Projekt 76DX Look alike

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Jensmc »

Lad os endelig høre om resultatet, når synsmanden er blevet forevist oplysningerne.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Frans
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 14. jul 2013 14:19
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Frans »

Umiddelbart var synsmanden positiv overfor denne skrivelse, men han ville lige forhører sig hos sin motorsagkyndig kontakt som de åbenbart kontakter ved tvivlsspørgsmål. Denne persons svar var at dokumentet rigtig nok dækker over motorcykler men ikke over en knallert. Den tyske dokumentationen i guiden viser at den er at sammenligne med en knallert og ikke en motorcykel, det var den motorsagkyndiges holdning/svar.

hmm, jeg tænker at jeg forsøger at kontakte synshallen i Ålborg (som tidligere har håndteret lignende sager) på mandag og hører om de har mod på en mere uden dataerklæring, pi* og papirer :sad
Vh. Frans

Yamaha FS1 DX 1976 MC
Zundapp M25 Bergsteiger 1970
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Jensmc »

042 Lille knallert
Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/h.
Invalideknallert kan registreres som lille knallert, hvis der ved syn foreligger CoCdokument (eventuelt kopi) med angivelse af en maksimal hastighed på højst 30
km/h, og hvor antallet af siddepladser også fremgår.
Før 01.07.06: Lille knallert er ikke registreringspligtig, men skal have en godkendelse (TUM- eller K-godkendelse) udstedt af Færdselsstyrelsen. Efter denne dato er der krav om, at lille knallert skal
registreres, og forudsætningen for registrering er, at knallerten er EF-typegodkendt.

Din FS1 hører vist under den tyske 40 km regel. altså er den konstrueret til mere end 30, og derfor en MC.
Læs resten her:

https://www.fstyr.dk/da/Syn-af-koeretoe ... oeretoejer
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Frans
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 14. jul 2013 14:19
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Frans »

Tak for din tålmodighed Jens, sætter virkelig pris på din hjælp.
Jeg er nervøs for at den motorsagkyndige ikke kan se at en lille knallert med en konstruktiv bestemt maksimal hastighed, ikke nødvendigvis/automatisk er en motorcykel? Jeg tror først at jeg prøver at kontakte en anden synshal med den konkrete erfaring, hvis det ikke bringer et positivt resultat må jeg prøve at overbevise den motorsagkyndige om at det ikke er en knallert. Eller skrive til færdselsstyrelsen med relevante dokumentation og få deres ord for at det er at betragte som en mc.
Vh. Frans

Yamaha FS1 DX 1976 MC
Zundapp M25 Bergsteiger 1970
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Jensmc »

Før i tiden stod der i "Detailforskrifter for køretøjer" : Ethvert køretøj kan dog indrettes til ......
Husker ikke teksten længere.
Det var i 1990, da jeg fik synet.
Er din tysk? Hvor gammel er den?
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Frans
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 14. jul 2013 14:19
Kontakt:

Re: Projekt 76DX Look alike

Indlæg af Frans »

Jeg kan prøve og se om jeg kan finde teksten.
Vh. Frans

Yamaha FS1 DX 1976 MC
Zundapp M25 Bergsteiger 1970
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."