Honda Melody vil bare ikke starte

Knallerter fra Japan, Kina, Indien etc. Mærker som Honda, Suzuki, Hero etc. Yamaha har sin egen kategori.
Besvar
kienkemeister
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 20. feb 2020 17:08
Kontakt:

Honda Melody vil bare ikke starte

Indlæg af kienkemeister »

Hej allesammen.
Jeg har for nyligt købt et Honda Melody ladefund, som har stået stille i godt 15 år. Efter at have fået renset hele systemet igennem og alt burde være som det skal, så vil den stadig ikke starte. Der er rigelig med gnist, og den får nok med benzin. Jeg har prøvet at sprøjte benzin direkte ind indsugningen og karburatoren, og så vil knallerten potte et par gange og derefter gå ud. Det er som om, at den stopper lige inden den får god kompression. Jeg har aldrig rodet i en knallert med automatisk olietilførsel, og ved ikke om det kan være noget med det, da der kommer godt med olie ud.
Jeg håber, at der er nogle af jer kloge hoveder, som lige har løsningen på det her.
Ellers god dag i dag at siller på her i Nordjylland
Vh. Jakob
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Honda Melody vil bare ikke starte

Indlæg af 12V »

Hej Jakob.

Har du mulighed for at måle kompression? Hvis der kommer benzin og luft i rette mængde, og kraftig gnist på rette tid, så mangler den kun en god kompression for at starte. Den skal også kunne komme af med det forbrændte gas. Prøv uden udstødning monteret, jeg er selv blevet snydt af tætte udstødninger flere gange.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Honda Melody vil bare ikke starte

Indlæg af Morten - Webmaster »

Melody er umulige at starte hvis kompressionen er lidt for lav. frisk boring/honing og de springer igang !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kienkemeister
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 20. feb 2020 17:08
Kontakt:

Re: Honda Melody vil bare ikke starte

Indlæg af kienkemeister »

Tak for svarene til jer, men jeg har desværre ikke fået den op og starte endnu. Jeg har dog ikke mistet modet
Besvar

Tilbage til "Asien"