S.C.O. Populær '72...

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Melidian
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 18. jun 2012 06:38
Kontakt:

S.C.O. Populær '72...

Indlæg af Melidian »

Hej Forum...
Skrev mit første og eneste indlæg her på forummet i 2012, og er ikke kommet så meget videre;-) Den gang var det koblingen der drillede, nu har jeg taget skridtet videre og adskilt S.C.O'en. Det er min barndomsknallert. Den skal renses, rengøres og have nye farver.
Jeg søger råd mht motoren. Jeg har ingen mekanisk baggrund. Jeg vil have den adskilt og renset, men er i tvivl med stemplet og dets ringe. Den har var sidst startet kortvarigt i '12 (kørt 200 meter), men ellers har den ikke kørt siden '93. Ringene er lidt løse...skal jeg lade det være? Tips til tand-møtrikken der holder på koblingskålen? Aftrækker der virker.
Pedalakselen knækkede sidste gang jeg forsøgte at få liv i den i '12. Jeg har anden krankboks der passer, men det er jo en 'moderne' 4-kants aksel, så de gamle pedalarme passer ikke. Kan jeg slippe afsted med at bøje de nye arme? Evt kranksæt til børnecykel.
Den skal ikke fremstå original. Det er en budget-restaurering. Alt skal bare køre og virke 100%.
Jeg søger tips og tricks. Kompatible dele, så som skærme, bagagebære...ja, alt hvad der er værd at vide, samt ting man skal være påpasselig med ved sådan en maskine...
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"