Yamaha FS1 start problemer!

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Yamaha FS1 start problemer!

Indlæg af Friskefisk »

Halløj så skriver jeg igen.

Havde lidt problemer med yamahaen tidligere men de er løst nu, det var karburatoren som skulle have sat en større dysse i.

Nu til mit nye problem! start problemer...

på en god dag vil den starte efter ca. 50 hug i kicken og så skal den også løbes 200 meter.. andre dage er den ikke til at få liv i!
Jeg har købt dette 7,5 hk tunsæt http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19064787" onclick="window.open(this.href);return false; og jeg læste mig frem til inden på et andet galleri at hvis man bruger 6mm umbraco til membranen hvor den er skruet fast på indsugningspladen skal disse skiftes til ligekærvet eller krydskærvet..

Nogen bud på om dette kan løse mit lille startproblem? vil satme ud og køre lidt med vennerne her til sommer!

Den kører 70/80 stykker med helt fint optræk når jeg får den igang, hvilket er helt tilpas efter min mening.

Håber i kan hjælpe, hilsen Jonas
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 start problemer!

Indlæg af Kim B S »

Hej Jonas.
Hvis du har skruet din membran fast med umbraco-skruer, kan det kun være en fordel at skifte dem, da hovederne på umbraco-skruer er for høje, og det betyder at membranen ikke kan blive tæt. :( Og det skal den være, hvis du skal have en startvillig og driftsikker knallert.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Friskefisk
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 16:41
Kontakt:

Re: Yamaha FS1 start problemer!

Indlæg af Friskefisk »

Så fik jeg kigget på skruerne og de er nu almindelige stjerneskruer men det vil stadig ikke. Kan det mon være jeg skal søge et helt originalt membransæt istedet for det jeg har købt fra protuna? jeg kan se at mine ngk tændrør har gnist og er indsmurt i benzin, ved ikke om jeg skulle skifte dem til de anbefalede champignon
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"