlet
Så begynder den bette knallert da at ligne lidt igen
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Fik lige kørt en dejlig lang tur på a Gareli idag, den kører nu godt, tror snart den skal med på tur da. Fik lige knipset et par billeder af den udendørs så kan i bedre se hvordan den egentlig ser ud.