Hjælp en begynder, tak <3

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Gutten
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 29. maj 2019 13:36
Kontakt:

Hjælp en begynder, tak <3

Indlæg af Gutten »

Jeg søger en 30 eller 45 knallert, som ligner en motorcykel og i min jagt på sådan en, så falder jeg over et opslag på DBA.

Her skriver han følgende:
Yamasaki Cafe Racer, 2002, sort
30 km/t Yamasaki cafe racer med 125ccm Lifan motor. Den starter og kører rigtig godt. Mangler 3 ledninger til: forlys, baglys og bremselys. LED bremselys medfølger. Rigtig sjov til feks. sommerhus eller lign. Naboerne vil IKKE elske den.


Jeg spurgte ham om den var lovlig, det er den ikke, hvor jeg så efter spørger om den kan gøres lovlig og han sletter så mit spørgsmål, og tilføjer dette til hans opslag:
Der er ikke papirer, er IKKE lovlig den kører 100 km/t + men du kan lave en knallert forsikring på stelnummeret.

Jeg er TOTALT grøn inden for knallerter, men vil godt have en lidt udover det sædvanlige og kan godt bruge lidt hjælp.
Derfor spørger jeg pænt om hjælp til at få svar på om denne maskine kan gøres lovlig til privat brug. Altså skole, arbejde, træning og så videre.

Mange tak på forhånd!
(Sætter et billede ind af den, så i kan se hvilken maskine det er)
Vedhæftede filer
Udklip.PNG
Udklip.PNG (468.14 KiB) Vist 2787 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hjælp en begynder, tak <3

Indlæg af 12V »

Hej,

Det ligner en Yamasaki YM50-8, den er for første gang registreret hos færdelsstyrelsen i 2009, så årgangen passer nok ikke. Type godkendelses nummeret er e4*2002/24*2090, den står nok på typepladen, måske har sælger forvekslet den med en årgang.

Årgang 2009+ betyder at den skal have nummerplade, dvs. sælger skal være i besiddelse af en registrerings attest. Hvis du får stelnummer fra sælgeren, kan du slå den op på nummerplade.net og se mere info. Det kunne også være en EU45 knallert, der er intet i stelnummeret der angiver om denne model er lille eller stor knallert.

Du ville også skulle finde en original 50 ccm motor for at få den som knallert igen, den 125 ccm motor er fra en MC model. Og så mangler den også nogle lygter.

Jeg ville springe denne over. :oops:
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"