Hjælp søges til fejlfinding

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Triple-M
Junior knallert
Indlæg: 69
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 22:13
Kontakt:

Hjælp søges til fejlfinding

Indlæg af Triple-M »

Har læs guiden om startproblemer osv inden jeg poster dette, men nu skal i høre..
Min yamaha kørte idag find, trak godt og det hele, og pludselig efter 5 minutters kørsel ville den ikke tage gassen jævnt, den begyndte at "hoppe" kraftigt, og jeg slap gassen, derefter ville den ikke tage gassen.. Jeg tænkte det var vand i benzinen eller noget, men gav den karburatorsprit forleden, så det virker underligt hvis det skulle være vand. Jeg fik så gang i den igen på choker, og der kørte den uden problemer, da jeg så kom hjem efter 200 meters kørsel prøvede jeg at køre igen uden choker, her kørte den igen 1-2km og gik så død. Hvad kan dette skyldes?
Vi indstillede tænding fra nogle uger siden, (på den lette måde, med at justere platinerne når du åbner mest)
Karburatoren har ikke fejlet noget det sidste 1,5 år.
Jeg ved at benzinhanen er en smule utæt når den er lukket.
Motoren lyder til at give metalliske bankelyde fra sig omkring cylinder/plejstang, dog KUN når jeg giver gas.
Motoren gider ikke starte lige nu, (kun ind imellem, med mellemrum, men slukker så igen efter lidt tid)
Jeg kan få den til at starte i 1sec hvor den ikke når at komme helt igang, men man kan høre den arbejder udover kickstarterens hjælp, men kommer dog alligevel ikke helt igang...

Jeg har lige tætnet toppakningen, og udstødningen her forleden. og skiftet bøsning ved det lille tandhjul som kæden køre på.

Jeg er selv meget forvirret på nuværende tidspunkt. Beklager hvis min forklaring er dårlig. Stresset periode lige for tiden. skulle egentligt have brugt den imorgen, men det bliver jo så ikke til noget.
ØV ØV! :'(
Mvh Mark Marek Møller

Puch ka' man ha', Yamaha ska' man ha'! :)
Yamaha fs1 4 gear, K1, 1976 - så triller vi ;)
Honda wallaroo 1990-2000 :)

Min yamaha - http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil" onclick="window.open(this.href);return false; ... ipc=889950
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hjælp søges til fejlfinding

Indlæg af Poul-Erik A. »

Lad mig byde på problemet : Jeg prøvede noget lignende til Mariager-træffet og det viste sig at en uren 25 liters dunk fra en tidligere maskinstation, hvor jeg havde tanket billigt på. Den sidste portion blev blandet til træffet og jeg fik de samme problemer med bankelyde og tvungen brug af chocker. Da jeg endelig fik mistanke til benzinen, lignede det nærmest suppeperler ved at kigge i tanken, så jeg gætter på en rest at enten rensevædske eller hydraulikolie....
Prøv evt. at tømme tanken og aftap svømmerhuset. Måske er der også skidt i dyserne....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Hjælp søges til fejlfinding

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hwa' så Mark, er svaret helt komplet ubrugelig, eller... ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"