Yamaha fs1

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
Mureren
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 10. okt 2021 21:25
Kontakt:

Yamaha fs1

Indlæg af Mureren »

Hej med jer

Jeg går og kigger efter en Yamaha fs1
jeg har rodet lidt med puch men ikke med Yamaha før
hvad skal man være opmærksom på
kan det svare sig at købe et stel og så lave den fra bunden?
Er det til at få stumper?

Vh mureren
svehau
Stor knallert
Indlæg: 134
Tilmeldt: søn 30. jun 2019 12:39
Kontakt:

Re: Yamaha fs1

Indlæg af svehau »

Hej, velkommen til verdens bedste knallertforum.

Nu skriver du ikke hvorfor du vil rode med en gammel Yamaha men jeg går ud fra at du er på udkig efter et "ladefund" for at renovere den. Umiddelbart ville jeg være opmærksom på følgende:
1. Hvor meget rust er der i stellet? Især har bunden i stellet ofte været udsat for stenslag og vejsalt, så måske får du brug for en bund fra et donorstel. Tyske, hollandske og belgiske stel kan være i bedre stand end danske stel. Jo mere rust, jo mere skal der skæres og svejses.
2. Er motoren nogenlunde komplet og kan den dreje rundt? Rigtigt mange har været udsat for "perlegrusmekanikere" og er derfor mere eller mindre forknoklede med ødelagte gevind, ødelagte gummier i koblingen, ridser i cylinder og meget andet. Motoren er den dyreste del at renovere.
3. Nummermatch? De er efterhånden sjældne og oftest for dyre, men det er jo også en sjov detalje hvis man kan finde en til en fair pris.

Find en som er i nogenlunde stand og med så mange brugbare stumper som muligt. Alle stumper skal alligevel ses efter og renoveres, nogle skal skiftes ud. Det er til at få stumper, både originale og uoriginale i god kvalitet. I Danmark er der selvfølgelig www.yamahafs1.dk men www.mcshop.dk ligger også inde med mange dele. Desuden kan jeg anbefale 2 i Holland: www.jmpbdele.dk og https://fs1parts.nl.

Pøj pøj med projektet :(y)
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"