kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
simon bruhn
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. okt 2012 12:41
Kontakt:

kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af simon bruhn »

Hej.

Jeg overvejer at købe en yamaha fs1 med 2 gear (fordi jeg ikke har råd til en med 4)
Det bliver min første knallert, så i må bære over med, at jeg ikke ved ret meget ;)
spørgsmålet er: kan jeg skifte gearkassen og "lave den om til" en 4-gears?

mvh Simon Bruhn
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det kan du men du mister motoren hvis du bliver stoppet på den og de tjekker stelnummer som siger den kun må have 2 gear.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Krelleh »

Det kan man godt, men jeg tror det er billigere og købe en 4 gear, end det er at åbne og bygge 2 gear og til en 4 gears motor :whew
Mvh. Christian
simon bruhn
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. okt 2012 12:41
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af simon bruhn »

tak for svarene, så tror jeg bare jeg dropper den ide ;)

er det forresten det nummer match bruges til? og hvis der ikke er nummer match, er den så ulovlig, eller skal den bare være med lige så mange gear som den var født med?
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Henrik Buresø »

Rolig nu :) ,hvis du opfylder disse krav,så er der ikke den stor fare,nr,1 husk styrthjelm.nr 2 husk forsikkering.nr 3 husk knallerten skal ikke tunes,nr 4 bremsere og lys,her sikkerhed,nr 5 husk altid at overhold færdseloven,er disse ting overholdt,så er der ingen støre fare,men vil myndighederne finde noget,så kan de altid finde noget og det gælder på alle yamaha fs1 modeller,de fleste 4 gear med tum178 køre tunet
hvis der er nogle der har fået taget deres moped eller skulle stå og afmontere deres motor på det grundlag,så må det fremlægges
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Morten - Webmaster »

Vi HAR set en 99.9 pct lovlig 2 gears blive bragt ind og plukket fordi der sad 6,5 mm plumbering fra 4 gears istedet for 5,2 mm som en 2 gears skal køre med, så jo, de GÅR i små sko ind imellem.

4 gear på en 2 gears vil jeg gætte på de dømmer endnu hårdere end den lidt for store plumbering.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Henrik Buresø »

Ved godt det ikke er lovligt hvis det skal forklares i retten,men det er ikke mere ulovligt end hvis jeg køre med min danske 4 gear tum 178 godkendt toptunet,hvis de mest basale ting er overholdt,så skal der mere til at de graver,men igen hvis de vil finde noget så kan de finde noget på alle fs1
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3216
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Jensmc »

Det er rigtigt, Morten. Og den SKAL osse være lovlig.
Imidlertid vil jeg mene, at mani dag kan slippe afsted med en 2-gears på et rullefelt med en 6,5mm indsugning. Den vil formodentlig ikke vise over 43 km/t på feltet, men derfor er den stadig ulovlig. Specielt i et færdselsuheld. Der forlanger forsikringsselskabet sikkert en 100% lovlig knallert. Om det så skal være selskabet selv, der undersøger den.
Hvor er jeg glad for, at jeg har FS1 sm MC.
De 16-årige fortjrner ikke de danske regler.
Undskyld Kai! :what2
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej simmon

Alle danske 2 gears er født med.Stelnummer 3EE Motornummer 3EE (godkendelse nummer Dk.M 032),Alle danske 4 gear er født med stelnummer 381 Motornummer 381 (godkendelse nummer Tum 178) de første nummere skal passe overens i motornummeret og stelnummeret,men de sidste nummer i stel og motor nummer behøves ikke være det samme for at være lovligt,men de må ikke blandes sammen,det vil sige at et 2 gears nummer ikke må bruges sammen med et 4 gears nummer,har du et dansk 4 gear må du godt bruge et udlansk tum 178 godkendt motor,hvor selve motor nummeret er et andet en det danske,har du et dansk 2 gears stel må du godt bruge en udlansk Dk.M 032 godkendt motor
Senest rettet af Henrik Buresø søn 14. okt 2012 22:10, rettet i alt 1 gang.
simon bruhn
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 14. okt 2012 12:41
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af simon bruhn »

hej alle
jeg tror, at jeg forstår det hele lidt bedre nu.
og lader en 2gears være en 2gears ;)
mange tak for svarene!

hav en god efterårsferie
mvh Simon Bruhn
langebufas
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: man 7. nov 2011 02:03
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af langebufas »

desuden tager de ikke stumper mere, man for en bøde for konstruktiv ændring thats itt!!!
Er 42 år..... forskellen på en mand og en dreng er prisen på hans legetøj
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, istedet tager de så hele knallerten 2. gang :whew
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

langebufas skrev:desuden tager de ikke stumper mere, man for en bøde for konstruktiv ændring thats itt!!!
Det er nu ikke helt rigtigt,,, at de ikke også tager stumper første gang,,, på kanal 5 køre en serie med politiet på patrulje fra forskellige landsdele,,, der ser man da ofte at nogen får udleveret værktøj ,,, så de kan skrue de ulovlige dele af på stedet ,,, på både nye og gamle knallerter / scootere også første gangs over trædere ,,, med henstilling om at næste gang så tager de hele knallert / scooteren ,,, der er blevet skruet udstødninger ,,, indsugningsplader ,,, gearinger ,,, cylindere osv af,,, og hvis de ikke selv vil skrue det af så tager de den med til synshallen eller falck for at få den skilt ad på ejers regning,,, og det er nye "afsnit" optaget inden for det sidste års tid 2011 / 2012 perioden ,,,

SÅ jeg er ikke helt sikker på hvem der kender reglerne,,,, om det er politiet der ikke følger nye regler eller at det er forskelligt fra betjent til betjent man møder,,, eller om det er os som ikke har forstået reglerne helt :sad
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Tror også de tager dele,hvis ejeren erkender at den køre tunet,men det med gear kassen skal der graves dybere i,Men nogle gange er de lidt svære at danse med,de er ligglade med om de står og syner en 5 gears på et 4 gears stel,selvom den aldrig rigtig kom her til landet
langebufas
Junior knallert
Indlæg: 53
Tilmeldt: man 7. nov 2011 02:03
Kontakt:

Re: kan man skifte fra 2 til 4gear? yamaha fs1

Indlæg af langebufas »

jeg er blevet stoppet på en voldsomt tunet yamaha jog r for 14 dage siden,blev taget med på stationen og 2 dage efter en opringning og kunne afhentes i nøjagtig samme stand som jeg forlod den 1 stk bøde for konstruktiv ændring
Er 42 år..... forskellen på en mand og en dreng er prisen på hans legetøj
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"