Side 6 af 8

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 20:31
af roberthandvask
Dewil skrev:Så er der lavet to gevind til koblingsskjoldet.. Der er fra Johnny og Dorte sponseret to stk. bøsninger til at styre koblingsskjoldet i forholdt til motoren... :dust

den er bare rigtig flot den motor! men hvor er det store tandhjul kim plejer og køre med? :lol: :lol:

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:07
af Kim B S
roberthandvask skrev:
Dewil skrev:Så er der lavet to gevind til koblingsskjoldet.. Der er fra Johnny og Dorte sponseret to stk. bøsninger til at styre koblingsskjoldet i forholdt til motoren... :dust

den er bare rigtig flot den motor! men hvor er det store tandhjul kim plejer og køre med? :lol: :lol:
Hej roberthandvask.
Det ligger skam klar til montering i mit værksted, sammen med de øvrige dele som ikke er monteret endnu. :wink: Så det bliver monteret når motoren skal monteres på knallerten. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:12
af Dewil
Jeg synes nu vi monteret med den opsætning du har kørt med inden "breakdown", det kørte jo fint ikke? Du kan sagtens køre nænsomt med dit mini 5,3.. :D

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:19
af Kim B S
Dewil skrev:Jeg synes nu vi monteret med den opsætning du har kørt med inden "breakdown", det kørte jo fint ikke? Du kan sagtens køre nænsomt med dit mini 5,3.. :D
Hej Johannes.
Jo, det kan man da også godt. :wink: Den plejer i hvert fald at have så meget bundtræk, så man ikke behøver at pine den i omdrejninger. :D
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:22
af Dewil
Lige præcis, vi skal jo huske at det faktisk er sådan den er født..... tvivler på at man i andre lande har hjemtaget et dansk "droslings-sæt" for at tilkøre en nyrenovering.. :lol:

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:41
af Kim B S
Dewil skrev:Lige præcis, vi skal jo huske at det faktisk er sådan den er født..... tvivler på at man i andre lande har hjemtaget et dansk "droslings-sæt" for at tilkøre en nyrenovering.. :lol:
Det har du helt sikkert ret i. :(y) Så er jeg lidt spændt på, hvad for en dyse den skal køre med. :wink: Før var den jo helt oppe på en 180er dyse og nålen næst øverst. :roll: Men en meget slidt motor bruger vel også lidt ekstra benzin. :lol:
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:46
af roberthandvask
Kim B S skrev:
Dewil skrev:Lige præcis, vi skal jo huske at det faktisk er sådan den er født..... tvivler på at man i andre lande har hjemtaget et dansk "droslings-sæt" for at tilkøre en nyrenovering.. :lol:
Det har du helt sikkert ret i. :(y) Så er jeg lidt spændt på, hvad for en dyse den skal køre med. :wink: Før var den jo helt oppe på en 180er dyse og nålen næst øverst. :roll: Men en meget slidt motor bruger vel også lidt ekstra benzin. :lol:
Hilsen Kim.
jeg havde en defekt membran pakning. Jeg skiftede den og gik fra en 180 dyse til en 150 dyse og den får stadig en lille smule for meget, skal nok have justeret nålen lidt :)

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 22:56
af Dewil
Jeg tror ikke den bruger ekstra benzin, men du har jo haft en motor der muligvis har taget en anelse falsk luft ved indsugningspladen, haft gang i noget vigende kompression ved pakdåsen i højre side af krumtappen plus at den har brugt kæfter på næsten alt andet end at skabe fremdrift.... så jo, det er da muligt at den skal et par størrelser ned i dyse, men det tager vi imorgen.. :D

Re: Renovering af min FS1 motor.

: man 12. sep 2011 23:10
af YAM FS1
Kim B S skrev:
Dewil skrev:Lige præcis, vi skal jo huske at det faktisk er sådan den er født..... tvivler på at man i andre lande har hjemtaget et dansk "droslings-sæt" for at tilkøre en nyrenovering.. :lol:
Det har du helt sikkert ret i. :(y) Så er jeg lidt spændt på, hvad for en dyse den skal køre med. :wink: Før var den jo helt oppe på en 180er dyse og nålen næst øverst. :roll: Men en meget slidt motor bruger vel også lidt ekstra benzin. :lol:
Hilsen Kim.
Hej Kim

jeg køre med den sammet opsætning,som du havde på din,det er bare med en dyse på 130 og nål nederst,og tror godt at jeg kan gå en tand længere ned

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 00:59
af Kim B S
Hej alle.
Nu er motoren monteret og prøvekørt, og den køre fantastisk godt, helt uden mislyde. :(y) Jeg har aldrig haft en FS1-motor som lyder bedre end denne. :D Så det er suveræn lækkert. :(y) Så på Lørdag skal den køre Løvfaldsløb med MVKK. :D

Mange Tusind tak til Johannes (Dewil), som har lagt mange timer i dette motorprojekt. :bravo :dust

Også mange tak til Jesper J for meget fint alusvejse-arbejde. :dust

Og ligeledes mange tak til Nielsfup for en meget fint renoveret krumtap og en fint honet cylinder. :dust

Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 01:57
af Dewil

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 02:06
af Dewil
Lige et par billeder fra monteringe....
Efter første prøvetur var der faktisk olie under motoren.. :shock: det viste sig at pakdåsen i venstre side af krumtappen ikke holdt tæt, så den skiftede vi lige hurtigt for så at tage prøvetur nummer to.... og den går sku ret fint, men det burde den også... :D

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 06:56
af tøffe
ser bare god ud og lyder sund å kan vi få en lille køre tur inden vinter mvh tøffe ps lækker arbejde fr dem der hjalp kim rart at se at man kan hjælpe hianden her inde

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 10:01
af Thoms
Tillykke med det fine resultat! Den lyder sund. Jeg kan næste heller ikke vente med at få liv i min egen...

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 12:08
af Kim B S
Thoms skrev:Tillykke med det fine resultat! Den lyder sund. Jeg kan næste heller ikke vente med at få liv i min egen...
Hej Thoms.
Mange tak. :(y) Ja, den lyder faktisk nærmest som en ny. :(y) Jeg er også spændt på at høre din. :D Og det skulle undre mig, om ikke den bliver mindst lige så god. :(y) Johannes har i hvert fald rigtig godt styr på renovering af FS1 motorer. :D
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 12:13
af Kim B S
tøffe skrev:ser bare god ud og lyder sund å kan vi få en lille køre tur inden vinter mvh tøffe ps lækker arbejde fr dem der hjalp kim rart at se at man kan hjælpe hianden her inde
Hej Michael.
En køretur kunne være rigtig dejligt. :(y) Det vil jeg gerne være med til. :D Vi må lige snakke sammen om et egnet tidspunkt. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 16:43
af j.i.m
Hej Kim.
Tillykke, din motor lyder rigtig godt nu.
Jeg syntes det er flot så mange hjælpsomme folk der er på dette forum :(y)
Mvh Jakob.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 17:46
af nielsfup
Hej
Det gælder mig den er kommet til at gøre igen. Og spinder fint

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 22:28
af Kim B S
j.i.m skrev:Hej Kim.
Tillykke, din motor lyder rigtig godt nu.
Jeg syntes det er flot så mange hjælpsomme folk der er på dette forum :(y)
Mvh Jakob.
Hej Jakob.
Mange tak. :D Ja, det er helt overvældene, med alt det hjælp jeg har fået. :D Også er det endda lavet meget patentlig og flot. :dust
Hilsen Kim.

Re: Renovering af min FS1 motor.

: ons 14. sep 2011 23:18
af Dewil
Da denne renovering nu er afsluttet synes at det kunne være sjovt at lave en "regning", så man kan se hvad det er for stumper der er indkøbt og ca. hvor meget tidsforbruget er på de forskellige arbejder. Jeg har i al fald med mellemrum set tråde hvor man forespørger hvad man skal købe ind af dele og hvad tingene koster.
Nu skal det retfærdigvis siges at Kim har været heldig at få doneret mange af delene, enten nye eller meget fine brugte, men jeg tager mig i "regningen" den frihed at stille det op som at man ikke havde denne mulighed.. :D Reservedelspriserne er naturligvis Bennys, såfremt det er varer han har.

Reservedele:

Krumtap renoveringssæt 200
Transmissionsaksel uoriginal 200
Primærhjul repsæt 230
Gearskifteaksel 165
Kickstarteraksel 85
Lejesæt 218
Cylinderstøtter 4 stk originale 125
skruesæt 120
Pakdåsesæt 100
Pakningssæt 125
Bundprop-pakning 40
Bøsning ved fortandhjul 110
Koblingspind lang 20
Trykstang 35
Kugle mellem koblingspinde 10
Koblingsplade 2 stk, Original 310
Koblingsplade, Jern original 110
Koblingsfjedre 4 stk, Originale 185
Koblings-trykplade uoriginal 60
Koblingsknast uoriginal 100
Stempel kvalitet 100
Gearolie 0,6 L Castrol Classic 50
____________________________________
I alt: 2698


Arbejde regnet i timer:

Svejsearbejde 0,5
Slibearbejde 3
Glasblæsning og efterbehandling 2
Gevindreparationer 0,5
Maling 1
Renovering af krumtap 1,5
Honing af cylinder 0,5
adskillelse af motor 1
Samling af motor (omhyggeligt) 3
____________________________________
Timer i alt: 13