Tændkabel.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Tændkabel.

Indlæg af Phycopat »

Hej

Jeg er jo ved at renovere denne fine gamle Yamaha, den har efterhånden fået hele turen, og nu er jeg ved at få diverse ledninger på sin rigtige plads igen.

Nu er problemet så bare at mit tændkabel er alt for kort til den "lange vej" hvad gør jeg ? Kan jeg få en stump løs kabel og sætte på, eller hedder det en ny spole ?


Hilsen Harry.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Dewil »

Splejser et nyt stykke kabel på, mener det skal være ca. 60 cm fra spole til hætte.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Phycopat »

Spørger nok dumt, men hvordan splejser jeg det ? Havde tænkt på at samle 2 stykker med en skrue uden hoved, bare gevind som hætten, og så et stykke krympeflex over... Eller er det tåbeligt ?

Og hvor kan jeg få det ? Syntes jeg har kigget ved tanten, men kan ikke finde det der..
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Dewil »

Lodder det sammen med lidt inderkabel fri på begge sider, laver en "lap" af isoleringen som man sætter på den nøgne lodning og så et stykke krympeflex..... så holder det fint. Og nej, brug ikke tanten til den slags. Man kan jo evt skarre et stykke i fra en original defekt spole så der stadig står DAICHI DENCO og årstal... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Phycopat »

Oh, havde jeg slet ikke tænkt på, det er da sådan det skal gøres! :)

Har desværre ikke andre spoler at stjæle fra, så mangler ca 30 cm kabel..
Spolen jeg har er i forvejen ikke original, så hvad der står på kabel stumpen er næsten mig lige meget.. Bare det virker! :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af strynboen »

du kan købe en samler..med gevinder i hver ende som skrues sammen,,samlingen skal bare være inde tørt i stellet...men når din spole er u orginal..ville jeg da bare lodde og krympeflexe...det skal nok virke...kablet kan fåes på alle autoværksteder..det skal bare være uden modstand ..og kobberkærne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Krelleh »

Der faktisk lavet en guide om dette :wink:

viewtopic.php?f=23&t=7601" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Dewil »

Det havde jeg helt glemt, super...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Tændkabel.

Indlæg af Phycopat »

Mange tak.. SÅ kan jeg vist lære at søge ordentlig! :)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"