motornummer?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

hej.. :D

jeg har lige købt et motorhus :) på guloggratis til en 300kr´s seddel, og det så fint ud på billederne, udover at det så rigtig gammelt ud... men men... så da jeg modtog det, kunne jeg se at der intet motornummer var :evil: ?... det er slebet væk? :crying må man køre uden? eller hvad gør man i sådan en sitiuation?...
glæder mig til at høre fra jer....

mvh. Bjarne
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Dewil »

Billeder tak, da du kan både have lavet en super handel eller være blevet snydt. Det skal dog siges at loven IKKE kræver motornummer.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

Tak for hurtigt svar :D ...okey?.. hvad mener du? er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på. Hvad vil der ske hvis jeg bliver stoppet af politiet :? , motoren og maskinen skal være 100% lovlig :wink: , og køre de ca.30-35 km/t. jeg skal nok lige få taget nogle billeder af skjoldet...

mvh. Bjarne
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

Hej,

Så fik jeg taget nogle billeder :)
Vedhæftede filer
DSC00913,1.JPG
DSC00913,1.JPG (54.95 KiB) Vist 13029 gange
DSC00915,1.JPG
DSC00915,1.JPG (59.33 KiB) Vist 13029 gange
DSC00916,1.JPG
DSC00916,1.JPG (47.27 KiB) Vist 13029 gange
DSC00918,1.JPG
DSC00918,1.JPG (40.49 KiB) Vist 13029 gange
DSC00919,1.JPG
DSC00919,1.JPG (28.58 KiB) Vist 13029 gange
DSC00920,1.JPG
DSC00920,1.JPG (40.93 KiB) Vist 13029 gange
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Tottenham »

Det vigtigste er at stellet hedder 381 som er et 4 gears. 3EE er en 2 gears, som ikk må monteres en 4 gears motor. :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

okey :D ,... jamen stellet hedder godtnok 381- og er en dx fra 1977.

mvh. Bjarne
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

motornummer?

Indlæg af Dewil »

Det er nok en 2-gears blok der er blevet slebet lidt i...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af strynboen »

hvem sælger sådan noget fusk..stod der i annoncen at motor nr er bortslebet. er det vel ok. :what2 .men.det er hælervare når inditeten er fjernet..man køber heller ikke en cykkel uden stelnummer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1971
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Kai »

Den er lidt mystisk..den er ikke helt magen til nogen af de 4gears jeg har haft og set.. mon det er fra en 2 gears ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Det er 100% en 2 gear eller en nyre udlansk blok,man kan se på billederne at der er slebet godkendelse nummeret væk,som har været på den flade side,både 2 gears blokke er tybegodkendlsen præget i blok på langs som tum 178,og hvor godkendlsen ligger fladt ved nummmer rillen endvidre er der et nummer ved skål til trækaksle som de nyre blokke har,dennne blok har hverken godkendelse nummer eller selve motornummer,men er i rigtig god stand,
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

hej igen.... :D hvad mener i jeg skal gøre? :(

Ham jeg købte det ad, sige at det bare var nogle stumper der fulgte med til hans yamaha 4 gears, og at han ikke ved noget om det, og ikke har forstand på sådan noget... :?:

Men, skal det under hammeren, og i jerndyngen, eller kan det bruges til noget? jeg er i tvivl?

mvh. Bjarne
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Dewil »

En motorblok med 4 gear i uden tum178 godkendelse ER ikke noget jeg orker. Men det kan jo bruges på en maskine der er svinetunet som etaten alligevel tager med sig hvis man bliver taget..... eller på noget med nummerplader.
Havde det været mig havde jeg leveret den tilbage til sælger med et "tak for lån"
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

tak for gode svar.. :) jeg tror bare at det ryger i jerndyngen , også ved jeg til næste gang at jeg skal se billeder af nummeret.. mange tak for et godt forum. :D :D :D

mvh. Bjarne
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af kreidlerhansen »

Ehm... Er det så bare løs snak, at motornummeret skal slibes væk, når motoren konverteres til fire gear?

Eller er det typenummeret, som skal væk? Bare af ren nysgerrighed.

Hælervare eller ej, så har du allerede købt blokken. Min holdning er måske lidt inkonsekvent, men at betegne en fin blok som affald virker fjollet. Jeg respekterer og forstår udmærket det rent principielle i beslutningen, selvfølgelig.

Andet end ren originalitet er motor- og typenummer overflødigt for blokkens vedkommende. Det er let nok for ordensmagten at tjekke antallet af gear, og hvis resten af motoren er beviseligt lovlig (TUM-numre + tophastighed under 42km/t), opstår der næppe problemer.

I værste fald skal man troppe op med blokken uden indmad på stationen - indmadens ejerskab kan ingen bevise en bjælde om.

Er jeg helt galt afmarcheret, kold og kynisk? :whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af strynboen »

tja tjov.. :whew ..en blok hvor alle numre konsekvent er fjernet..ikke bare den særlige 2 gear mærkning...lugter af fusk..der er jo kun en...EN... grund til at fjerne kendings mærker...og det er at den rigtige ejermand ikke kan genfinde genstanden...alså tyveri og hæleri...ikke andet...jeg syntes den skal saves over og smides ud..eller evt slå sælger hårdt og brutalt i hoved. med..for at sælge sådan noget...dumhed er ingen undskylding for at sælge hælervare...entelig burde du gå til politiet..så han kunne få en bøde..så han bliver klogere..han er jo åbenbart dummere end politiet tillader..men hvis du kender ham..og han har disse ikke så pæne tatoveringer..vil jeg nok bare destruere den..så ingen andre kommer i klemme....

men det er bare min personlige mening..jeg er ikke jurist eller klogere end resten af forum..så tag det for det ,,det er..et godt råd
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af Dewil »

Direkte fra T-hansens forårskatalog anno.... ?
Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
bjarne124
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre 29. jan 2010 20:25
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af bjarne124 »

øhh.. nu kan det godt være jeg spørger dumt? :? ... men kan det tænkes, at det er købt ved t.hansen engang, også at man har slebet hele nummeret væk? men sådan som jeg forstår, skal man da kun slibe DK-M mærket væk?? eller hvad?

mvh. Bjarne
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: motornummer?

Indlæg af kreidlerhansen »

Bjarne >>

Jeg kan kun læse det som, at man skal fjerne typemærket... men jeg kan også forestille mig en kort-for-hovedet-teenager slibe alle numre væk pga en ærlig misforståelse. Tænker jeg tilbage, kunne jeg selv have fundet på det!

Jeg er måske for naiv, men begge scenarier er i mine øjne lige realistiske, og i sidste ende havde jeg derfor brugt blokken. Den er købt (og ift. forrige ejer, solgt) i god tro.

Men vil man være på den sikre side af den rigtige side af loven, bør sælger meldes til politiet og blokken destrueres.

At jeg så har en idé om, at politiets reaktion højst bliver et 'Nå?' som følge af manglende, håndfaste beviser, er en anden snak.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"