Hej igen og tak for tilbudet om skibs-VHF'en og jeg forestiller mig, at når vi mødes til træf, kan mit bagagerum være elektronik-affaldsspand ?
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Jeg har bare ikke noget at gengælde med....
Vedr. størrelsen på spolen foreskriver diagrammet 4722 (og der står 22 på huset), så det er kun en forestiling jeg har om at det måske angiver middelværdien på 22 mh ? Jeg har også prøvet at måle dens modtand, som er på nærmest 0 ohm og jeg fandt en anden spole fra en trådløs telefon, men den er på 8 ohm og derfor nok ikke brugelig.
Gad vide om du ligger inde med en dobbelt drejeomskifter med 10 pos. , der udstyret med hulaksel gør begge funktioner uafhængige af hinanden
Som du også nævner Lars, har jeg det også bedst med at kunne "se og mærke" komponenterne og måtte bl.a. give op overfor en SCO elcykel, som er udstyret med SMD i boxen - så ja, lad os opleve 1972 igen...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jeg havde 27 MHz WT for 30 år siden og den var udstyret med både AM og FM og jeg mener at snakken gik på, at i fremtiden krævede man ren FM, som er mindre "splattende" på de nærliggende kanaler, såe...
Det var forøvrigt sjov med ræveløb dengang og min daværende værkfører på Stampes Elektro foreslog, at jeg skulle prøve at være "ræv" og sende retningsbestemt under højspændingsledninger i skovene nær Ringkøbing med det resultat, at ikke ret mange "jægere" fandt mig - og nøj så sure de blev over at være narret - men måtte også erkende, at reglerne VAR overholdt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)