må slettes
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
Er ret sikker på at emnet har været oppe at vende herinde.
Så det er lige med at finde/søge det
Så det er lige med at finde/søge det
Mvh. totte/
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
YamahaNordjylland
Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
Det har jeg lavet for efterhånden mange år siden.
http://k-a-i.dk/yamaha-img/motor1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Slavecylinderen er drejet ud af et stykke messing, der passer i hullet i tændingsdækslet. Sneglgangen (der var slidt helt op) i dækslet er bare hurtigt fræset væk med lynsliberen. Og på slavecylindren er der en lille udvendig krave der støtter mod dækslet på indvendig side.
Stemplet i den er fra den bagerste hjulcylinder fra en Ascona (der er 2 små stempler i sådan en)
Der er en lille 3mm skrue i enden til at lufte den ud med.
Hovedcylinder/koblingsgreb fra en nyere Suzuki / kawasaki Crosser
Edit: (så vidt jeg ved, sælger påstod det var fra en Crosser. Men kan måske også være fra en scooter med skivebremse i bag)
Det rendte vel op i 300kr for brugte dele og lidt stumper fra rodekassen.
Works like a charm, men grebet passede ikke lige alt for godt sammen med DX lyskontakten og lignede heller ikke det der skal sidde på en Fs1
så det blev afmonteret igen.
Grebet fra et yamaha håndtag kan sikkert nok laves til, så det passer.
http://k-a-i.dk/yamaha-img/motor1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Slavecylinderen er drejet ud af et stykke messing, der passer i hullet i tændingsdækslet. Sneglgangen (der var slidt helt op) i dækslet er bare hurtigt fræset væk med lynsliberen. Og på slavecylindren er der en lille udvendig krave der støtter mod dækslet på indvendig side.
Stemplet i den er fra den bagerste hjulcylinder fra en Ascona (der er 2 små stempler i sådan en)
Der er en lille 3mm skrue i enden til at lufte den ud med.
Hovedcylinder/koblingsgreb fra en nyere Suzuki / kawasaki Crosser
Edit: (så vidt jeg ved, sælger påstod det var fra en Crosser. Men kan måske også være fra en scooter med skivebremse i bag)
Det rendte vel op i 300kr for brugte dele og lidt stumper fra rodekassen.
Works like a charm, men grebet passede ikke lige alt for godt sammen med DX lyskontakten og lignede heller ikke det der skal sidde på en Fs1
så det blev afmonteret igen.
Grebet fra et yamaha håndtag kan sikkert nok laves til, så det passer.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
ja ellers er kina cross dele fine at bruge..evt drej et alu stempel hus og svejs i sidedækslet..med et stempel fra kina caliberen(hvis det er lille nok)...jeg syntes heller ikke om de store mc hovedcylendre..der skal også være plads til lyskontakten..kina håndtaget er lille
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
Der findes kabeltrukket hovedcylindere, jeg kan ikke huske hvilken scooter den sidder på... men der går et alm kabel oppe fra grebet og ned til hovedcylinderen som sidder gemt bagved forlygteskjoldet.
sådan en kunne der måske godt blive plads til et sted på yamahaen, så kunne kunne man beholde det alm koblingsgreb oppe ved styret.
sådan en kunne der måske godt blive plads til et sted på yamahaen, så kunne kunne man beholde det alm koblingsgreb oppe ved styret.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
Piaggio Typhoon er i hvert fald opbygget sådan.Kai skrev:Der findes kabeltrukket hovedcylindere, jeg kan ikke huske hvilken scooter den sidder på... men der går et alm kabel oppe fra grebet og ned til hovedcylinderen som sidder gemt bagved forlygteskjoldet.
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
Ja der var navnet jo12V skrev:Piaggio Typhoon er i hvert fald opbygget sådan.Kai skrev:Der findes kabeltrukket hovedcylindere, jeg kan ikke huske hvilken scooter den sidder på... men der går et alm kabel oppe fra grebet og ned til hovedcylinderen som sidder gemt bagved forlygteskjoldet.
Men spg er om det kan betale sig at gøre så meget ud af det.
En std kobling der ellers er i orden, og nyt tændingsdæksel og snegl holder altså rigtig rigtig mange Km hvis man gider holde det rent for snavs og skidt, og husker at smøre det engang imellem.
Jeg har kun det hydrauliske til den ene motor, alene fordi den kører med nogen temmelig hårde koblingsfjedre for ikke at glide i koblingen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Hydraulisk (MC) kobling på en FS1?
bmw bruger det kabel asisteret hoved cylender på de halv gamle boxere..syntes det er håbløst..der sidder en kæmpe ATE bil hoved cylender under tanken...hvad er fidusen med at gøre tingene mere kompliceret end nøvendigt..der er også hyd kit som slutter med en lille kabel snut(honda kit) så der trækkes i det orginale koblings arm. via hydralik.så der skal stadig smøres kabler...justeres osv,,osv..så er den fine ide med de selv justerende hyd systemer jo tabt på forhånd..plus flere muligheder for fejl
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen