Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Han har hægtet den på pickup'en/impuls til CDI-boksen.
Min virker med et almindeligt tændrør, efter jeg har isoleret den fra alt andet. Snupper et foto og uploader senere.
Min virker med et almindeligt tændrør, efter jeg har isoleret den fra alt andet. Snupper et foto og uploader senere.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Superkreidlerhansen skrev:Han har hægtet den på pickup'en/impuls til CDI-boksen.
Min virker med et almindeligt tændrør, efter jeg har isoleret den fra alt andet. Snupper et foto og uploader senere.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Optaget i dag for at vise min GP-udgaves funktion på Kreidleren:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotoet er taget med min telefon i tusmørke og reduceret til 640x480 med programmet Irfanview. Programmet fylder ikke alverden, loader hurtigt og via [ctrl+r] får man let mulighed for at ændre på alt fra komprimering til opløsning.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotoet er taget med min telefon i tusmørke og reduceret til 640x480 med programmet Irfanview. Programmet fylder ikke alverden, loader hurtigt og via [ctrl+r] får man let mulighed for at ændre på alt fra komprimering til opløsning.
- Vedhæftede filer
-
- Følerledning til Koso RPM-tæller viklet om tændkablet nær tændspolen.
- IMG_0096.jpg (181.94 KiB) Vist 12859 gange
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Fedt Din kreidler er også med platiner, eller?
Fungere GP-udgaven på samme måde, som den jeg gerne vil have på? : http://www.kgi.dk/product-4162-1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Fungere GP-udgaven på samme måde, som den jeg gerne vil have på? : http://www.kgi.dk/product-4162-1.php" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Nix. Den er bygget om til CDI-tænding, men jeg kan ikke forestille mig, der er ret stor forskel på, hvad der foregår i tændkablet. Jeg kan desværre ikke garantere for det!
Havde jeg haft et brugbart svinghjul på min platintænding, ville jeg gerne skifte og prøve ad. Knasten er smadret, fordi jeg kørte med strammere platinfjeder og ikke smurte knisteren ofte nok.
Den er ellers bygget om til 12V blot ved at skifte spolen. Det samme kan sikkert lade sig gøre ved at få viklet spolen om på Yamaha'en - rent visuelt er der ingen kæmpe forskel at se på lysspolerne, hvorvidt de er til 6V/12V, så det må være et spørgsmål om trådtykkelse og antallet af vindinger.
Det er jeg ret sikker på, 'en anden' (hehe) herinde kan besvare fyldestgørende.
Svinghjulets magneter har også noget at sige, selvfølgelig, men jeg har benyttet et 6V/19W svinghjul på Kreidleren sammen med en 12V/45W spole og ikke haft problemer med svagt lys når motoren lå over 2-3.000rpm, ganske som det er med en org. 6V opsætning!
Der var selvsagt mere power på med et org. 35W svinghjul til Kreidleren, men selv om forskellen var tydelig, var den langt fra forbløffende trods den næsten dobbelte angivelse. Og så kogte den spolerne af med det svinghjul og 12-13.000rpm på toppen...! Men det er en anden snak.
Havde jeg haft et brugbart svinghjul på min platintænding, ville jeg gerne skifte og prøve ad. Knasten er smadret, fordi jeg kørte med strammere platinfjeder og ikke smurte knisteren ofte nok.
Den er ellers bygget om til 12V blot ved at skifte spolen. Det samme kan sikkert lade sig gøre ved at få viklet spolen om på Yamaha'en - rent visuelt er der ingen kæmpe forskel at se på lysspolerne, hvorvidt de er til 6V/12V, så det må være et spørgsmål om trådtykkelse og antallet af vindinger.
Det er jeg ret sikker på, 'en anden' (hehe) herinde kan besvare fyldestgørende.
Svinghjulets magneter har også noget at sige, selvfølgelig, men jeg har benyttet et 6V/19W svinghjul på Kreidleren sammen med en 12V/45W spole og ikke haft problemer med svagt lys når motoren lå over 2-3.000rpm, ganske som det er med en org. 6V opsætning!
Der var selvsagt mere power på med et org. 35W svinghjul til Kreidleren, men selv om forskellen var tydelig, var den langt fra forbløffende trods den næsten dobbelte angivelse. Og så kogte den spolerne af med det svinghjul og 12-13.000rpm på toppen...! Men det er en anden snak.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Vedr. omdrejningstæller og funktionalitet, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at min den lille (D48-udgaven) er magen til din 'ønske-tæller' på indersiden. Der er måske en smule forskel på huset og baggrunden, men resten er ret sikkert identisk, idet de har samme udstyrsniveau.
Jeg kan desværre ikke finde en manual til din på hjemmesiden. Den i mit lille klip er D55-udgaven og er en del større, og forskellen på de to manualer er, at D55 er angivet til at registrere tændingsimpulsen via tændkablet...
...men D48-udgaven, som jeg har, er kun opgivet til at kunne håndtere plus-impuls eller pickup-signal! Om den virker med tændkablet kræver, at jeg får den monteret på min maskine, hvilket ikke er aktuelt lige nu - jeg skal have lagt ledningsnettet om + skiftet til et mindre batteri, som mit ladeanlæg rent faktisk KAN holde vedlige!
Jeg kan desværre ikke finde en manual til din på hjemmesiden. Den i mit lille klip er D55-udgaven og er en del større, og forskellen på de to manualer er, at D55 er angivet til at registrere tændingsimpulsen via tændkablet...
...men D48-udgaven, som jeg har, er kun opgivet til at kunne håndtere plus-impuls eller pickup-signal! Om den virker med tændkablet kræver, at jeg får den monteret på min maskine, hvilket ikke er aktuelt lige nu - jeg skal have lagt ledningsnettet om + skiftet til et mindre batteri, som mit ladeanlæg rent faktisk KAN holde vedlige!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Hmmm... Jeg har godt nok en maskine med platintænding og et endnu-ikke monteret 12V batteri, så jeg kan i princippet godt teste uden det store bøvl!
Hvis det virker, er det jo lækkert... Om den så holder til det i længden, må du selv finde ud af!
Hvis det virker, er det jo lækkert... Om den så holder til det i længden, må du selv finde ud af!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Okay, tak for de gode - og lange svar ... Jeg vil rigtig gerne have en.. men det er surt at invitere i en hvis den ikke vil komme til at virke alligevel.. Det vil være super dejligt hvis du vil prøve på den Kreidler med paltin-tændingkreidlerhansen skrev:Hmmm... Jeg har godt nok en maskine med platintænding og et endnu-ikke monteret 12V batteri, så jeg kan i princippet godt teste uden det store bøvl!
Hvis det virker, er det jo lækkert... Om den så holder til det i længden, må du selv finde ud af!
Nu du siger at den (måske) ikke vil kunne holde til det i længden.. forstår jeg ikke helt?.. Er det fordi den kan få for meget strøm gennem sig, og derved brænde sammen?.. Det bliver ikke et problem med omdrejninger, da det er en næsten lovlig maskine der er tale om
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Njah... Det er en helgardering fra min side, da jeg ikke kan stille garanti for noget som helst. Andet ligger der ikke i det. Hvis blot den får 12V, som den skal, tror jeg ikke, du oplever problemer.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Nej, det forstår jeg godt.. det kunne jo bare være der var en forklaring på detkreidlerhansen skrev:Njah... Det er en helgardering fra min side, da jeg ikke kan stille garanti for noget som helst. Andet ligger der ikke i det. Hvis blot den får 12V, som den skal, tror jeg ikke, du oplever problemer.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Jeg har ikke glemt dig, men jeg har prioriteret min tid anderledes end ventet
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Det er bare helt i orden.. det haster jo ikke helt vildt meget (det trækker bare spændingen lidt ud )kreidlerhansen skrev:Jeg har ikke glemt dig, men jeg har prioriteret min tid anderledes end ventet
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Kan da se på mit foto, at jeg lige skal have flyttet følerledningen ind bag tanken - det ser da skidt ud, det der. Temperaturføleren (til venstre på fotoet) virker forresten glimrende, og det er en udmærket detalje på det lidt større GP D55-ur.
Trods de kæmpe køleribber og en relativt lav temperatur på dagens 'langtur' (2x50km), når temperaturen op på hele 135'C ved kørsel med fuld gas! Dysen er endda til den store side, men jeg tror nu ikke, det er helt skævt. Dog har jeg ærligt talt ikke tjekket tændingstidspunktet, men det står højst 0,3mm for tidligt (1,5mm BTDC i tomgang, 1,2mm BTDC ved 7.000rpm og derover). Den blev endda overdrejet til 11.000rpm et par gange uden at slå en skid forkert, det gamle skrammel!
Men hvis nu det virker, var det så ikke en funktion, der kunne være lækker til Yamaha-folket? Omdrejningstællerne koster det samme, stort set.
Trods de kæmpe køleribber og en relativt lav temperatur på dagens 'langtur' (2x50km), når temperaturen op på hele 135'C ved kørsel med fuld gas! Dysen er endda til den store side, men jeg tror nu ikke, det er helt skævt. Dog har jeg ærligt talt ikke tjekket tændingstidspunktet, men det står højst 0,3mm for tidligt (1,5mm BTDC i tomgang, 1,2mm BTDC ved 7.000rpm og derover). Den blev endda overdrejet til 11.000rpm et par gange uden at slå en skid forkert, det gamle skrammel!
Men hvis nu det virker, var det så ikke en funktion, der kunne være lækker til Yamaha-folket? Omdrejningstællerne koster det samme, stort set.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Så er der kommet en lille koso omdrejningstæller til mig i dag
Jeg synes det ser rigtig fint ud til den, hvad synes I?
Jeg mangler bare at få den sat til nu, så den tænder sammentiedigt med det blå lys i speedometret.
Men her er jeg så gået i stå. Jeg er blevet fortalt det er bedst med en sikring på + ledningen som går fra batteriet.
Spørgsmål 1:
Jeg kan sætte ledningerne på, på 2 måder: efter hinanden (bruger samme sikring) eller 2 næsten forskellige systemer (en sikring til hver.) Jeg laver lige en tegning så I kan forstå det.
Men hvilken er bedst?
Spørgsmål 2:
Hvilken størrelse sikring skal jeg montere.. hvis de bliver monteret efter hinanden, eller hvis de bliver sat i 2 forskellige systemer.
Pæren hedder ikke andet en 12 VDC?? Mens omdrejningstælleren hedder: DC 12, jeg kan dog ikke finde ampærene men kreidlerhansen skrev tidligere:
Der følger også lidt billeder med
Jeg synes det ser rigtig fint ud til den, hvad synes I?
Jeg mangler bare at få den sat til nu, så den tænder sammentiedigt med det blå lys i speedometret.
Men her er jeg så gået i stå. Jeg er blevet fortalt det er bedst med en sikring på + ledningen som går fra batteriet.
Spørgsmål 1:
Jeg kan sætte ledningerne på, på 2 måder: efter hinanden (bruger samme sikring) eller 2 næsten forskellige systemer (en sikring til hver.) Jeg laver lige en tegning så I kan forstå det.
Men hvilken er bedst?
Spørgsmål 2:
Hvilken størrelse sikring skal jeg montere.. hvis de bliver monteret efter hinanden, eller hvis de bliver sat i 2 forskellige systemer.
Pæren hedder ikke andet en 12 VDC?? Mens omdrejningstælleren hedder: DC 12, jeg kan dog ikke finde ampærene men kreidlerhansen skrev tidligere:
Så hvilken modstand/sikring skal der til?kreidlerhansen skrev:Jeg har tilfældigvis en omdrejningstæller magen til den, du har vist på fotoet og databladet siger følgende:
0,08A
12V DC
Der følger også lidt billeder med
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Så er der lidt "billeder".. tegnet i paint, kunstværker lignende sælger jeg for omkring 300 kr. stykket - hvis noget skulle være interesseret
Billede 1: Som systemet er nu, med 12 volt pære i speedometret.
Billede 2: Forbundet efter hinanden (mener det hedder serie?)
Billede 3: Forbundet med 2 næsten forskellige systemer (mener det hedder parallelt?)
Så vidt jeg kan se/tænker, så vil strømmer tage den vej hvor der er mindst modstand (i dette tilfælde sikkert gennem pæren), og så undlade at gå gennem omdrejningstælleren = den virker ikke. (Billede 3)
Men hvis man forbinder den efter hinanden (billede 2), med kun 1 sikring, som dækker begge, ville det så ikke komme til at virke?
Billede 1: Som systemet er nu, med 12 volt pære i speedometret.
Billede 2: Forbundet efter hinanden (mener det hedder serie?)
Billede 3: Forbundet med 2 næsten forskellige systemer (mener det hedder parallelt?)
Så vidt jeg kan se/tænker, så vil strømmer tage den vej hvor der er mindst modstand (i dette tilfælde sikkert gennem pæren), og så undlade at gå gennem omdrejningstælleren = den virker ikke. (Billede 3)
Men hvis man forbinder den efter hinanden (billede 2), med kun 1 sikring, som dækker begge, ville det så ikke komme til at virke?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
De skal sidde parallelt, ikke i serie.
Én ledning på plus-polen m/sikring og forbind så begge forbrugere dertil.
Én ledning på plus-polen m/sikring og forbind så begge forbrugere dertil.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Ok, det vil sige en sikring før tænd-/slukkontakten? Jeg troede bare strømmen ville løbe gennem hvor der er mindst modstand Det er så forkert eller hvad?kreidlerhansen skrev:De skal sidde parallelt, ikke i serie.
Én ledning på plus-polen m/sikring og forbind så begge forbrugere dertil.
Nogen der kan svare på hvilken størrelse sikring?
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Moderator
- Indlæg: 3941
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Batteri +
Sikring
Kontakt
Forbruger(e)
Alt fra 1-10A er fint-fint. Sikringen kommer i dit tilfælde kun til at fungere ved kortslutning og ikke 'overforbrug', som kan få batteriet til at koge af.
P.t. har jeg en 3A sikring siddende til at dække alt på Kreidleren, fordi det var den, jeg lige kunne finde. Holder jeg knappen til hornet inde længe nok, så brænder sikringen sikkert af... så den går jeg lige ned og får skiftet!
Sikring
Kontakt
Forbruger(e)
Alt fra 1-10A er fint-fint. Sikringen kommer i dit tilfælde kun til at fungere ved kortslutning og ikke 'overforbrug', som kan få batteriet til at koge af.
P.t. har jeg en 3A sikring siddende til at dække alt på Kreidleren, fordi det var den, jeg lige kunne finde. Holder jeg knappen til hornet inde længe nok, så brænder sikringen sikkert af... så den går jeg lige ned og får skiftet!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Ok, super..kreidlerhansen skrev:Batteri +
Sikring
Kontakt
Forbruger(e)
Alt fra 1-10A er fint-fint. Sikringen kommer i dit tilfælde kun til at fungere ved kortslutning og ikke 'overforbrug', som kan få batteriet til at koge af.
P.t. har jeg en 3A sikring siddende til at dække alt på Kreidleren, fordi det var den, jeg lige kunne finde. Holder jeg knappen til hornet inde længe nok, så brænder sikringen sikkert af... så den går jeg lige ned og får skiftet!
Og ja det er kun ved kortslutning sikringen skal springe
Men det er vel ikke helt lige meget hvilken sikring der kommer i så .. eller hvad
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Cdi tænding - problem med omdrejningstæller..
Jahuuu det virker - til dels.. Alt lyset bliver i hvert fald tændt på samme kontakt nu Omdrejningstælleren springer noget op og ned når knallerten tager omdrejninger, så det må jeg lige have kigget på
Men her er en lille film af det (hvis det altså virker) :
Men her er en lille film af det (hvis det altså virker) :
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'