Primærside, 14/62 ligeskårne tænder (RS = 21/77 eller 20/79, skråtskårne tænder):
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/1371DE67-DC62-4C70-A3B5-31C0AD4814CB-14720-00002284E86E4660.jpg)
Skiftevalsen ligner modellen til 5g, men har naturligvis en stift ekstra:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/4018E639-D34E-4C2B-BE89-E274434035A7-14720-00002284E3E39F9D.jpg)
Gearkassen er en cross-model = kun lidt tungere 1. gear end 5g, halvstort spring til 2. gear og close ratio for resten:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/006DE915-CD0A-4D4A-BD07-8CCEF81E94BC-14720-00002284DCA3DD0C.jpg)
Kun på koblingsakslen er det mindste tandhjul presset på - resten sidder enten løs eller holdes på plads af låseringe:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/B7A5BA48-B1F5-47CA-ACB0-41F18E4D8987-14720-000022885D01F877.jpg)
Trækakslen er med stråler/mangenot til fortandhjulet, hvor resten af motorerne har to flader:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/90C86BB6-38D0-4380-AB1E-71F60AD5EEA7-14720-00002284D4C67D10.jpg)
Gearkassen sidder perfekt i blokken, og der er til denne ingen støttegaffel som til 2-3-4-5g over koblingsakslen/modsat skiftevalsen:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/01BB7C7A-8CD0-484A-AE3E-A1E451C6C637-14720-00002284CC217AC9.jpg)
Højre krumtaphus, udvendigt:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/535128A0-10E8-49C4-93B1-510D6E8DA58A-14720-000022883E525414.jpg)
Højre krumtaphus, indvendigt:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/74431524-4CB3-4AA8-B0AE-546B82181DEC-14720-00002288442411CF.jpg)
Venstre krumtaphus, udvendigt:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/1DFAABD2-CD9F-4E30-99B2-DBF9DA03CDFD-14720-0000228851EBAF6F.jpg)
Venstre krumtaphus, indvendigt. 'Koblingslejet' sidder dybere, der er gjort plads til de større tandhjul og koblingsarmen er 5-6mm udad, hvilket er den eneste forskel fra en 5g:
![Billede](http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/C4079CAF-E46C-4BEF-8BFD-A5161237346D-14720-000022884B9B08E6.jpg)
Krumtaphuset er et modificeret, standard 5g med 'direkte skifte', som det kaldes.
Højre krumtaphus, fejl/mangler:
Alle gevind til koblingsdækslet undtagen tre er mere eller mindre ødelagt. Dem søger jeg hjælp til at få udbedret korrekt, da jeg ikke selv ejer hverken tilstrækkeligt værktøj eller tålmodighed, og godset er tyndt nok til, jeg tvivler på, man har mere end ét forsøg pr. gevind.
Venstre krumtaphus, fejl/mangler:
Igen, gevind ved både tænding og afstandsbøs, hhv. M4 og M6
Og ja, gevindreperation er en simpel proces, men dette skal gøres rigtigt, så hvis 'en eller anden' kan og vil, bliver jeg meget, meget gladere... i mellemtiden kan jeg så sætte pris på at kende min egne begrænsninger.
![Thunge :thunge](./images/smilies/em3400.gif)