juhl-drengen skrev:hmm ja okay så er det bare den med jeg er for stor til de fleste scootere og sys de er ret grimme
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
udover det er atv jo både fritid og arbejdsværktøj
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
og så vidt jeg kender de lokale betjente kan man nemmere undskylde sig for en atv på landevejen end en voldtunet scooter
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeg nævner i flæng og prioriteret ift. personer med den umenneskelige lidelse at være 190cm eller højere:
Gilera Runner
Yamaha Aerox
Piaggio NRG
Peugeot Speedfight
Piaggio Liberty
Yamaha Why
Alle kan relativt let hives op på de 90-100km/t uden større besvær:
Dellorto PHBG21
Racing-cylinder
Standardlignende udstødning fra en af de anerkendte producenter
God variomatic
Opgraderet, korrekt justeret kobling
Torque-drive a.k.a. rulleleje til den bageste remskive
Gearing omkring de 15-20%
Flex-slange op til et powerfilter i sadelboksen.
Alt hvad du ellers har nævnt af muligheder her i indlægget er enten tåbeligt dyrt i kraft af, du enten skal bringe en firtakter op til en fornuftig standard, eller du skal investere i en en ny, klassisk maskine, gøre den forsvarlig uden tanke på en pæn lak, og dernæst skal motoren renoveres + udstyres med relativt dyre stumper, som endda kræver yderligere tuning for at yde bare nogenlunde optimalt...
Ydermere nævner du en af de mere besværlige at finde stumper til (K50), som endda har samme begrænsede indsugningskonstruktion som FS1'en (undskyld) og dernæst Puch Monza som efterhånden koster arme og ben i stumper... og den er, om nogen, snothysterisk ift. fejljustering af kobling og gearkasse, så vidt jeg lige husker.
Ingen af dem har det fantastisk med, at man bryder for meget med en standardopsætning, når det kommer til stykket.
Kort fortalt: Du snakker, men du kommer ingen vegne.
Skal den være klassisk og rende stabilt over 90km/t, samt der skal være et godt udvalg af stumper, så er det p.t. svært at komme udenom Kreidleren ift. det danske marked.
Gilera, Herkules og Zündapp har aldrig fyldt ret meget i gadebilledet herhjemme, og jo mere speciel maskinen er, desto mere opmærksomhed tiltrækker den... især i en tunet udgave.
Så HVAD er det, PRÆCIS du vil, under HVILKE OMSTÆNDIGHEDER, og HVAD må det KOSTE?
Som du fremlægger det her, vil jeg faktisk anbefale dig at købe en ældre 80cc cross-maskine, som du kan sætte i stand og derefter blæse gennem plovfurerne ude på bøh-landet, hvor der åbenbart stadig findes flinke lokalbetjente.
![Teeth2 :teeth2](./images/smilies/qqb011.gif)