I princippet er der ikke noget der gør at den SKAL ryge ind igen af sig selv!
Men normalt gør den det fordi der er lufttæt omkring pinden - motorolien er med til at virke som "pakning", så hvis der ikke er olie omkring akslen feks. fordi motoren ikke har været startet længe så er "suge ind effekten" der ikke.
Det betyder ingenting, men du kan du prøve at komme en dråbe olie i hullet!!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
et par af gevindhullerne er ødelagt , så koplings skjoldet sidder kun med to skruger øv øv, kan de bores op til 8mm og så sådan en gevind fætter/orne i så det igen er en 6mm, kan man få et nyt koblings skjold og snegl der er oki ??
De kan normalt sagtens repareres med en Helicoil - en fjederlignende gevindbøsning som skrues i et overstørrelse gevind.
Jeg har sættet men desværre ikke til udlån Mit bedste forslag er at du tøffer forbi det lokale autoværksted - de har sikkert grejet og kan fixe de to huller på 10 minutter hvis de gider!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
hejsa... det er lige den rigtige vare det der - jeg plejer altid at "locktite" spiralen fast, men det er kun for at være helt sikker... hilsen olieklud