Møgbeskidt Bravo - motorrens

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
martin_goldbear
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 24. jun 2021 11:09
Kontakt:

Møgbeskidt Bravo - motorrens

Indlæg af martin_goldbear »

Hej alle - mit første indlæg her i forummet.
Jeg har aldrig rodet med knallerter før, så håber I kan hjælpe med måske dumme spørgsmål.

Jeg har arvet en Vespa Bravo, der har stået stille i LANG tid. Efter en udskiftning af platiner og kondensator, har jeg fået liv i den.
Knallerten har stået i en lade, hvor der har været mega støvet, katte har skidt og andet godt :)
Jeg kunne tænke mig, at gøre hele knallerten pæn som ny, MEN hvordan renser man på den bedste måde motoren (der er godt svinet til i olie, sager fra katte og andet godt)?
Bravo.png
Bravo.png (1007.09 KiB) Vist 1231 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Møgbeskidt Bravo - motorrens

Indlæg af 12V »

Hej og velkommen til :-)

Motorrens kan købes på spray, ellers en bakke under og så en stiv pensel og petroleum (lampeolie/tændvæske). Bremserens fungerer også super.
Vil du have creme de la creme, så køb den her, den er ekstrem effektiv:
https://www.conradelektronik.dk/p/citru ... 8&vat=true
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Møgbeskidt Bravo - motorrens

Indlæg af Twinsport »

Hej
Som Carsten skriver, så er det nok lettest at angribe med motorrens.
Jeg er personligt stor fan af biltemas petroleumsbaserede "koldaffedtning", der let får bugt med olie og lignende. Den tager dog ikke organisk snavs, som du beskriver det. Dér er du nødt til at køre en kraftig sæbe på. Man kan alternativt vælge en miljøvenlig motorrens, der oftest er baseret på kaustisk soda. Det tager i nogen grad olie og fedt og er super til organisk snavs. Her skal afskylningen dog være særdeles grundig, hvis du ikke senere vil kæmpe med rust og ir.
/Steen
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"